[Voeding] beste 550 Watt voeding

Pagina: 1
Acties:

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Met mijn huidige voeding kan ik iemand anders gelukkig maken. Nu wil ik dus een nieuwe kopen (waarschijnlijk 550 Watt).

Mijn vraag is echter, welke voeding is op dit moment de beste qua kwaliteit en performance (o.a. 5 V lijn).

In het verleden was het simpel, de enermaxen waren gewoon de betere. De laatste tijd hoor ik echter veel geluiden over instabiele 5 V lijnen, etc.

Onderstaande lijken mij misschien een optie:
- CWT-550ADP Low Noise, 2 fans, 30 mnd gar, A-PFC
- Super Flower 500w
- ToPower 520 watt (dual fan)
- Enermax SilentPlus 550 (EG651P-VE[FMA])

Graag jullie hulp, zodat ik een goede keuze kan maken.

Heb uiteraard al gesearched en gegoogled...

Verwijderd

Voor de specs van jou systeem is 550 watt totale overbodige overkill. Raad je ten zeerste aan om je huidige enermax 430 Watt voeding te houden. Zover ik weet is dat een zeer stille en degelijke voeding.

Immers wat moet je met een 550 watt voeding als je pc maar 150 watt op piek gebruikt :? :?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Denk eens aan de Q-Tec, heeft een heel zacht prijsje van maar 55 euro.

http://www.casefreakz.net...de=thread&order=0&thold=0

Ik heb ook een vergelijkende test tussen een Q-Tec en een Enermax gezien waarbij ze er evengoed vanaf kwamen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Ben het met je eens, momenteel heb ik het idd niet direct nodig. Maar, ik help iemand met mijn voeding. Dus nieuwe komt er sowieso.

Momenteel trouwens wel 9 fans, ccfl, meerder HD's, in de toekomst ati 9700 en water koeling. >:)

Denk dat 550 dan wel
[edit] reactie op Basb

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
DenniZ-X schreef op 30 september 2002 @ 21:59:
Denk eens aan de Q-Tec, heeft een heel zacht prijsje van maar 55 euro.

http://www.casefreakz.net...de=thread&order=0&thold=0

Ik heb ook een vergelijkende test tussen een Q-Tec en een Enermax gezien waarbij ze er evengoed vanaf kwamen.
Heb ik aan gedacht, maar ik twijfel aan de kwaliteit. Van die vriend van me waar mijn huidige voeding naar gaat, is de voeding dus naar de eeuwige jachtvelden gegaan (en ik heb er al meer zien gaan, bijna altijd goedkopere voedingen...)

[edit] Ik twijfel tussen de CWT-550ADP en de Enermax SilentPlus 550 (EG651P-VE[FMA]). Enermax is bewezen kwaliteit, maar de CWT heeft een 5 V lijn met max 3 % afwijking (echter geen bewezen kwaliteit). Als ik search hier op Got kom ik eigenlijk steeds 1 dezelfde persoon tegen die d'r een heeft en zeer tevreden is. ZIjn er meerdere met ervaringen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57
Die CWT's garanderen een stabiele voeding. Ze hebben voor hunzelf de verlies marge omlaag gebracht in tegenstelling tot andere merken.

Als ik moest kiezen, de CWT. Maar als ik jou was zou ik me huidige voeding houden.

Verwijderd

Enermax is overgewaardeerd, bij herhaardelijk nazicht blijken de meesten te lage +5volt uitgangspanning te hebben,heb reeds 3 enermax 550 watt,waarvan 2 buiten garantie naar de container gebracht.
Gebruik nu Power & Cooling 650 watt

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 06:21:
Enermax is overgewaardeerd, bij herhaardelijk nazicht blijken de meesten te lage +5volt uitgangspanning te hebben,heb reeds 3 enermax 550 watt,waarvan 2 buiten garantie naar de container gebracht.
Gebruik nu Power & Cooling 650 watt
Waar zijn die te koop (zie 'm niet in de price watch staan) :?
Pagina: 1