Problemen bij installeren van RedHat Linux

Pagina: 1
Acties:

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Ik heb pas een oude pentium-100 gekregen (ja, GEKREGEN! :)) en ik wil deze tot server bombarderen.
Hiervoor wil ik gebruik maken van Linux. (Moet het nog leren... :))
Ik krijg het alleen niet voor mekaar om RedHat Linux (6.0 of 7.3) te installeren.
Ik krijg namelijk de volgende reeks foutmeldingen:

code:
1
2
3
4
5
EXT2-FS: Unable to read superblock
cramfs: Wrong magic
FAT: Unable to read boot sector
isofs_read_super: bread failed, dev=09:00, iso_blknum=16, block=32
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 09:00

Als ik de harde schijf in een andere PC hang werkt de installatie vlekkeloos.
Knoop ik hierna de harde schijf weer in de P-100, wordt er gewoon niet opgestart.

Ik heb dus het vermoeden dat hier iets in de hardware fout zit of niet met Linux overweg kan, maar meer kan ik er ook niet van zeggen.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Mischien een brakke IDE kabel? Was bij mij ook een keer het probleem bij een niet lukkende install.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Pfff, cramfs is een speciaal filesysteem, wat zich geheel in je geheugen nesteld, een soort ramdisk dus. Hoeveel MB intern geheugen heeft die P100 van jou ? Ik gok n.l. dat je onder de 8 MB zit, wat het installeren van RedHat zal uitsluiten ben ik bang.

Zo niet, dan wil ik graag weten hoever de installatie komt, heb je al geprobeer de textinstallatie te starten, i.p.v. de grafische installatie ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
moto-moi schreef op 30 september 2002 @ 22:39:
Pfff, cramfs is een speciaal filesysteem, wat zich geheel in je geheugen nesteld, een soort ramdisk dus. Hoeveel MB intern geheugen heeft die P100 van jou ? Ik gok n.l. dat je onder de 8 MB zit, wat het installeren van RedHat zal uitsluiten ben ik bang.

Zo niet, dan wil ik graag weten hoever de installatie komt, heb je al geprobeer de textinstallatie te starten, i.p.v. de grafische installatie ?
De P-100 heeft 32 mb RAM, de installatie komt nog niet eens aan het tekst of grafische gedeelte toe!

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:39:
Mischien een brakke IDE kabel? Was bij mij ook een keer het probleem bij een niet lukkende install.
Ik kan het es proberen... maar Windows wou er wél op!
En die wil ík er nu juist niet op :)

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:48
ook beetje vaag device 09:00 ...... is dat niet software RAID??

ik heb ook zo'n soort vage melding gehad, dit was op te verholpen door 'power mangement' uit te zetten in de bios als ik me het nog goed kan herinneren.....

heeeel vage oplossing maar het deed de truc :) dit had ik ooit eens na lang zoeken op google gevonden

(het waren overgens wel een stuk nieuwere systemen)

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
stiena schreef op 30 september 2002 @ 22:58:
ook beetje vaag device 09:00 ...... is dat niet software RAID??

ik heb ook zo'n soort vage melding gehad, dit was op te verholpen door 'power mangement' uit te zetten in de bios als ik me het nog goed kan herinneren.....

heeeel vage oplossing maar het deed de truc :) dit had ik ooit eens na lang zoeken op google gevonden

(het waren overgens wel een stuk nieuwere systemen)
Hmmz.... hoe hij dan bij software RAID komt mag Joost weten, want hij komt nog niet eens aan de installatie toe.
De power management heb ik al uit gezet, ik heb gewoon alles geprobeerd :'(
Pagina: 1