Welke pc amd xp of intel p4

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik wil een nieuwe pc kopen maar nu heb ik de keuze uit een amd xp2400 of een intel p4 2400
welke kan ik nu het beste nemen.
Ik gebruik de pc vooral om games te spelen.
Heb de search al gebruikt kwam daar niet echt veel wijs uit.
Voor de rest blijven de specs hetzelfde zoals geforce 4 ti 4200 enz.

DDPEEKIW

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:51

vinnie1908

Appel != peer

Je hebt de search gebruikt en geen voordelen/nadelen van beide gevonden. Geen ontzettende flame gevoelige topics over Intel sucks en AMD rules gevonden?
Geen "AMD vs Intel" flames en trolls.

Sinds een aantal jaren is AMD een merk van betekenis in de CPU-markt, en zodoende zijn Intel en AMD grote concurrenten geworden met een eigen schare voorstanders. In PMG lopen veel discussies uit op heilige oorlogen tussen AMD- en Intel-aanhangers. Dit soort flames helpen topics om zeep, en daarom gaan AMD vs Intel topics bijna altijd op slot. Een technisch onderbouwde discussie is prima, maar als mensen opvallen doordat ze regelmatig trolls en flames over een bepaald merk posten, dan kan dit leiden tot een waarschuwing. AMD en Intel zijn allebei fabrikanten met veel know-how, en om een merk af te kraken moet je met hele goeie argumenten kunnen komen.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• eviltweaker
ja die wel maar die kun je dan toch ook niet serieus nemen

DDPEEKIW

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
eviltweaker schreef op 01 oktober 2002 @ 00:06:

:?

iig --> Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics :)

Verwijderd

eviltweaker schreef op 01 oktober 2002 @ 00:06:
je mot gewoon searchen en nadenken dan kom je er wel uit, op tomshardware.com kun je precies vinden wat sneller voor jou is.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

is sowieso een persoonlijke kwestie ... ligt eraan hoeveel geld je er aan wilt uitgeven wat je ermee wil etc......

• eviltweaker
sluit hem maar zoek het wel uit met toms's hardware guide

DDPEEKIW

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
Als je in de pricewatch kijkt:

AMD XP 2400+: Magic Bytes € 248,- € 11,50
Intel Pentium 4 2.4GHz 533MHz FSB: Digiworld BV € 248,- € 12,-

Nou voor de prijs maakt het niets uit. Ik zou persoonlijk voor Intel gaan, koop een SiS645DX of SiS 648 based mobo erbij, PC2700 en je hebt een behoorlijke blaasbak.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Intel is op dit moment absoluut de beste keus ...... aangezien de 2400+ en 2600+ nog niet te krijgen zijn :(
De sis plankjes zijn ook idd een zeer goede keus, maar als je wil overclocken zou ik een Epox aan raden (4G4A+).
En nu het belangrijkste zorg voor GOED geheugen want al heb je al je inkopen gedaan met in het achterhoofd de gedachte "overclocken" is goed MEM het belangrijkste.

Suc6

Turn it off and on again.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

overklokkers bij intel, stille quest gangers ook bij intel.... euh wat blijft over voor amd ;)
intel is op dit moment echt de duidelijk betere keuze

• Twynn
  • Laatst online: 19-08 11:02
Tja, bepaal je budget, lees wat reviews, en doe gewoon wat research-werk. Dan kom je er wel uit..

En verder geld het volgende stukje nog steeds:
Sinds een aantal jaren is AMD een merk van betekenis in de CPU-markt, en zodoende zijn Intel en AMD grote concurrenten geworden met een eigen schare voorstanders. In PMG lopen veel discussies uit op heilige oorlogen tussen AMD- en Intel-aanhangers. Dit soort flames helpen topics om zeep, en daarom gaan AMD vs Intel topics bijna altijd op slot. Een technisch onderbouwde discussie is prima, maar als mensen opvallen doordat ze regelmatig trolls en flames over een bepaald merk posten, dan kan dit leiden tot een waarschuwing. AMD en Intel zijn allebei fabrikanten met veel know-how, en om een merk af te kraken moet je met hele goeie argumenten kunnen komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.