comp. steeds instabieler

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
als ik opstart heb ik steeds vaker het probleem dat hij niet opstart, op mijn epox 8kha+ staat dan vaak 26 of 29, ook dtopt hij wel eens tijdens het 'windows xp word nu gestart' scherm, dit gebeurt nu steeds vaker, zou het zo zijn dat de potloodstreepjes op mijn duron opnieuw gedaan moeten worden? laatste keer was 3maanden terug, dus lijkt mij sterk.

zijn temps zijn niet gestegen,(38idle,40stressed) en loopt 1000@1140(145x8,5) op 1,8 volt.
had hem eerst zelfs op 166fsb lopen , maar dat hield het geheugen niet bij.

als ik 1 keer ingebeld heb op internet kan ik daarna wel weer inbellen, maar hij verzend dan nix meer enzo, denk dat dat eerder aan wat anders ligt, maar ,misschien is dit ook wel een gevolg.

dus weten jullie wat t kan zijn

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik denk dat je pci beetje te hoog loopt. Probeerd eens de latency aan te passen en als dat niet helpt je fsb omlaag..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gooi meteen eerst je FSB op default en kijk of ie vastloopt, zo nee, dan is het een typisch geval van te ver overclocken.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

je kan natuurlijk ook altijd proberen opnieuw potlood aan te brengen, kwaad kan het sowiezo niet, dus dan ben je in ieder geval er zeker van dat 't daar niet aan ligt als ie nog steeds instabiel is :)

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Kzou toch ff proberen om je streepjes opnieuw te zetten :) Als ie daarna nog raar doet ligt het daar iig niet aan.

Staat in je manual niet wat die code 26 en 29 betekend ?

Verwijderd

Keertje nieuwe bios opzetten?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik neem aan dat doordat je de fsb omhoog hebt gegooid je geheugen nu ook harder moet. Ik heb gehoord dat als je je geheugen harder laat lopen het snel " verouderd" Zet die fsb op default (133 dach ik bij jouw duron of is het 100?) en verhoog dan je multiplier gwoon. Kost beetje performance maar wel beter.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Ik denk dat ie te ver is overgeclocked. Bij overgeclockte system zie je 2 fasen, eerst zie je de burn-in fase waarbij de processor steeds verder overgeclocked kan worden zonder problemen,dan na een tijd lang goed gelopen te hebben begint de volgende fase. Dit is de zogenaamde burn-out fase, bij de burn-out fase is goed te zien dat alle onderdelen van het systeem sneller verslijten op een hogere fsb. Dit merk je doordat bijvoorbeeld je geheugen of je processor meer fouten gaat maken of je ide controller maf gaat doen. Terugclocken kan soms helpen maar het is ook mogelijk dat je de boel echt naar de shit hebt geholpen. Probeer eerst een terug te clocken en als ie dan nog steeds vreemd doet je geheugen te vervangen, meestal is het geheugen het 1e dat problemen krijgt als het te lang te snel heeft gelopen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
heb ook het idee dat het geheugen de bottleneck is, als ik die op normal zet doet ie het beter, loopt nu op fast, dus effe sparen voor pc2700 geheugen, zit nu toch al weinig in (128mb)
Pagina: 1