Toon posts:

Winroute evaluation afgelopen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(FAQ nageslagen, maar niet echt iets gevonden)

Hey,

Ik heb sinds een maandje thuis een klein netwerkje tussen twee pc's draaien en heb daar toen ik het aangelegd had 'Winroute Pro' op gedaan voor het internet delen. Nu een maand later is de testperiode afgelopen kan ik het product aanschaffen als ik er verder mee wil gaan, logisch uiteraard, maar ik heb mijn bedenkingen hierover.

Waarom? Ik ben opzich tevreden met het programma, hij doet wat hij moet doen (het internet van mij naar de 2e pc sturen) en dat doet hij ok goed. Dat is ook gelijk het enige waar ik het voor gebruik, geen firewall, mail of iets dergelijks. Nu ben ik best bereid om voor een programma te betalen, maar ik vindt eigenlijk dat dit programma zeer weinig toegevoegde waarde heeft. Meer dan het doorsturen van het internet doet het niet, en om daarnou 70 euro neer te leggen...

Ik ga nu binnenkort proberen Sygate Office te installeren, same stuff dus... alleen schijnt deze een feature te hebben die mij wel intresseerd (instellen van max down/upload van andere pc), maar ik ben bang dat ik over een maand weer tegen hetzelfde probleem aanloop... te weinig toegevoegde waarde voor wat je moet betalen.

Wat raden jullie mij aan om te doen, zijn er nog andere programma's die óf niets kosten óf een dergelijke toegevoegde waarde hebben dat het de betaling van een X bedrag respecteerd.

Even de situatie (en die is vrij simpel):

PC 1 (Server):
Intel PIV 2,26 Ghz
Windows XP Profesional
Verbonden op internet via USB Modem, ADSL Basic.

PC 2:
Intel PIV 1,5 Ghz
Windows XP Profesional

Alvast bedankt,
Eyeopener

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 22:24 . Reden: bovenaan ]

Verwijderd

tussen 2 windows xp pc's kun je ook gewoon internet delen zonder proggie, kijk anders ff in de faq/stickie: Hoe deel ik Internet ?
wingate of een dergelijk proggie is ook makkelijk, hij werkte bij mij vroeger perfect en onbeperkt (ik heb nu geformatteerd dus ik kan niet zien of je ervoor moest betalen of niet ;) )

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Winroute kan natuurlijk veel meer dan dat jij hier nu vertelt... Dat jij die mogelijkheden niet benut is een heel ander verhaal... ;)

Dus je betaalt die 70 euro niet alleen voor de NAT router, maar ook voor de mailserver, Firewall, DNS server, DHCP server, noem het maar op...

Ik denk dat je weinig andere programma's zult vinden die dezelfde functionaliteit bieden als Winroute voor geen of een lagere prijs...

Maar als je Winroute alleen gebruikt om internet te delen, waarom gebruik je dan niet gewoon de standaard internetverbinding delen van XP?? Kost niets, werkt voor jou doeleinden waarschijnlijk net zo goed... ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:25:
tussen 2 windows xp pc's kun je ook gewoon internet delen zonder proggie, kijk anders ff in de faq/stickie: Hoe deel ik Internet ?
wingate of een dergelijk proggie is ook makkelijk
Weet ik, maar daar schijnen toch vrij veel problemen mee te zijn wat ik van veel mensen hoor (Windows Inet delen)...

Wingate is waarschijnlijk weer zo'n progje, waar ik hetzelfde tegenaan ga kijken als ik nu tegen winoute doe... Ik wil gewoon niet voor iets betalen zonder toegevoegde waarde (voor mij dan).

(ps. FAQ vele malen nageslagen :))

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:19

knakworst

Get more sats!

ik gebruik ICS van M$, en ben er heel tevreden over! Alles werkt!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:28:
[...]

Weet ik, maar daar schijnen toch vrij veel problemen mee te zijn wat ik van veel mensen hoor (Windows Inet delen)...

Nou, ik draai hier al een hele tijd een netwerkje met internet delen op twee XP machines.
Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad (iig geen, die niet zonder gezond verstand op te losssen waren)
En het opzetten is een kwestie van twee muisklikken.

Probeer het gewoon eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:28:
[...]
... Ik wil gewoon niet voor iets betalen zonder toegevoegde waarde (voor mij dan).

hmmz, 's ff kijken.
Doe eens Winroute deinstalleren dan, dan ga je op beide PC's internetten.
Zal niet lukken, en zie, de toegevoegde waarde.

Of je moet het op linux manier oplossen, daar heb je genoeg distro's van die bedoeld zijn om inet te delen, dns te servern, dhcp te doen etc.

Verwijderd

Waarom gebruik je dan geen Winroute Lite?

Is hetzelfde als de pro dacht ik maar dan zonder firewall, DHCP en Mailserver. Je zegt zelf dat je het alleen gebruikt om internet te delen.

In tegenstelling tot Winroute Pro is Lite wel gratis.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb windows XP ook al eens als server laten fungeren voor een win95 computer. Geen problemen whatsoever en geen programma whatsoever gebruikt dat niet in windows XP zat. Hij deelde internet en was gelijk ook DHCP server. Firewall zou wellicht in te stellen zijn, maar daar had ik geen zin in om dat in te stellen. Het was niet bij mij thuis :)

Als je echt iets "heftigers" als server wilt: Ritsel een 486 of beter en prak er linux op. Geen kosten en alle features die je maar wilt zijn eigenlijk gewoon gratis te krijgen :)

ieeeepppppp :P

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

ics dus, gratis en standaard in windows, werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:37:
Waarom gebruik je dan geen Winroute Lite?

Is hetzelfde als de pro dacht ik maar dan zonder firewall, DHCP en Mailserver. Je zegt zelf dat je het alleen gebruikt om internet te delen.

In tegenstelling tot Winroute Pro is Lite wel gratis.
Ja? ah.. dan is dat misschien de oplossing,

en anders gewoon internet sharing in windows maar eens proberen idd.

PS: Dat DHCP, ik heb had het wel ingesteld in winroute pro, maar wat was dat ook al weer/waar dient het voor?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

PS: Dat DHCP, ik heb had het wel ingesteld in winroute pro, maar wat was dat ook al weer/waar dient het voor?
ik d8 dat je de faq gelezen had ?

dhcp=dynamic host configuration protocol, mag jij zelf vertalen waarvoor het dient.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 30 september 2002 @ 22:55:
[...]

ik d8 dat je de faq gelezen had ?

dhcp=dynamic host configuration protocol, mag jij zelf vertalen waarvoor het dient.
Ik heb geen idee...dynamische host configuratie protocol..

jaja

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:56:
[...]

Ik heb geen idee...dynamische host configuratie protocol..

jaja
DHCP wijst elke pc in het netwerk een IP adres toe. Dit adres kan elke keer anders zijn, dus een servertje pak je op pc naam en niet op ip adres bijvoorbeeld.
Kijk *D

Verwijderd

Topicstarter
danke :) ik begrijp het (niet dat ik het nodig heb, dus lite zou goed genoeg moeten zijn :)
Pagina: 1