internet explorer bug 99% cpu usage process killen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ok, misschien helemaal volgens de policy dit topic, dus als er bezwaren tegen zijn mag ie gesloten worden. Het gaat om het volgende:

In internet explorer (alle versies volgens mij) zit een bug (tenminste ik neem aan dat het een bug is) waar veel mensen last van hebben:

Iexplore 99% Cpu time
[rml][ Win2k] CPU usage op 100%[/rml]

ook met google verschillende links gevonden met het probleem. Niemand weet een deugdelijke oplossing.

Het komt erop neer dat het process IEXPLORE.EXE soms blijft 'hangen' als je IE al hebt afgesloten, met als nare bijkomstigheid dat ie 99% cpu-tijd in beslag neemt. Mn pc wordt dus traag en de cpu onnodig ontzettend heet. Ik heb de bug al met verschillende versies van windows (2k, xp) en verschillende IE versies gehad.. dus blijkbaar kan die 'bug' er niet uitgehaald worden door microsoft zelf. (of ligt het buiten microsoft :? ik heb er iig al lang last van en heb geen spyware troep oid gesinstalleerd)

Mijn vraag aan de proggers hier, aangezien ik zelf weinig verstand heb van programmeertalen: kan iemand niet een simpel (background)programmaatje maken dat checkt of het proces IEXPLORE.EXE gedurende x minuten 99% cpu tijd in beslag neemt. If so, kill het proces iexplore.exe..

Met alle progkennis die ik heb wordt het dan zoiets: (heb geen idee welke programmeertaal je hiervoor kunt gebruiken)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1
$cpugebruik = check_cpu_gebruik(iexplore.exe)
if $cpugebruik = 99% goto 2 else wait 60 seconden voor volgende check

2
$tijd = $tijd + 1
if ($tijd == 120 seconden) goto 3
goto 1

3
kill iexplore.exe

Nouja, zoiets dan ;) Ik hoop dat je het begrijpt...

En nogmaals, ik weet dat dit niet helemaal de bedoeling is van P&W, je moet zelf software maken en niet om progjes/code vragen, maar ik denk dat een heleboel mensen baat zullen hebben bij zo'n progje :) (en flink geld aan te verdienen dan :P)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

uhm het mag idd niet
en de laatste regel doet je zeker geen voordeel
wij schrijven geen software voor iemand anders, zeker niet als je zelf "niets" eraan meewerkt

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.