Toon posts:

cooling bij een H600B van aopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met deze kast van aopen en dan vooral op het vlak van de cooling? ZIjn er goeie koelmogelijkheden of rijzen er eerder problemen ?
Het adres van de kast is : http://www.aopen.nl/products/housing/h600-series.htm

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

kweet van de h500a dat je daar lekker veel ruimte hebt voor fans. zoiezo als standaard 5 blowholes dacht ik

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Deze kasten zijn voor huis, tuin en keuken pc en niet voor mega pc's doe ook nog overgeklokt worden :) goed pc heeft een goede kast nodig kijk anders even op freezinghardware.nl daar staan erg goede kasten voor een redelijke prijs.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
als je hem nog moet kopen> neem een Chieftec/Antec, geen Aopen... als je hem al had, uhmmm, fan in de zijkant :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

mijn broertje heeft de H600a met een XP2000+ @2200 totaal geen problemen met temps etc! Zat opties voor het plaatsen van fans etc maar dat kan je zelf ook wel lezen op de site van aopen! Ik heb zelf de H700 het grotere broertje van de 600 series! Vindt ik een superkast, heb geen problemen met herrie van de voeding en me voltages zijn ook ok! Geen nare ervaringen met die kasten in principe!

Verwijderd

H600B is an Full ATX/MicroATX/FlexATX super tower, bearing AOpen signature for the guarantee of the quality we are committed to. It features some latest user-friendly features that include an ample supply of drive bays-a total of four 5.25-inch bays and three 3.5-inch bays for maximum expandability, plus one additional two-bay HDD cage; one additional 8cm fan installed for improved ventilation, plus up to four additional fan slots for extra needs; four rail sets for easy CD-ROM/CD-R/CD-RW/DVD access; a 350Watt Pentium 4 & AMD-ready switching power supply with noise-controller mechanism; and front USB 2.0 & audio connections pre-installed.
van http://www.guru3d.com/arc.shtml
gevonden met www.google.com

Verwijderd

H600A is een prima kast, alleen is het jammer dat je de plaat waar je je moederbord op schroeft er niet uit kan halen, dus moet je iets meer prutsen met je MoBo

Voor de rest een prima kastje

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11
Ik heb zelf de H600A en eht kastje bevalt me prima.
1x80mm front intake, 2x80mm back outtake. 1x80 back outtake van voeding.
Er kan aan de zijkant ook nog 2x80mm geplaatst worden die ik momenteel niet in gebruik heb.
Momenteel p4 2,26 533fsb @ 2319 (ik weet t, deze overclock slaat nergens op) op 38graden.

Systeem Specs

Verwijderd

De H600B heb ik zelf en hij bevalt me prima... + de temps. blijfen lekker koel!

er zit een AMD 2400+ in @ 2600

Verwijderd

Een OC van 2400+ naar 2600+ is niet geweldig dan blijft mijn cpu zonder casefan's ook wel onder de 30Graden
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 21:36:
De H600B heb ik zelf en hij bevalt me prima... + de temps. blijfen lekker koel!

er zit een AMD 2400+ in @ 2600

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 23:13:
Een OC van 2400+ naar 2600+ is niet geweldig dan blijft mijn cpu zonder casefan's ook wel onder de 30Graden

[...]

Verwijderd

Zoals al gezecht een h600b is een eigen huis en tuin kast. je kan beter gaan voor chieftec of lian li.

offtopic:
Sid ben je stoned?:+

Verwijderd

Is best een aardige kast. Koelen is het probleem niet al zou ik wel met name de roosters voor de casefans aan de achterkant wegdremelen, dat scheelt een hoop herrie.

En het rooster aan de voorkant voor de casefan heb ik ook maar weggehaald, want dat zit niet eens recht voor de fan. Niet dat die fan veel lucht in de kast blaast want het frontpaneel zit teveel in de weg.

En wil je echt stevig koelen, dan kun je nog 2 extra fans in het zijpaneel inbouwen. Ook dan effe de roosters eruit halen voor minder kabaal en meer airflow. Bij mij koelen die fans met name de harddisks, die nu ook onder de 32C bij full load blijven.

Ik kan de toch relatief kleine kast met deze 5 case fans stressed en met een overclocked Palomino 1800+ @2100+ zonder problemen onder de 32C houden. CPU zelf blijft onder de 38C. En meestal draaien die fans op 7 volt...

Volgende week gaat er een Tbred in met Corsair XMS memory en die gaat echt op zijn donder krijgen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 23:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 23:31:
Zoals al gezecht een h600b is een eigen huis en tuin kast. je kan beter gaan voor chieftec of lian li.

offtopic:
Sid ben je stoned?:+
Het is een mooie nette kast en zit er erg rustig uit. Vind Chieftec niet echt bepaalt mooi voor in de huiskamer.

Ook deze kast kun je goed koelen!!! Als je creatief bent, kun je elke kast goed koelen. Maar deze kast is er zeker goed voor!!! En prachtig design!!!!!! :P
/me geeft alleen maar ze mening

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik heb zelf de h600b (black), en vind em er best aardig uitzien (idd stukken beter dan een chieftec), hij is stil en die fan van de voeding is lekker groot (en stil).
verder is er nog zat plek voor extra fans, behalve voorin de kast, daar heb je waarschijnlijk weinig aan, omdat daar weinig intake is.
alleen voor m'n aopen dvdbrander is nog geen zwart frontje verkrijgbaar :( dus die's nog wit.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Pagina: 1