[ATI Mobility Radeon] Geen dualhead ...

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Ik draai een P4 notebook met een ATI Mobility Radeon M6 videochip. Deze zou als het goed is dualhead (Hydravision) moeten ondersteunen. Ik kan niet uitvinden of dit een dualhead met notebookscherm + TVout of notebookscherm + VGAout moet zijn, maar dat terzijde.

Onder Windows XP krijg ik in onderstaand venster wel 2 monitoren (en het listboxje met twee uitgangen/twee monitoren) maar de 2e monitor staat altijd uit, wat ik ook aansluit (tv op tvout of crt schermpje op vga out) en wat ik ook instel in de Advanced opties (de ATI tabbladen).

Afbeeldingslocatie: http://www.bawls.nl/images/display_properties.gif

Het probleem is, dat in het lijstje met de twee monitoren, ik als eerste optie "meerdere monitoren op Mobility Radeon" heb staan, en als tweede monitor (de uitgeschakelde) standaardbeeldscherm.

Het externe scherm (tv of crt) geeft dus gewoon een clone van het notebookscherm, vandaar misschien het item "meerdere monitoren". Er zitten dus eigenlijk meerdere monitoren op de 1e uitgang van de Radeon, en geen op de 2e. Maar in de Advanced opties kan ik nergens kiezen voor clone of dualhead.

Weet iemand welke combi's je kunt gebruiken (notebookscherm + tvout en notebookscherm + vgaout is de wens) en hoe je die aan kunt zetten zonder clone, dus met een uitgebreid bureaublad naar de tweede monitor?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Klik eens op het 2e scherm en kies 'bureaublad uitbreiden' :)

Heb zelfde chip in m'n laptop zitten en het werkt zeker wel met een extended desktop/

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
nee, het 2e scherm staat uitgeschakeld (ook als er een tv of crt scherm aan hangt) en het eerste scherm heet "meerdere monitoren op mobility radeon", dus ik kan wel het bureaublad uitbreiden naar het 2e scherm (gewoon overriden dat ie uit staat) en dan rebooten, maar dan "zitten nog steeds al mijn monitoren op de 1e uitgang van de radeon".

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
niemand?

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 20:42
staan er in 'advanced' geen extra tabbladen.. bij mij wel maar die van mij is ongeveer 3 jaar ouder dus ik weet niet of dat immiddels anders is

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
ja die staan er wel, daar kun je de TV of de externe monitor in- en uitschakelen, maar dat maakt niet uit, alle schermen geven altijd hetzelfde weer (allemaal uitgang 1 oftewel clone?)

• Made4U
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De 2e monitor selecteren (zie je screenshot), en dan het vakje 'Extend my Windows desktop onto this monitor' aanvinken.. Volgens mij werkt dit alleen met een extra monitor en niet met een tv.

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 20:42
nadat je ze (in die extra tabbladen) actief gemaakt hebt kun je dan niet het vinkje extend my windows desktop aanvinken?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/nroos1/got/screens.png

Plaatjes zeggen meer dan woorden in dit geval denk ik (moet ik er desnoods een animated gif van maken als je t nu niet ziet? )

:)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
dat kan ik wel aanvinken voor de 2e monitor, maar de 2e monitor staat nog steeds uitgeschakeld als ik in de ATI tabbladen de monitor of de tv inschakel. De monitor of tv komt dan "ook op uitgang 1" en dus zijn zowel notebookscherm als monitor/tv scherm 1 ... er is helemaal geen scherm 2. Als ik het bureaublad uitbreid naar scherm 2 en opnieuw opstart, is scherm 2 nog steeds niet aanwezig en bevat de eerste uitgang nog steeds "meerdere monitoren".

Het lijkt erop alsof de ATI Mobility Radeon alleen maar Clone wil doen, en geen echte dualview.

- De laptop is een Medion Aldi P4 2GHz, misschien heeft iemand anders ook deze notebook en de dualhead wel correct werkend gekregen (dus met bureaublad over twee monitoren)?
- Kan iemand bevestigen of dualhead mogelijk is tussen notebookscherm + tv en notebookscherm + monitor? Of kan de tvout alleen hetzelfde beeld als het notebookscherm geven?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Hier nog even een shotje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.dewitte/ati_probleem.png

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een gericom laptop (zie specs pagina) met daarin een Ati M6 met tvout en xtra monitor uitgang (precies hetzelfde als die jij heb dus) en ik kan gewoon extend desktop klikken en de 2e monitor geeft een uitgebreide desktop weer. Niks clone ofzo, ook niet nodig om in dat extra menu van ati zelf de 2e monitor aan te zetten.

Dat menutje van ati zet namelijk wel clonen aan! daar moet je niet komen.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
goed, dat ATI menu werk ik niet mee ... maar dan nog blijft het probleem dat zodra ik een extra scherm aansluit, deze bij uitgang 1 in bovenstaande screenshots komt te staan ... er staat dan dus niet:
1. blabla-beeldscherm op ATI Radeon Mobility
2. blabla-beeldscherm op ATI Radeon Mobility

maar:
1. meerdere monitoren op ATI Radeon Mobility (is dus notebookscherm + externe monitor)
2. standaardbeeldscherm op ATI Radeon Mobility (is uitgeschakeld, is dus *niet* de externe monitor)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
Ik heb dat ook gehad.

Ik wete niet precies hoe ik het had opgelost, maar bij mij lukt het nu, terwijl 1 zegt meerdere monitoren te hebben, toch het bureaublad te extenden naar 2 (met een "Default monitor").

Wat ik had gedaan toen het niet lukte was alle knopjes onder advanced -> displays afgaan.
De grote met tekst geven instellingen voor de monitor zelf, de ronde met streep zet hem uit (lukt niet met de primaire monitor), de blauwe met punt zet die monitor als primair, en de 2e blauwe maakt van de monitor een clone...

Ik heb ze allemaal een aanatal keer gehad, en nu kan ik dus gebruik maken van het extended bureaublad, maar welke muisklik daarvoor verantwoordelijk was weet ik niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Ik heb ook een Aldi 2ghz puinbak, gebruik niet het ati-panel en het verdomde ding werkt perfect met dubbel monitor (windows 98 SE) i hate XP.

Het kan natuurlijk zijn dat je wat andere problemen hebt zoals:

het adres 1000-10ff vast in gebruik door de netwerk kaart en tevens door de intel
pci bridge controller. (schakel netwerk kaart uit)

Of de intel ata controller die niet werkt op het standaard i/o adres onder 98-se.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
't is XP hoor, geen 98SE

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
vandaag nog via veel geknutsel nog wat andere drivers geprobeerd van o.a. een dell notebook naar ik meen, maar het heeft nog niet mogen baten :'(

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Bij mn desktop radeon hetzelfde gehad, wat het voor mij opgelost heeft is bij advanced tabbladen de monitoren uitzetten en daarna het hokje aanvinken van bureaublad uitbreiden.

Dus bij weergaves/displays alle monitoren BEHALVe het standaart laptop LCD uitzetten, als je nu opniew opstart hoort het scherm van de 2e monitor tijdens het booten een clone scherm te geven en zodra je in windows komt hoort het uit/ op standby te gaan. wanneer je nu het "uitbreiden bla bla" hokje aanvinkt komt de 2e monitor uit zn slaap en heb je een beeld met startbalk en een lege met alleen een bureaublad, daar kan je nu alles heenslepen.

Breek je nek voorzichtig

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
ik ga het morgen ff proberen, hoewel ik dit volgens mij al een keer zo gedaan heb

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
lukt niet hoor :'(

Pagina: 1