Toon posts:

Benq CD-writer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier een probleemke met een benq cd-writer (40x15x48x).
Het probleem is dat cd's die met UDF geschreven worden na een tijdje (week of2) gewoon kapot zijn |:( .
Hiermee bedoel ik dat als ge de cd in de PC steekt de PC volledig blokkeerd :| .
En als de PC niet blokkeerd flipt soms de software :| van de cd-writer want als ge de eigenschappen opvraagt van de schijf zegt hij soms dat er 2.3G volschreven is op een schijfje van 650Mb |:( .

Wat is er al gedaan
1. De originele UDF software ( Ahead Incd ) vervangen door easy cd creator met DirectCd. Had geen effect.
2 Ligt niet aan de cd's hebben al cd's van 3 merken gebruikt blijft hetzelfde probleem geven.
3 Verschillende malen de software geinstalleerd geen effect
4 Onlangs format c, ook geen effect.

Kan dit zijn dat dat dit toestel gewoon niet compatibel is met UDF software???

Specs PC
Duron 750
378 MB SDram
MSI K7T Pro2
40G Maxtor

Win XP Prof (2600)
denk dat dat alles is zeker O-) .

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Cd's zijn voor die 2 weken wel te gebruiken dus? hoeveel cd's heb je al geprobeerd en hoe lang zit je al met dit probleem?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Ja de cd's gaan gemiddeld zon 2 weken mee (soms maar paar dagen soms 3 weken is vrij willekeurig).
Maar het rare is ook, dat als ik die cd 's in mijn cd-writer terug formateer (soms lukt dit soms ook niet 8)7 ) die cd weer te gebruiken is voor een tijdje.
Totdat hij weer de boel blokkeert en niet meer leesbaar is.
Ik heb zo het vermoeden dat het ergens verkeerd loopt met die UDF te schrijven naar cd. Volgens mij schrijft hij daar soms een fout in waardoor de cd onbruikbaar word.
Maar heb al verschillende UDF programma's gebruikt met zelfde resultaat. :/ :/

Ik weet echter niet als het hardware probleem is of software probleem of als die writer UDF niet ondersteund (wat mij onwaarschijnlijk lijkt).

Edit :
Vergeten te zeggen dat ik al cd of 4 van 3 merken gebruikt heb.
en probleem is al zolang die writer erin zit.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Klinkt als dat ie idd af en toe fouten dingen schrijft. Dat een cd-rw niet meer te erasen is klinkt ook vaag

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar wat is eraan te doen??

Andere UDF software werkt niet dus weet niet echt meer wat ik eraan moet doen. :'( .

Verwijderd

Topicstarter
* kickje * >:)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??? :'(

Verwijderd

Is er niet een firmware update voor die brander :?
Pagina: 1