Dit zie ik de laatste tijd vaker. Een reactie die als je even niet oplet als -1 de vergetelheid in gaat, terwijl hij in pricipe goed bedoeld is. Verbeteringen van spelfouten en andere tekstuele zut zien we niet graag in de vorm van een reactie onder het nieuwsitem. Toch gebeurd het nog wel eens door mensne die gewoonweg niet beter weten. De laatste tijd kom ik veel van deze reacties echter op -1 tegen en dat lijkt me niet de bedoeling. Ff alert blijven heren medemodders. We zijn hier niet alleen om te snoeien.
Ik zal deze reakties niet snel naar de -1 gooien maar ik krijg die neiging wel als ik in één draad >4 spellingsverbeteraars zie. Ik bedoel, voordat je post lees je toch die reakties? Nou, dan zie je ook dat er al een keer gezegd is dat er een foutje in zit, een tweede, derde of vierde keer is dan ook zwaar overbodig.
Jep, compleet agreed.bazs2000 schreef op 30 september 2002 @ 21:13:
Ik zal deze reakties niet snel naar de -1 gooien maar ik krijg die neiging wel als ik in één draad >4 spellingsverbeteraars zie. Ik bedoel, voordat je post lees je toch die reakties? Nou, dan zie je ook dat er al een keer gezegd is dat er een foutje in zit, een tweede, derde of vierde keer is dan ook zwaar overbodig.
.
.
.
.
.
.
.
Maar, en nu word ik irritant. TMF FAQ
Mensen die veel modden hebben nogal de neiging om te kritisch en te negatief te modden. Eens in de zoveel tijd is het dan nuttig om heel irri te roepen dat overbodige en OT dingen naar nul moeten en slechts echte vlammen en trollen (en tegenwoordig ook opzettelijke en irri first posts) naar -1. Het standaardniveau is 1 en daar horen alle eenvoduige reacties eigenlijk ook thuis.0: Reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel. De dubbelposts, first posts, mislukte grappen en overbodige/off-topic opmerkingen. Maar ook de domme opmerkingen, een duidelijke open deur en spelfoutopmerkingen natuurlijk. Ongemotiveerde meningen die vrij kort zijn komen hier in de regel ook terecht.
[ Voor 0% gewijzigd door KeX op 30-09-2002 23:55 . Reden: Ook ik ben sterfelijk -> PromWarMachine :P ]
ik vind het een beetje overdreven om andermans taalfouten te gaan verbeteren.
ik vind zo'n opmerking offtopic en ik zal als ik zo'n opmerking tegen kom ook gewoon een -1 offtopic geven.
mocht het nou een reactie zijn waarin iemand wordt verbeterd en er staat ook nog wat zinnigs in over het onderwerp dan geef ik gewoon een cijfer wat ik het waard vind
ik vind zo'n opmerking offtopic en ik zal als ik zo'n opmerking tegen kom ook gewoon een -1 offtopic geven.
mocht het nou een reactie zijn waarin iemand wordt verbeterd en er staat ook nog wat zinnigs in over het onderwerp dan geef ik gewoon een cijfer wat ik het waard vind
Je hebt helemaal gelijk, maar het geven van een -1 offtopic wil nog niet zeggen eindniveau -1. Je geeft dan de -1 offtopic om de reactie op eindniveau nul te laten komen (indien ingezet op 1).damster schreef op 30 september 2002 @ 21:24:
ik vind het een beetje overdreven om andermans taalfouten te gaan verbeteren.
maar als veel mensen die posting een -1 geven komt die persoon vanzelf op -1 terechtKexDaFlex schreef op 30 september 2002 @ 21:30:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, maar het geven van een -1 offtopic wil nog niet zeggen eindniveau -1. Je geeft dan de -1 offtopic om de reactie op eindniveau nul te laten komen (indien ingezet op 1).
Als de reactie op nul staat dan is het niet meer mogelijk om te kiezen voor offtopic of overbodig. Dan is er slechts de keuze tussen troll, flamebait en first post (of omhoog uiteraard). Om een dergelijke reactie op -1 te krijgen moet je dat dus doelbewust doen.damster schreef op 30 september 2002 @ 21:33:
[...]
maar als veel mensen die posting een -1 geven komt die persoon vanzelf op -1 terecht
[ Voor 0% gewijzigd door KeX op 30-09-2002 21:35 . Reden: () ingevoegd ]
Nope, om een reaktie op -1 uit te laten komen heb je de tags "-1 Troll" en "-1 flamebait" nodig. En dat zijn dit soort reakties over het algemeen niet.damster schreef op 30 september 2002 @ 21:33:
maar als veel mensen die posting een -1 geven komt die persoon vanzelf op -1 terecht
Edit:
Grmbl te laat.
0 overbodig wil prima hoor, al je een lm bent tenminste. Gewoon een +1 ondergewaardeerdg even en dan een -1 overbodig
(heb ik nu welgeteld 1x gedaan geloof iK)
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Oh alles kan als je maar wil.m.m schreef op 30 september 2002 @ 21:58:
0 overbodig wil prima hoor, al je een lm bent tenminste. Gewoon een +1 ondergewaardeerdg even en dan een -1 overbodig(heb ik nu welgeteld 1x gedaan geloof iK)
Maar dat is niet het verhaal.
aah oke. stom van mij niet aangedacht. maarja 0 is toch ook een prima score voor zo'n offtopic reactieKexDaFlex schreef op 30 september 2002 @ 21:35:
[...]
Als de reactie op nul staat dan is het niet meer mogelijk om te kiezen voor offtopic of overbodig. Dan is er slechts de keuze tussen troll, flamebait en first post (of omhoog uiteraard). Om een dergelijke reactie op -1 te krijgen moet je dat dus doelbewust doen.
In de windows 2000 op de Xbox draad heb ik weer een aantal onterecht naar -1 doorgemodde reacties gezien. Geen verbeterreacties overigens, maar gewone doorgeschoten nul reacties.
Word ikKexDaFlex schreef op 30 september 2002 @ 21:23:
[...]
Jep, compleet agreed.
Maar, en nu wordt ik irritant. TMF FAQ
[...]
Mensen die veel modden hebben nogal de neiging om te kritisch en te negatief te modden. Eens in de zoveel tijd is het dan nuttig om heel irri te roepen dat overbodige en OT dingen naar nul moeten en slechts echte vlammen en trollen (en tegenwoordig ook opzettelijke en irri first posts) naar -1. Het standaardniveau is 1 en daar horen alle eenvoduige reacties eigenlijk ook thuis.

Maar jullie hebben wel gelijk. Zelf zou ik het geen -1 geven hoor, het is immers alleen maar goed bedoeld, zoals eerder gezegd. Bij meerdere dezelfde reacties wordt 't anders. Ook vind ik het irritant als mensen 'alleen' maar dat zeggen. Kijk, als grapje (
Pagina: 1