mijn eerste OC-ervaringen...

Pagina: 1
Acties:

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Na al die verhalen hier over overklokken heb ik zelf ook maar eens de bescheiden stap gemaakt om mijn procje wat sneller te laten draaien. Heel voorzichtig begonnen in de BIOS waar ik mijn Athlon 1.33 naar de 1.4 heb geduwd. Liep allemaal perfekt, op 1 ding na wat ik nog niet helemaal snap:

Op 1.33 heb ik PCMark2002 gedraaid en kwam tot de volgende scores : 3418, 2185 en 772. Nadat ik m op 1.4 had gezet kreeg ik de volgende scores : 3601, 2323 en 571. Dit houd dus in dat mn harde schijf langzamer is geworden. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er eventueel aan kan doen?

BTW mijn proc op 1.45 laten draaien resulteerde in een spontane herstart in WinXP, wil ik nog wel wat aan gaan doen (koeling oid).

if you're gonna be dumb you gotta be though

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Defragmenteren? DMA? Progsles die runnen?

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
DMA staat aan, progjes zijn er niet zo veel. Blijft defrag dus over (is het geloof ik ook wel weer tijd voor...). Nu ik er zo over nadenk is een hele schone install ook een aanrader...
Laat mn comp vanacht wel draaien :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47

Dr_Love

Best drugs are made by love

DAt progje is super onnouwkeurig,

Ik heb hem ook getest random met mijn proccesor op 2.0 en 2.66 mijn harde schijf (laaste getal) was de ene keer 800 punten en de andere keer 400. Dat klopt echt voor geen meter. Je kunt beter sisoft sandra gebruiken om te kijken of alles beter en stabiel loopt.

En dat rebooten heeft waarschijnlijk niks te maken met koeling maar met voltages.
Zet dat is wat hoger maar houdt de temperatuur wel in de gaten.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Misschien dat je pci divider verspringt van (1/4)33 naar 1/5, dus 133.33/5 = 26,7.

Maar je hebt een via bordje waarschijnlijk, die hebben daar niet zo'n goede performance mee, tis een lang verhaal, maar zou best kunnen zijn dat met een te snelle pci bus ook weer de performance 8teruit kan gaan.

Verwijderd

Carel schreef op 01 oktober 2002 @ 10:44:
Misschien dat je pci divider verspringt van (1/4)33 naar 1/5, dus 133.33/5 = 26,7.

Maar je hebt een via bordje waarschijnlijk, die hebben daar niet zo'n goede performance mee, tis een lang verhaal, maar zou best kunnen zijn dat met een te snelle pci bus ook weer de performance 8teruit kan gaan.
Leg es uit over die performance met VIA bordjes??

Verder, die divider gaat pas bij 166Mhz werken..

Edit: Wat je waarschijnlijk bedoelt is die latency bug. Die bug zorgt er niet voor dat je score ineens lager wordt. (want dan zou die bug er ineens zijn en dat is niet zo, de bug is er altijd en zorgt dus niet voor een verschil in metingen)

• Carel
  • Nu online
Lees dit eens :
http://www.reviewmakers.com/showdoc.php?article=5

maareeuh, tis een lang verhaal, geen id eigenlijk wat hier in het verhaal boven staat, maar zoek op : via pci performance issue (in google)

• Carel
  • Nu online
[quote]Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 10:56:
[...]

Leg es uit over die performance met VIA bordjes??

Verder, die divider gaat pas bij 166Mhz werken..

]

Normaal gesproken wel iid, maar ik d8 dat er ook borden waren die zodra het wordt overgeklokt zoiezo in pci/mem divider terugspringen mits mogelijk en alles automatish is ingesteld.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08

Maku

Derp

\edit

sorry verkeerd topic

Verwijderd

Carel schreef op 01 oktober 2002 @ 11:05:
Lees dit eens :
http://www.reviewmakers.com/showdoc.php?article=5

maareeuh, tis een lang verhaal, geen id eigenlijk wat hier in het verhaal boven staat, maar zoek op : via pci performance issue (in google)
Dat is het niet hoor.. Dat zei ik net ook al.

• Carel
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 11:52:
[...]

Dat is het niet hoor.. Dat zei ik net ook al.
Dier bug ligt niet helemaal vast. met software kan je wel wat performance winst terugkrijgen. Ik las er pas echt een goed verhaal over, maar kan eventjes dat artikel nier meer terug vinden, daar was na het aanbrengen van wat veranderingen de hd performance vooruit gegaan, en dat had alles te maken met de pci latency die dus ook veranderd als je de timings of de pci latency veranderd.
Pagina: 1