Toon posts:

[FLASH] Bizar probleem(pje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben kinda new here op Webdesign gedeelte, maar ik zal maar gelijk mn probleem op tafel smijten:

Ben nu zon maandje bezig met flash, en dat lukt allemaal wel aardig tot laatst mn rectangles en lines bij een motion tween (als ik de rectangles wil vergroten / verkleinen of zoiets met de lijnen probeer te doen) mn lijnen ineens DIKKER worden, de lijnen zijn toch echt 1 pt.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/clader/Image4.jpg
op dit plaatje teken ik gewoon met de rectangle tool een vierkantje, maar er vervolgens een object van (F8), wil er dan een motion tween aan toevoegen om deze over mn beeld te verschuiven + te vergroten

dan gebeurd er echter dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/clader/Image1.jpg
de lijnen van het rectangle vierkantje zijn zonder dat ik het wil dikker geworden

ik wil dat ze worden zoals het vierkantje hiernaast getekend:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/clader/Image2.jpg

Het vierkant hiernaast heeft wel de juiste lijndikte (1pt) en blijft ook gewoon deze dikte, ik heb deze alleen handmatig getekend, dus hij werkt neit met motion.

Weet iemand misschien de oplossing, waarom kon het voorheen wel en nu ineens niet meer, ZELFS NA FORMAT is het probleem er nog steeds :S, ik ben zeg maar wel radeloos, want ik kan nu niet verder met mn website.

Misschien hoort het wel ofzow, maar dan wil het zoals ik het hiervoor had,.. weet alleen neit hoe

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
Oplossing hiervoor is vrij simpel : Maak van beide keyframes een groep, m.a.w. selecteer in keyframe 1 je vierkant, groepeer die, selecteer in keyframe x je vergrote en verplaatste vierkant en groepeer die en leg je tween aan...
Probleem opgelost.
Ik heb t net zelf even geprobeerd...
Dit komt volgens mij omdat Flash de lijn om het vierkant ook gaat tweenen....

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

je computer formatteren lijkt me wel heel drastisch wanneer je niet uit een probleem komt, dan zou ik deze maand al vaak alles opgeschoond hebben :P ... ik heb dit ook weleens gehad, volgens mij komt dit omdat je van je vierkant een MC hebt gemaakt. Ik zou echter niet de oplossing weten omdat ik nooit met tweens werk ... wat je kan proberen is het via AS te doen ...

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Je harde schijf formateren elke keer als een programma iets niet doet wat jij wil is natuurlijk leuk tijdverdrijf maar is niet constructief.

Dit moet je doen:

Maak van je SOLID lijn een HAIRLINE, en als je een hairline tweent wordt deze niet vergroot.

In principe is het logisch dat Flash als je in een movieclip een vierkant hebt staan, en je vergroot je movieclip, dat de lijnen dikker worden. Want als je in plaats van een vierkant een bitmapje in die movieclip hebt staan, en je vergroot die dan worden de pixels ook groter.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

shape tween ipv een motion tween

probeer even door te hebben wat je nu aan het tweenen bent; een vorm, shape, en niet een object, movieclip/groep.

sim-pel / appeltje + eitje / koekje / etc