If it jams force it, if it breaks it needed fixing anyway!!
Verwijderd
Dat standaard pakketje (gratis),.. MyODBC...
Dat moet je dus meeleveren en als requirement opnoteren dat ze dat dus eerst moeten installen (je kan ook deze installer vanuit jouw installer laten uitvoeren als je het geheel als cd'tje levert)
Die DNS entries kan je gewoon in VB aanmaken
...en volgens mij ook in de wat nieuwere InstallShield produkten
Dat moet je dus meeleveren en als requirement opnoteren dat ze dat dus eerst moeten installen (je kan ook deze installer vanuit jouw installer laten uitvoeren als je het geheel als cd'tje levert)
Die DNS entries kan je gewoon in VB aanmaken
...en volgens mij ook in de wat nieuwere InstallShield produkten
Verwijderd
Je kunt met DAO heel makkelijk een DSN aanmaken:
zet DAO 3.6 als reference
dim en as new DBEngine
function .... ()
en.registerDatabase "naam_DSN", "mysql driver naam", true, "SERVER=MijnServer; Parameter=....; Parameter=...."
end function
zet DAO 3.6 als reference
dim en as new DBEngine
function .... ()
en.registerDatabase "naam_DSN", "mysql driver naam", true, "SERVER=MijnServer; Parameter=....; Parameter=...."
end function
Verwijderd
Psies... dabeddoellik.
Maar niet vergeten dan ook aan je klant MyODBC mee te leveren..
(dazzijn namelijk de MySQL odbc-driverds)
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc.html
Maar niet vergeten dan ook aan je klant MyODBC mee te leveren..
(dazzijn namelijk de MySQL odbc-driverds)
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc.html
K'denk dat hij bedoeld dat hij z'n tabellen etc wil meenemen met zijn install ipv enkel linken over odbc, maar das natuurlijk een pure gok
If it ain't broken it doesn't have enough features
Jupz dat is inderdaad het geen ik bedoel Apache
Connecties enzo zijn geen probleem! ODBC driver ook niet!
het zijn dus de tabellen die ik mee moet krijgen
Connecties enzo zijn geen probleem! ODBC driver ook niet!
het zijn dus de tabellen die ik mee moet krijgen
Misschien een idee om bij de eerste start van het programma te kijken of er al een database aanwezig is, zo nee, dan maak je die via ODBC en vrot je al je tabellen erin. Op die manier kun je je prog gewoon op een lege database draaien en je hebt een werkend prog.
Verder kun je (aangezien je mysql gebruikt), je database structuur in een .sql filetje proppen en gewoon "mysql -u user -p password -c database < filetje.sql" draaien om de boel te importeren (syntax van mysql command is niet helemaal zeker).
Verder kun je (aangezien je mysql gebruikt), je database structuur in een .sql filetje proppen en gewoon "mysql -u user -p password -c database < filetje.sql" draaien om de boel te importeren (syntax van mysql command is niet helemaal zeker).
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
dat zou inderdaad de oplossing zijn, tnx!!Gerco schreef op 01 oktober 2002 @ 14:37:
Misschien een idee om bij de eerste start van het programma te kijken of er al een database aanwezig is, zo nee, dan maak je die via ODBC en vrot je al je tabellen erin. Op die manier kun je je prog gewoon op een lege database draaien en je hebt een werkend prog.
maar euh! hoe maak ik in vb een database op ODBC aan?
ik heb namelijk nog nooit een db gemaakt via VB code gemaakt
Ik weet niet eens of het wel mogelijk is om een database aan te maken met ODBC, maar de directe manier via MySQL gaat in ieder geval wel prima werken. Je moet MySQL toch meeleveren of het is al geinstalleerd, dus je kan dat gewoon gebruiken om via de commandline een database aan te maken en dan kun je je .sql file importeren.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Waarom zo moeilijk ? Ik heb hier MySql draaien en die gebruikt in een data map gewoon losse bestanden. Kan hij die (na installatie van MySql ofcourse) er niet gewoon overheen kopieren ? Dat werkt hier iig prima.
Als dat werkt is het natuurlijk een stuk handiger!
Kun je me ff zegge waar ik die bestandjes kan vinde of welke extensie ze hebben?
Tnx in iede geval
Kun je me ff zegge waar ik die bestandjes kan vinde of welke extensie ze hebben?
Tnx in iede geval
Ik weet niet precies wat de opties zijn in vb, maar is het geen optie om je kant-en-klaar slq script (dus maken van tables, indexen enz) alvast in een 1 sql query te zetten (ook mee compilen dus met je programma). Vervolgens moet je dan inderdaad controleren of er al een database is, zo niet dan voer je deze query uit en ben je klaarSheedafi schreef op 04 oktober 2002 @ 23:45:
Als dat werkt is het natuurlijk een stuk handiger!
Tnx in iede geval
P.S. In delphi is dit heel makkelijk te realiseren namelijk, of dit zo ff kan in vb weet ik dus niet.
Als je toevallig een CD met Office hebt waar de MSDE desktop engine bij zit moet je voor de grap eens kijken in de \SQL\INSTALL dir, daar staan dus complete sql scripts waar je je inspiratie qua VB kan op doen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1