Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Borg mod... need tips

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 16:09
wanneer de clawhammer uitkomt is het weer tijd voor een nieuwe pc en dan was ik van plan meteen goed te beginnen met het modden.
ik was namelijk van plan een soort van Borg Cube te maken als case... maar ik weet bijgod niet tegen welke problemen ik aan kan lopen...
ik zat in eerste instantie te denken aan een gewone case, hier zetten we de slijpschijf in zodat we alleen nog maar de onderplaat voor het MB hegben en het opstaande stuk waar de kaarten opgeschroefd zitten.
dan een soort van draadkubus er omheen bouwen met metalen staafjes van ong. 0.5 cm dik (lassen neem ik aan) en hierop de beplating doen (meerdere lagen voor het borg effect)

moet dit echt metaal zijn, of is dit ook mogelijk met hout?

het is dus de bedoeling dat hij aan alle kanten dicht is. dwz dat ik neit echt van plan was er een raampje in te modden

wie kan mij hier het beste tips over geven?

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Het kan volgens mij wel met hout, maar voor het "borg"-effect is het denk ik alleen wel mooier met echt staal, 1 nadeel, hij wordt dan wel loodzwaar.

Je kunt ook natuurlijk mislukte cd's (heeft bijna iedereen) in stukken slaan, en de grotere brokken erbij plakken of iets dergelijks.

Edit: je kunt er ook een stuk ruimte tussen laten, en er een rode ccfl achter plaatsen, zodat er een rode gloed doorheen komt.

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Is het niet makkelijker om zelf de hele kast te bouwen in plaats van een andere kast compleet te slopen als je daar toch alleen dat rekje voor de pci sloten van wil gebruiken ?

• CU2morO
het lijkt mij moeilijker om een case 'from scratch' te bouwen dan wanneer ik al een begin heb

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De Borg Cube uit de serie is gebouwd uit allemaal brokjes en stukjes modelbouwdoos, zwart enzo geschilderd.

• CU2morO
sebastius schreef op 30 september 2002 @ 22:34:
De Borg Cube uit de serie is gebouwd uit allemaal brokjes en stukjes modelbouwdoos, zwart enzo geschilderd.
heuh? waar heb je het nu over?
expliquir

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
CU2morO schreef op 30 september 2002 @ 22:37:
[...]

expliquir
Waarschijnlijk een trekkie fan, jij niet dan. De borg is een ras uit startrek.

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:11

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

CU2morO schreef op 30 september 2002 @ 22:37:
[...]

expliquir
alleen een hint hoe je de textuur (aankleding, voor de leekjes) aan kunt pakken

www.avpnews.com

• Bart-01
  • Laatst online: 13:53
OOk een idee is om oude print platen ervoor te gebruiken. De cube maken van oude printen (cpl dicht) en dan stukken print met afstand busjes er voor en er tussen wat led's voor de indirecte verlichting.

Do as I say, don't do as I do.

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 15:04
denk aan je koeling heh, als je die kast helemaal dicht wil bouwen en met meerdere lagen, dan zal de temperatuur je parten gaan spelen...

en ik kan het weten met mijn 2200+, wacht maar watvoor hitte een clawhammer gaat geven

• CU2morO
fleppuhstein schreef op 30 september 2002 @ 22:39:
[...]

Waarschijnlijk een trekkie fan, jij niet dan. De borg is een ras uit startrek.
als ik geen trekkie was ging ik ook echt een borg cube mod maken huh? :Y)

ik snapte alleen niet helemaal wat ie nou bedoelde met z'n modeldozen oid :?

Verwijderd

Hmm, ga is naar een goeie modelbouw zaak, die kan je vast wel aan demo achtige spullen helpen....

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45
Een jaar geleden ben ik ook met een mod begonnen, waar uiteindelijk een borg achtige kast uit moest komen. Het resultaat is iets compleet anders geworden (lijkt meer op een flightcase), maar ik heb wel wat ideeen opgedaan waar jij misschien baat bij hebt.
Een lijstje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
- Ik was van plan een kubus van alu te maken. Dit is de basis van de kast.
- Net als jij was ik van plan om een oude desktop kast te slopen. Het mobo gedeelte wordt 
  dan min of meer de grondplaat.
- Ik wou een autoradiator gebruiken als een van de zijkanten. Zelf heb ik een rechthoekig 
  model gebruikt, daarom is het kubus idee komen te vervallen. Ik weet echter dat er ook
  vrij vierkante modellen bestaan van ongeveer 50 x 50 cm. Met CCFL erchter ziet zo'n 
  radiator er best gaaf uit.
- Voor de andere kanten van de kubus, wilde ik meerder kleuren plexiglas gebruiken. Ik zit
  dan te denken aan meer of minder doorzichtige "smoke" plexiglas platen icm zwarte (of 
  beter nog: antreciet) platen. Voor de ondoorzichtige platen kun je forex (schuimpvc) 
  gebruiken, dat is een stuk goedkoper. Je hebt sowieso meerder lagen nodig om de textuur
  van een borg-cube te bereiken. De cd-rom lades wou ik in deze textuur verwerken (dus dat
  er gewoon een gedeelte van de wand naar buiten komt). 
- Belichting wou ik doen door enerzijds CCFL (groen en geel) van binnen naar buiten te laten
  schijnen via het "smoke" plexiglas, en anderzijds indirect met leds achter ondoorzichtige 
  platen, die dan doorzichtige platen zijdelings belichten. 
- Aangezien ik waterkoeling wou gebruiken voor alle dissiperende elementen (GPU, CPU, 
  northbridge, voeding, kon de kast compleet dicht blijven (geen blowholes): de autoradiator
  zou de warmte afvoeren (dit gebeurd in mijn huidige kast ook, er is echter 1 gat in de 
  bovenkant waar wat warmte van de trafo in de voeding door weg kan).
- HD en CD-rom rekjes heb ik gemaakt van alu profielen. Tip: gebruik een dremel!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Verwijderd

Thunderman_303 schreef op 30 september 2002 @ 22:21:
[...]

Edit: je kunt er ook een stuk ruimte tussen laten, en er een rode ccfl achter plaatsen, zodat er een rode gloed doorheen komt.
Ik zou wel Groen gebruiken,.. das meer Borg.

En from scratch beginnen lijkt me niet zo moeilijk als het alleen gaat om de grondplaat met het rekje voor insteek kaarten,... Gewoon vierkante plaat met opstaande plekken om je Moederbord op te plaatsen,.. een aangezien je toch al wil gaan lassen kun je aan de achterkant heel makkelijk een opstaande rand maken,.. Maar ik neem aan dat de achter kant niet het aller belangrijkst is.

Daarnaast is het idee om meerdere platen te gebruiken wel handig, maar in mijn beleving is het buitenste van de cube meer een 'draad'achtig geheel dan echt een plaat met gaten erin. Dus ik zou van binnen naar buiten steeds minder staal overlaten (oftewel meer 'gat')

Succes

• sebastius
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat ik bedoel is:

Pak in plaats van stangetjes gewoon brokjes modelbouwdoos. Zo is de originele Borg Cube uit de serie ook gemaakt. Staat geloof ik op startrek.com heel verhaal over.

Mijn oplossing zou zijn:

Pak plexiglas, plak daar veel, heel veel stukjes op, groene CCFL erachter en klaar.

Verwijderd

Ik ga ook zoiets maken, maar ik maak mijn kast zwart en ga dan met zilver en groen lijnen erop schilderen, op die manier zijn muren ed in borg omgevingen ook opgebouwt. Wel een pleuris werk...

Verwijderd

OMFG!!! Daar ben je wel even mee bezig... word die kast niet ongelovelijk zwaar door al die atributten? :?

Verwijderd

verwerk er ook een paar mooie groene lasers in die mechanisch draaien op je hd activiteit..
(oops sorry, dat word een erg dure grap, groene lasers)

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
wat dacht je gewoon van een uitgezaagde borg-kop in de zijkant waat je een rode laser door laat schijnen!

• Gaius
  • Niet online
Kun je misschien ook iets maken dat als je die cube aanzet dat je dan Locutus of Borg hoort ofzo.

"This is Locutus of Borg, resistance is futile. Your life as it has been is over. From this time forward, you will service.... us."

Dat zou wel bruut zijn. Denk ik.
Als die cube trouwens achteraf te makkelijk bleek kun je natuurlijk proberen zo'n sphere te maken :+

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
_/-\o_ Nou weet ik tenminste waar jullie het over hebben...

Lijkt me moeilijk te maken, maar wel erg mooi als het je lukt.

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 02 oktober 2002 @ 17:46:
Kun je misschien ook iets maken dat als je die cube aanzet dat je dan Locutus of Borg hoort ofzo.

"This is Locutus of Borg, resistance is futile. Your life as it has been is over. From this time forward, you will service.... us."

Als die cube trouwens achteraf te makkelijk bleek kun je natuurlijk proberen zo'n sphere te maken :+
Een stemmetje bij booten is niet zo heel moeilijk hoor... Je moet iemand kennen met een EPROM programmer, 8bit 10Khz sampletje b.v. erin schieten. Met een 74HCT4060 en een 74HCT4040 o.i.d. kun je een adresteller maken die telt op 10KHz. Sluit je dit aan op de adreslijnen van de EPROM, en een D/A converter op de datalijnen, komt daar HUP je sampletje uit >:)

Heb ooit zoiets gemaakt met een microcontroller erbij,maar zonder gaat ook prima. Als D/A converter gebruikte ik 8 weerstanden, een simpel audio versterkertje erachter (single chippie) en klaar... RETEmooi geluid ook nog >:) uit een speakertje à la Pc speaker... Alleen klinkt dit wel veeeeel beter

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 02 oktober 2002 @ 17:46:

is het niet meer:
"We are Borg, you will be assimilated, your tegnology will be added to our own, resistance is futile"

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:21:
[...]

Een stemmetje bij booten is niet zo heel moeilijk hoor... Je moet iemand kennen met een EPROM programmer, 8bit 10Khz sampletje b.v. erin schieten. Met een 74HCT4060 en een 74HCT4040 o.i.d. kun je een adresteller maken die telt op 10KHz. Sluit je dit aan op de adreslijnen van de EPROM, en een D/A converter op de datalijnen, komt daar HUP je sampletje uit >:)

Heb ooit zoiets gemaakt met een microcontroller erbij,maar zonder gaat ook prima. Als D/A converter gebruikte ik 8 weerstanden, een simpel audio versterkertje erachter (single chippie) en klaar... RETEmooi geluid ook nog >:) uit een speakertje à la Pc speaker... Alleen klinkt dit wel veeeeel beter
Hoeft niet perse, moet je ff zoeken want asus heeft dat op een aantal borden zitten. Was bezig om zon ding in elkaar te zetten op mn werk. Knalt me collega 230 op die bak. Maar zat geen cpu in. Ineens een stemmetje uit de pspeakers "No CPU instald, No CPU instald......". En deze kan je zelf veranderen want asus levert gewoon de software daarvoor.

Verwijderd

FYI

We Are The Borg.
Lower Your Shields And Surrender Your Ships.
We Will Add Your Biological And Technological Distinctiveness To Our Own.
Your Culture Will Adapt To Service Us.
Resistance Is Futile.

das AFAIK de volledige text

• Gaius
  • Niet online
Jawel, maar ik had hier alleen dat sampletje van Locutus, dus vandaar.
Maar het idee is duidelijk iig.

Ik vind die Locutus trouwens persoonlijk iets onheilspellender klinken, maar das mijn persoonlijke mening. :)

Verwijderd

[off topic] Ik vind dat locutus niet echt "borg" is hij heeft ook een naam zoals er niet is bij borg, elke borg heeft een nummer,.. maar dat terzijde [/offtopic]

Voor de rest is het natuurlijk veel leuker om het allemaal zelf te maken met een microcontroller :) Wel veel werk maar dat is maar net waar je zin in hebt.

Voor de rest had ik nog een idee,. er bestaat toch van die lichtgevende slangetjes? Ik weet niet hoe het heet of hoe dik het is, maar ik las er een tijd geleden iets over in een ander topic,.. misschien kun je die door de wand verwerken.

voor nog meer plaatjes kun je ook ff kijken bij www.startrek.nl ->tv guide (onderin beeld) en dan episodes (links in beeld) en daar kun je van elke episode plaatjes krijgen

• CU2morO
ik had dus eerder de planning om een TACTICAL cube te maken... deze heeft meer egale en dichte plating, en is dus makkelijker

ot: ook leuk om een cluster van 8 pc's te maken... tactical FUSION cube :D

als ik terug ben van me werk post ik ff er een plaatje van

• shades
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 22:24:
Is het niet makkelijker om zelf de hele kast te bouwen in plaats van een andere kast compleet te slopen als je daar toch alleen dat rekje voor de pci sloten van wil gebruiken ?
Ik dacht direct aan de 'overblijfselen' van een bouwpakket, je weet wel.. die frampjes waar de onderdeeltjes in hangen. Als je die alu spuit en tegen de wand plakt (beetje zorgen voor een goede dekking wel) dan ben je volgens mij een heel eind. Die frampjes zijn niet recht-toe-recht-aan (schrijf je dat zo ?) waardoor je volgens mij wel het borg-cube-effect krijgt.. Als je dan hier-en-daar een groen ledje plant :9~

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:21:
[...]

Euh even in n00b taal?
Bedoel je dat je iemand moet kennen die een stem in je bios kan zetten?
Of bedoel je? Wat bedoel je? Ik snap het niet!

• shades
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 12:02:
[...]

Euh even in n00b taal?
Bedoel je dat je iemand moet kennen die een stem in je bios kan zetten?
Of bedoel je? Wat bedoel je? Ik snap het niet!
hehe
Hij bedoelt: koop bij conrad een kitje van nog geen 10euro waarbij je als je op een knoppie drukt iets kan inspreken en als je op een ander knoppie druk dat weer afspeelt. Ik denk dat ie zoiets bedoelt :D

https://k1600gt.nl

• CU2morO
shades schreef op 05 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

hehe
Hij bedoelt: koop bij conrad een kitje van nog geen 10euro waarbij je als je op een knoppie drukt iets kan inspreken en als je op een ander knoppie druk dat weer afspeelt. Ik denk dat ie zoiets bedoelt :D
AFAIK bedoelt hij gewoon dat je idd een wavje in je bios flasht (net zoals de borden van msi "all systems ok" oid roepen ipv een piepje)

• CU2morO
hmmm... die tactical cube is toch minder egaal (en moeilijker) dan ik dacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.ditl.org/gptz/GTacBorg1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ditl.org/gptz/GTacBorg2.jpg

• CU2morO
maar ik dacht zo ongeveer hier aan:
-alluminium balken (vierkant) lichtgewicht aan elkaar lassen tot een kubus
-hier in komt de moederbordplaat + opstaande kaarten opening
-hier over komen 6 platen van alluminium die ook niet te zwaar wegen, op sommige plaatsen komen blowholes. het sluitsyteem moet nog bedacht worden (schroeven in alluminium is een beetje lastig denk ik)
-over deze platen komen steeds "kalere" platen met steeds een tussenruite van 1 cm
tussen deze platen worden ccfl's en leds aangebracht.

hoe ik de cd-rom speler en brander ga wegwerken is ook nog onbekend. het liefst een soort van irisdeur voor beide die je handmatig (of nog beter, automataisch) open kan schuiven.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Qwerty-273

Meukposter

Trouwens als je toch metaal gebruikt.. kanje deze misschien zelf snog gebruiken voor de koeling in je kast :)

Namelijk met zo genoemde airchillerz. dus twee koelblokken met dfaar tussen een 'licht' peltier element. en dan de warme kant dus in je kast verwerken( de kast zelf dus). en de koude kant binnen in de pc laten komen met een klein fannetje er bij ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Asus heeft idd aardig wat borden met Post reporter,

Bij mijn PC hoor je nu iets van : Computer is now booting from operating system.
Asus A7V8X KT400 met XP2400+ :D
Maarre ik ga die tekst nog wel een keer veranderen als ik helemaal klaar ben met me pc-tje...

voor de rest cool idee van die Cube...!

Verwijderd

wat dacht je hiervan

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/431-461G.JPG

http://shop.freezinghardw...oel=2&Main_ID=&Shop_Car=2

kost maar 229 euro. :o

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kan ook de Starwars methode gebruiken. Episode IV (de 1e film) maakte gebruik van oude bouwpakketten voor het creeren van veel schepen en ook de Death Star. Plak dat op cube zoals in de post hierboven en het zou een beetje moeten lijken :)
Pagina: 1