[W2K]Automatich inloggen op server

Pagina: 1
Acties:

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 13:30
Ik wil van een Windows 2000 client inloggen op een Windows 2000 server, zodat ik zonder extra intypen van wachtwoorden kan printen en m'n gedeelde bestanden kan delen. Ik ben bezig geweest met een scriptje, dat gebruik maakt van NET.EXE, maar daar kwam ik niet uit.

Is er een andere mogelijkheid? Of moet ik echt zo'n script gebruiken?

BTW. Dit is GEEN script request! Dat is namelijk niet toegestaan...

Verwijderd

1. maak op de server een account dat dezelfde login en wachtwoord heeft als op de client.

2. draai DCPROMO op de server, en maak je client lid van het domein (snel gezegd, een hoop werk, maar werkt wel het best).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
autolog.exe is je vriendje, gebruik ik hier op de zaak ook (zit in de nt4 resourcekit overigens, maar werkt ook onder nt3/4/ en w2k (zelfs xp...)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:36:
1. maak op de server een account dat dezelfde login en wachtwoord heeft als op de client.

2. draai DCPROMO op de server, en maak je client lid van het domein (snel gezegd, een hoop werk, maar werkt wel het best).
DCPROMO verwijdert toch alle lokale gebruikers en gebruikersgroepen op de server? Dan lijkt me je volgorde een beetje onlogisch.

Toegevoegd:
Stom van me, ik kon je al niet helemaal volgen.......

Verwijderd

hehe het is of of... maar om een domain aan te raden als het al geen net use kan gebruiken...

hier hebbie je scrippie:
net use DRIVELETTER: \\servername\sharename password /user:username /persistent:no