Toon posts:

paar vraagen over linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo

Ik heb enkele vraagen over linux
1 Kan ik bestanden op me windows pc bemachtigen via netwerk zonder extra software ?

2 Kan ik bestanden van de linux pc afhalen met een windows pc ?

3 Is het mogelijk me hd te conferten van fat 32 naar linux formaat zonder dat all de informatie verloren gaat ?

4 is er goede ftp server software op de markt voor linux die geadvanceert is (domme vraag , weet ik maar naamen graag)

5 Werkt het met dual proc. ?

-------

Ik heb probleemen met me edo geheugen het moet parity zijn maar is non parity
Kan ik iets doen aan dit geheugen dat ik ook windows kan draaien die nu probleemen heeft met mn geheugen ?
Als ik windows wil instaleeren(win98) dan geeft hij aan nadat ik msdos setup heb ingetoetst :
Undetermined NMI
System Halted!

Ik weet dat dat een windows vraag is maar het is zonde daar een nieuw tropic voor te openen...

Grzzz

D-child

ps heeft windows nt ook last van dit parity prob ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij moet je dan in Non-Windows Operating Systems zijn :+

WOS -> NOS

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

1: vast wel, maar ik gebruik samba ervoor.
2: ja
3: nee
4: ja, proftpd
5: ja
Voor meer info over progs ed. zie search.

rest weet ik zo niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
dit is toch non windows os ??

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 00:07:
Ik heb enkele vraagen over linux
1 Kan ik bestanden op me windows pc bemachtigen via netwerk zonder extra software ?
Ja, zeker als je een goed uitgeruste distributie hebt. Het programmapakket dat hiervoor zorgt (is meestal standaard meegeleverd), heet Samba.
Als je bedoelt of dit via een netwerk kan? Ja hoor. Met hetzelfde pakket zou dit geen enkel probleem mogen geven.
3 Is het mogelijk me hd te conferten van fat 32 naar linux formaat zonder dat all de informatie verloren gaat ?
Dit gaat meer problemen opleveren. Maar Linux kan zonder problemen windowspartities lezen.
Ja hoor! De server waarop dit forum draait is als ik me niet vergis een Dual Proc systeem draaiende op linux. Ik dacht dat op dit moment Linux tot 16 procs in een systeem ondersteund.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

lama... hier stond onzin :P

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja, en ook je linux harddisk delen. Samba heet het pakket. www.samba.org.

Zie boven.

Geen idee... Herpartitioneren kan wel.

4 is er goede ftp server software op de markt voor linux die geadvanceert is (domme vraag , weet ik maar naamen graag)
tftpd is er eentje. Zoek eens op "Linux FTP Server" in google :z

Dual, quad... Wat je maar wil :)

Kan ik iets doen aan dit geheugen dat ik ook windows kan draaien die nu probleemen heeft met mn geheugen ?
Als ik windows wil instaleeren(win98) dan geeft hij aan nadat ik msdos setup heb ingetoetst :
Undetermined NMI
System Halted!

Klinkt als brak geheugen of brak mobo. Defecte hardware heeft elk OS last van...

Forget your fears...
...and want to know more...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb enkele vragen over linux ( <-typo ;) )

Ja, dit kan met Samba, standaard meegeleverd bij linux

Ja, dit kan ook met Samba

Denk het niet. Wat bedoel je hiermee? Je voormalige windows files naar een nieuw ext2 zetten? Zou ik niet doen en gewoon tijdelijk op een ander (Fat32) hd'tje stoppen

Ongetwijfeld! Even zoeken op www.download.com, linux sectie

[b]Als een trein! Naar wat ik heb horen zeggen tenminste ;)[/b\

Undetermined NMI
System Halted!

Ik weet dat dat een windows vraag is maar het is zonde daar een nieuw tropic voor te openen...

Vraag is of je moederbord dat fatsoenlijk ondersteund, dit is nl nogal geklier met dat edo geheugen. Je kan ook geen non-p en p doorelkaar zetten, check dat ook even...

ps heeft windows nt ook last van dit parity prob ?

Dat weet ik zo niet

Te laat! 8)7

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

1. Ja en Nee. Bij de meeste distributies zit Samba er al bij, anders moet je dat even apart installeren.
2. Zie 1. Samba is het SMB protocol dat door Windows wordt gebruikt om te netwerken
3. Welk linux formaat? ext2/ext3/reiserfs/xfs/jfs ? Linux kan fat32 gewoon lezen.
4. ProFTPD zit ook meestal wel bij de distro.
5. Ja, eventueel zelf een kerneltje bakken met SMP support (afhankelijk van welke distro je wilt)

Je overige vraag kan ik niet beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor julie andwoorden , maar ik ga toch maar ff naar hardware toe voor die parity vragen...

Grzzz
D-child

Verwijderd

Voor je windows-netwerk.

Misschien heb je hier iets aan.
http://freshmeat.net/projects/linneighborhood/?topic_id=150

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 00:20:
Bedankt voor julie andwoorden , maar ik ga toch maar ff naar hardware toe voor die parity vragen...

Grzzz
D-child
Lees Begroeting onder posts & replies :)

Ontopic: ik zou je geheugen/mobo maar ff checken. Dikke kans dat dat verrot is :)
Pagina: 1