Toon posts:

Sitecom router @ chello

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eergister was het weer zover... geen internet meer :(

situatie:
- ISP: chello
- Router: sitecom DC 200

probleem:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik de bovenstaande router gekocht. In het begin was het ff knooien met MAC adres verranderen enzow.. maar uiteindelijk liep hij als een trein. Totdat we na een reset ( stroom eraf ) geen ip adres meer kregen. Dus ik chello bellen, chello flusht de verbinding en hij doet het weer... dacht ik. Maar helaas na ongeveer 2 weken was het internet er weer af. Dus ik weer flushen. -De verbinding werkt overigens ook niet meer als ik heb gewoon van chello modem naar chello netwerkaart zet.-

Na ongeveer 5 x heeft chello een installateur langsgestuurt die installateur heeft een andere kabelmodem neergezet, mij nog ff succes gewenste met het installeren van de router en we konden weer. Maar helaas na 2 dagen op de router draaien was het weer zover... geen internet meer.

Dus ik chello weer bellen. De meneer van chello vertelt dat er meerdere ip adressen in het systeem zitten en dat de boel daarom vastzit. Hij vertelde ook dat: Als ik hem weer op de router zou aansluiten zou hij het binnen 2 dagen waarschijnlijk weer niet zal doen :'(

Ik heb nu dus weer verbinding via de originele chello installatie... en als ik hem weer op de router zou zetten heb ik waarschijnlijk over 2 dagen geen verbinding meer.

Wat is hier loos ?
Werkt chello probleemloos op jouw sitecom router ?

Bedankt O-) voor het lezen van mijn probleem... hopelijk weer iemand van jullie hier iets zinnigs over te zeggen.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoeveel pc's heb je aangesloten op je router ?
Waarschijnlijk staat je router verkeerd ingesteld.. een router moet nl. in een goede configuratie interne/lokale ip adressen uitdelen aan de diverse pc's ... Zodra je gewoon op de pc's die aangesloten staan een ip adres krijgt toegewezen van de DHCP server van chello dan staat je router niet goed ingesteld...
Gevolg is dat het kabelmodem meerdere ip-adressen in zich heeft waardoor dat modem zelf in de war raakt en uiteindelijk niet meer zal functioneren .. totdat chello heel het modem heeft geflushed van de ipnr's die erin staan...
Conclusie: Router nakijken .. ik neem aan dat je de router een reset hebt gegeven en dat daarna de problemen zijn ontstaan ? Vermoedelijk zijn dus bepaalde instellingen verloren gegaan waardoor je nu ineens deze problemen krijgt.

PS. Meestal heeft een router ook een interne webserver waarin je de status en evt. logs kan bekijken ... probeer daar eens wat uit te halen ? Daar staat vast wel in aan wie er welk ip-adres wordt uitgedeelt en wanneer..etc..etc..

Verwijderd

Hi,

Bij mij werkt de edimax Br6004+ router erg goed. Ik draai nu al ruim 3 mnd hiermee en nog nooit last van problemen gehad.

Ik heb geen ervaring met de router van jou maar lijkt met dat hij misschien stuk is.
Heb je al gekeken of er een nieuwe firmware update van is.

Kun je de router ook niet hard resetten. Ik kan bijv. mijn router resetten. Maar dan onthoud hij sommige instellingen nog. Ik kan de router via terminal service hard restten.

Wat chello zegt dat je het niet werkt met een router is totaal verzonnen. Ze willen gewoon niet dat je het internet deelt over het netwerk. Ik zou dan ook fabeltjes vertellen toch!!

Hij is of stuk je router of je moet de router hard resetten als het aan mij ligt.

Succes ermee!!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.. mischien ben ik niet helemaal duidelijk geweest over. Het gaat dus over het Wan ip adres.. Het LAN werkt voorderest prima.
192.168.0.1 router
192.168.0.2 pc 1
192.168.0.3 pc 2
192.168.0.4 pc 3

Ik heb de nieuwste firmware gedowload van www.sitecom.com.
De router is meerdere malen gereset.. werkte helaas ook niet.

Meerdere ip adressen in het systeem bij chello.. zou kunnen kloppen ???

Kortom:

Hij zal idd wel kapot zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Oh jah,... nog ff bedankt ( zomaar vergeten ) 8)7

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Het zou nog kunnen dat nadat de router gereset is geweest, hij weer het eigen MAC-adres is gaan gebruiken, waardoor er nu 2 stuks infrastructuur op jou naam staan in het systeem van Chello, en dat kan bovenstaande problemen verklaren....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Maak eens een portforwarding aan?

Forward poort 80 naar een niet-gebruik intern IP. (192.168.1.254 ofzo)

Ik heb het meerdere malen meegemaakt dat een router vastloopt nav code-red (oid).
Door poort 80 te forwarden wordt het niet door de router opgevangen en loopt ie niet meer vast ;)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm volgens mij hebben ze iets bij chello lopen kutten, dat probleem ik heb namelijk ook ineens.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... en hoe los je het dan op.. elke keer flushen ? Bij mij zou het dan 1 x in de 2 dagen moeten.. schiet niet op :( :(

Enne.. poort 80 = ?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Staat je router soms ingesteld op een statisch IP?? Voor chello moet je wel een DHCP gebruiken, en dus voor Dynamic kiezen (voor je LAN clients maakt het niet uit, maar voor de WAN poort wel!)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ja staat op dynamic.. De router is goed ingestelt. Volgens deze handleiding.

http://80.247.198.48/md_download.php?md_id=428

Verwijderd

Oud topic, maar ik heb precies hetzelfde probleem (precies dezelfde router). Helaas komt in deze topic nog geen antwoord naar boven. Zijn er inmiddels mensen met nieuwe inzichten?

Verwijderd

Ik heb het probleem dus ook. Bij mij valt ie ongeveer om de 6 weken uit...

Verwijderd

hoe hebben jui\llie het ingesteld ?

hebben jullie de mac adres van de netwerkkaart gecloned naar de router en zoja gebruiken jullie dan ook een andere netwerk kaart aangezien het niet goed gaat werken als je de zelfde kaart met het macaddress gebruikt dat in de router gecloned is

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ja heb het ook nog steeds, zodra ik modem stekker er uit ram is chello foetsie. en idd als ik dan bel heb ik 2 ip's volgens die kerel :( moet de boel weer geflushed worden

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Ik heb het mac-address van de netwerkkaart die ik van Chello heb gekregen uitgelezen en die in de router gezet. De Chello netwerkkaart gebruik ik niet in het netwerk, dus er zitten niet 2 dezelfde mac-adressen in het netwerk...

Verwijderd

kijk heir even naar Edimax router en chello!
Zal effe zelf nog kijken op de sitecom site of ik wel iets kan vinden

Verwijderd

Ik had ook al op de sitecom site gekeken, maar kon niks vinden. Misschien heb jij meer geluk...

Verwijderd

kunnen jullie aangeven wat je hebt ingesteld bij mij was het namelijk niet meer nodig dan de mac addres te clonen maar ik heb dan ook een router van edimax maar ik heb geen dhcp en zo ingesteld dus alsjullie ongeveer aangeven wat jullie hebben ingesteld kan ik er misschien iets meer mee

hebben jullie zelf de ip ingesteld op de router of hebben jullie het ingesteld op automatisch verkrijgen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 11:29 ]

Verwijderd

Ik heb het MAC-address van de router veranderd naar dat van de chello netwerkkaart, anders kreeg ik sowiezo geen verbinding. De router wordt ook gebruikt als DHCP server voor de computers in het netwerk. Dat werkt verder allemaal prima, ook als ik weer ns geen verbinding met chello heb. Verder heb ik niks ingesteld in de router. De router krijgt dus automatisch een IP-adres van chello, maar om de zoveel tijd gaat die er uit en moet ik naar de chello helpdesk bellen en moeten ze een reflush sturen. Dan werkt de boel weer voor een tijdje. Ik heb dus het vermoeden dat ze bij chello kunnen zien dat ik meerdere IP-adressen achter de router heb en dat ze de verbinding daarom steeds afsluiten.

Verwijderd

normaal gesproken moet je ook je hostnaam in vullen heb je dat ook gedaan ?

Verwijderd

Ik kan een willekeurige hostnaam invullen, hij werkt altijd wel...

Verwijderd

maar dat zou miscchien de reden kunnen zijn waardoor het misgaat want om de zoveel tijd controleren ze alles dus wordt er gekeken of er modems zijn die eigenlijk niet erhoren te wezen en misschien als je een ander hostnaam hebt ingevuld dan die je netwerkkaar had het word gezien als een gebruiker die niet hoort te bestaan maar kan me vergissen ben namelijk niet een expert op dit gebied maar je zou het kunnen proberen

verder zou ik het effe niet weten en ik heb ook een andere router dus zou zelf ook niks kunnen testen/uitproberen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 12:00 ]

Verwijderd

Ja daar had ik ook al aan gedacht. De hostnaam was eerst het serienummer van de router, dus ik dacht dat ze dat misschien herkenden. Nu heb ik m veranderd in 'tom'. Maar ik heb geen specifieke hostnaam van chello opgekregen die ik moest invullen, dus het zou niks uit moeten maken toch?

Verwijderd

plug de kabel in de netwerkkaart van chello en kijk met winipconfig met de optie meer info naar de hostnaam die je krijgt van chello

Verwijderd

Heb een soortgelijk probleem ook eens gehad met UPC / Chello
Na een dag of 2 werkte het niet meer :?
Oplossing zat in de router zelf!
Ik had het ip-adres wat ik van Chello kreeg fixed in de router gezet.
En daar ging het nu juist precies fout!
om de zoveel tijd gaat UPC/Chello ff kijken of ik er nog was.... (ivm lease expiration :) ) maar omdat ik het ip-adres vast had gezet reageerde mijn router (DrayTek 2200E) daar dus niet op en na een paar dagen wilde hij (de DHCP-server van Chello) mij dus een ander ip-adres geven wat dus ook niet werkte!
Nadat ik de router dus maar weer als DHCP-client had geconfigureerd bleef ik mijn ip-adres houden en waren de problemen opgelost!
Wat eventueel ook nog zou kunnen als je 'm al als DHCP-client hebt staan dat er misschien firewall-rules op je sitecom zijn die het tegenhouden!
(Ik weet niet of SiteCom ook ingebouwde firewall heeft..... :? maar indien ja, let daar dan ook ff op!)

Verwijderd

Mij IP adres staat op dynamisch.

De gedachtengang van Darkpipo kan ik wel volgen, maar dan zou IEDEREEN problemen moeten hebben met routers en er zijn zat mensen die vrolijk en zonder problemen via de router bij Chello internetten. Sinds ze die X-box deal hebben gesloten, mag het volgens mij ook gewoon.

Chello heeft in den lande verschillende instellingen. Ik krijg een dynamisch IP adres toegewezen. Mijn router staat daar ook op ingesteld, maar besluit eens in de zoveel tijd (soms binnen een paar uur, soms binnen enkele dagen) op tilt te slaan en dan heb ik plotseling 0.0.0.0 als IP-adres tot ik mijn modem reset.

Via Chello in Dordrecht hoef je het MAC-adres niet te klonen. Ik heb zelfs nooit een netwerkkkaart van Chello gehad, dat is dus ook niet het probleem, want dan zou ik NOOIT verbinding kunnen maken.

Ik heb flink gemaild met Sitecom maar helaas heeft nog steeds niets of niemand een oplossing. Ik ga volgende week maar eens een router van een collega proberen.
Pagina: 1