Toon posts:

welke processor op gigabyte 6VX7-4X

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Misschien een zoekvraag ofzo, maar heb niks kunnen vinden en ben hier nieuw..

Ik heb een gigabyte 6VX7-4X mainboard met een intel pentium III 933 mhz FCPGA/133 processor. Ik wil een snellere processor maar ben aan het zoeken geweest en begrijp niet helemaal welke er nou op dit mainboard kunnen. Moet je ook een FCPGA hebben of kan er ook een FCPGA-2 op bijvoorbeeld? Als iemand dit even kort zou kunnen uitleggen...

En is er iemand die ervaring heeft met dit mainboard de fsb te veranderen, want ook daar kom ik niet uit.

alvast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) dit is een FC-PGA mobo, daarmee kun je tem de P3-1000 of Celeron (m.128KB L2 cache) 1100. Geen van beiden zou een noemenswaardige verbetering tov je P3-933 opleveren. Om een Tualatin dus FC-PGA2 proc erop te prikken kun je gaan voor een dure maar simpele FC-PGA->FC-PGA2 convertor van Powerleap of een iets ingewikkeldere socket mod (die wel gratis is :z )

2) FSB veranderen: CPUFSB (en lees de handleiding ervan :o - ook al staat jouw mobo niet tussen de supported gevallen, als je de PLL kunt vinden en invoerden is dat ook goed)

3) beide antwoorden had je met een search kunnen vinden. Mocht je dus mijn (lichtelijk summiere) antwoorden niet helemaal snappen, begin maar eens erop te searchen :)

Oslik blyat! Oslik!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
kijk gewoon op de site van gigabyte, ik neem aan dat daar staat watvoor proc erop kan

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/user_pdf/v694x_370.pdf

Tot aan CuMine 1.13 dus. De kans dat je een CuMine P3 vind die op meer dan 1 Ghz draait voor een normale prijs schat ik op :

______1______
wereldbevolking

Klein dus :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb niks aan dion_b toe te voegen :)

Dit topic is gesloten.