Toon posts:

sdram upgrade voor compaq 5471 desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik heb een compaq 5471 desktop pc waar 64 mb pc100 sdram in zat, nu wil ik extra 128 mb pc 133 sdram daarbij prikken in een ander slot (2 waarvan 1 vrij)

helaas werkt dit niet. Niet samen in elk geval. Als ik de 128 in het eerste slot steek en de 2e leeg laat dan zie ik een compaq scherm met geheugen wat getest word. na 64 mb krijg ik dan blauwe blokjes op het scherm. Het lijkt erop dat ie de 128 mb niet goed pakt. allen de 64 mb doet het uiteraard wel.

Een beetje googlen geeft aan dat het wel zou moeten kunnen "any combination of 128 and 64 kingston memory"

is dit kingston een specifiek merk ofzo dat het andere niet werkt ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet helemaal duidelijk dat ik hier een vraag stel
kan iemand de titel modereren of akn ik dat zelf

ik weet helaas niet hoe :( :| :| :| :| :|

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

Kingston is de leverancies van geheugen aan compaq,Compaqjes zijn nogal kieskeurig want niet al het kingston geheugen past.
Ga ff bij je lokale computerboer lang en neem de gegevens van je compaq mee zodat hij met zijn leverancies kan bellen welk type er precies in hoort van kingston.
Suc6

LOL

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of neem een kijkje bij de geheugenshop op http://shop.tweakers.net :)

PC's van de meeste OEM Fabrikanten zijn inderdaad kieskeurig wat geheugen betreft. Zo kun je alleen duur geheugen in stoppen en ze verdienen er dan dik aan. De beperking kan overigens ook aan de chipset en/of een geknutseld BIOS liggen.

Dit is wel een bekend fenomeen, dicht dus.

Dit topic is gesloten.