Toon posts:

[HandyCam] 2 zwarte puntjes in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn DV camera op de grond is gevallen heb ik 2 zwarte puntjes recht onder elkaar in beeld staan (zie foto), deze puntjes neemt hij ook op de DV tape op.

Afbeeldingslocatie: http://www.xoox.nl/tweakers/dots_tn.jpg (klik voor vergroting

Als je met de camera beweegt zie je de puntjes "navolgen" alsof ze op de lens zitten. opnames van voor de valpartij vertonen bij het afspelen geen puntjes (DuH!)

verder is het een Sony DCR-TRV 15

Weet iemand wat hier aan de hand is, en hoe zwaar de ingreep zal worden (voordat ik hem laat maken (evt. garantie) wat natuurlijk weer heel lang gaat duren :'( )

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
misschien heb je nog garantie? Gewoon proberen. Indien niet, een camera is toch gemaakt om een val te kunnen hebben zou je denken? ala mobiele telefoons he.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Dit zijn twee dode pixels. Die dode pixels mogen niet ontstaan zijn door de val. Daarom zou je het beste naar de speciaalzaak, waar je de camera hebt gekocht, terug kunnen gaan en hun vertellen dat er 'opeens' twee dode pixels in het display zitten. Let op: er moet natuurlijk niet nog meer schade aan de camera zijn door die val, want je moet het niet over een val hebben, daar is de garantie namelijk niet op berekend. Mocht de handycam alreeds door de garantie periode zijn, dan kun je alsnog naar de speciaalzaak gaan deze staan namelijk ook voor hun produkten in (tot een half jaar na garantie mogelijk), dat wil niet zeggen dat de speciaalzaak alle kosten zal vergoeden maar ze zullen wel een bescheiden korting geven.
Tip: Koop bij portable apparaten meer garantie bij, bijv; 5jaar extra.

Edit: Bij nader inzien zie ik dat er een paar pixels naast elkaar dood zijn, dat duid wel op een extreme klap die de camera heeft gehad. Je kunt het wel proberen op de manier hierboven, want door een val mag dit niet zo maar ontstaan, maar het duidt er dus wel op.

Heb je de doos bewaard en geef je em hierin af, dan krijg je zowiezo een korting op de kosten. (echter wordt dit niet vermeldt op de factuur)
Succes ermee!