Toon posts:

kleurencartridge probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb navulsetje gekocht voor mijn HP930c printer.

Het vullen verliep vlot, maar niet vlekkeloos :)

De zwate doet het perfect. maar de kleurtjes dat is wat anders.

Het rood spuit. Maar blauw en geel niet. ik zie ook geen inkt op de spuitmond van die twee.
Ik heb alle kuisprocedures van HP (soft en hard) uitgeprobeerd, niets hielp.:'(

Weet iemand hoe ik deze treug aan de praat krijg? :)

Verwijderd

De 78 patroon is een bekende probleemmaker bij het navullen van HP cartridges. Wat je kunt proberen is om valk bij de printhead wat weg te zuigen. Dus gewoon met een naald via de spons. De vulgaatjes moeten na het vullen overigens open blijven...

Werkt dit niet, dan zou je feitelijk via de printhead wat inkt moet wegzuigen. Dat is echter alleen mogelijk met een speciaal setje, zoals deze bij bv. Inktec standaard wordt meegeleverd.

Werkt dat ook niet, dan moet je een paardemiddel gebruiken. Printhead dichttapen, cartridge met de contacten omlaag in de magnetron en een seconde of 7 op 800Watt zetten en meteen de tape er weer af... zoals gezegd een paardemiddel, maar als niets werkt moet je toch wat, nietwaar?

Overigens krijg je met de 78'er eerder problemen als je de inkt er echt fysiek inspuit. Het beste boor de een grote spuit aan en laat je de inkt er onder zwaartekracht inzakken. Duurt een minuut of 5 per kleur, maar de vulgraad is veel beter...

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Blazen boven een pak oude kranten boven de wastafel werkt ook soms. En anders even de printkop onder de warme kraan houden, liefst ff dat "sproeiding" op het eind eraf halen en dan een beetje tikken zodat de luchtbel eruit gaat.

Je moet ze ook nooit lang droog laten staan en als je met een naald vult langzaam naar boven halen terwijl je vult. Dit laatste alleen bij kleuren/sponsjes anders prink je bv. bij zwart het zakje lek.

edit:
Als het niet lukt gewoon een dag later nog eens proberen. Met blazen trouwens oppassen, ik heb weleens rij blauwe tanden gehad!! :*)

Verwijderd

als je kraanwater gebruikt voor het reinigen, kan je hem 1 maal gebruiken en bij de volgende navulling heb je dan nog meer problemen(kristalizering mineralen in water)