Toon posts:

Spire 5F271B1M3 beter als Coolermaster HHC 001?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke cpu koeler is nu beter de :

Spire 5F271B1M3 FalconRock:

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5f271.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5f271_2.gif

Specs:

http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=83

of de

Coolermaster HHC 001??

Zijn er eig mensen die ervaring hebben met de Spire 5F271B1M3 FalconRock??

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Keb wel ervaring met de coolermaster die beswel goed (maar luid is)

neem een thermalright AX-7, dies niet zo duur en is erg goed :)
btw, beter dan ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:17
De coolermaster is beter: heatpipes, koper en lawaaiige fan.

Een AX-7 is wel stuk duurder maar wel een erg goeie koeler

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 30 september 2002 @ 22:38:
De coolermaster is beter: heatpipes, koper en lawaaiige fan.

Een AX-7 is wel stuk duurder maar wel een erg goeie koeler
Swiftech MC462-B rulez :)

Mare iemand zegt hier tegen mij dat hij die spire getest heeft samen met die hhc 001 en die spire was toch koeler :?

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16
Ik heb een Wisperrock en een HHC-001 en op een Duron 1200 gehad maar de Coolermaster wordt toch echt een stuk warmer terwijl deze copper is met heatpipes.
Dus nu zit er blijvend een Wisperrock II cooler op.

En dan heb ik het niet eens over het lawaai van de Coolermaster.
Ik neem aan dat die Falconrock nog beter moet koelen als de Wisperrock II.

Verwijderd

Ik heb hier een Spire Superrock en die koelt prima. Ook als het hier dik 33 graden is houd hij de proc op ongeveer 60 graden. Op dit moment is tie 49 graden

• BounceMeister
  • Niet online
Ik had eerst een Alpha PAL6035, maar heb nu een Swiftech MCX462 en dat is toch wel het mooiste wat je in luchtkoeling kan krijgen. Een Alpha PAL8045 paste niet op mijn mobo omdat de 8045 rechthoekig is en er dan een condensator in de weg zit. De Swiftech voldoet aan de AMD specificaties en zit daar dus niet in de weg.

Van coolermaster ben ik nooit zo gecharmeerd geweest. Ik heb daarbij toch het gevoel dat het een beetje goedkopere b-keuze koelers zijn. (Dat is dus mijn ervaring, van iemand anders kan dat natuurlijk weer anders zijn.)

Verwijderd

Topicstarter
BounceMeister schreef op 30 september 2002 @ 23:08:
Ik had eerst een Alpha PAL6035, maar heb nu een Swiftech MCX462 en dat is toch wel het mooiste wat je in luchtkoeling kan krijgen. Een Alpha PAL8045 paste niet op mijn mobo omdat de 8045 rechthoekig is en er dan een condensator in de weg zit. De Swiftech voldoet aan de AMD specificaties en zit daar dus niet in de weg.

Van coolermaster ben ik nooit zo gecharmeerd geweest. Ik heb daarbij toch het gevoel dat het een beetje goedkopere b-keuze koelers zijn. (Dat is dus mijn ervaring, van iemand anders kan dat natuurlijk weer anders zijn.)
LOL, een Swiftech voldoet niet aan AMD specificaties :) Waarom niet omdat dat ding 740 gram is AMD zegt dat de max iets rond de 300/400 is :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

KneoK

Not in a million lightyears

Mijn HHC-001 heeft mijn processor van 77 graadjes stressed (60 idle) naar 50 graadjes stressed (43 idle) gebracht. Natuurlijk ook wel wat airflow erbij maar ik denk dat een daling van 15 graden zeker te danken is aan de HHC-001 ! En dat terwijl ik de fan heb vervangen door eentje die op 4500 toeren draait in plaats van 7000.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm
edit ->Oeps ,de Spire staat er alleen niet bij :P

• BounceMeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 09:31:
[...]

LOL, een Swiftech voldoet niet aan AMD specificaties :) Waarom niet omdat dat ding 740 gram is AMD zegt dat de max iets rond de 300/400 is :)
Ik bedoelde eigenlijk de specificaties over de specifieke afmetingen en riumte die vrijgelaten moet worden rond de cpu socket. Aangezien hij met 4 schroeven direct op je mobo zit, is dat onsje extra ook niet zo erg. Ik neem die loodzware bigtower toch niet mee naar lan parties.
Pagina: 1