Ik kan goedkoop (25 euro) een swiftech MW 462 kopen. Dat laat ik dus niet liggen. Maar nu had ik al een Maze2 geregeld met Smokey de bandiet. Dus nu vroeg ik me af of het met niet veel problemen mogelijk was een blokje als die swiftech op je chipset te krijgen. Iemand misschien al zoiets geprobeerd?
Kkan wel, alles kan, maar is een bit groot en je chipset heoft neit ZO bruut gekoeld te worden. 
of wil je em passief koelen?
nja, arctic adhesive kan altijd, of gewoon wat secondelijm en arctic3 ofzo
of wil je em passief koelen?
nja, arctic adhesive kan altijd, of gewoon wat secondelijm en arctic3 ofzo
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
k heb btw een EpoX k3a+ woensdag... het komt uiteraard in een setup. Maar ik kan hem goedkoop krijgen en een chipset koeler is ook niet goedkoop..
maar zit er niet al een koeler op de chipset??418O2 schreef op 30 september 2002 @ 20:57:
k heb btw een EpoX k3a+ woensdag... het komt uiteraard in een setup. Maar ik kan hem goedkoop krijgen en een chipset koeler is ook niet goedkoop..
Alone at last
Just nostalgia and I
Is in principe ook genoeg, hoor 
mn a7v333 kon ook daadwerkelijk op 333 mHz draaien (normaal 266 dus) met enkel een heatsink...
mn a7v333 kon ook daadwerkelijk op 333 mHz draaien (normaal 266 dus) met enkel een heatsink...
Alone at last
Just nostalgia and I
sja, dan wacht ik eerst wel en klooi ik ff aan met die maze2. ik heb ook nog een alu blokje liggen, misschien gebruik ik dat dingetje wel.. maar dan moet ik wel waterwetter hebben tegen corrosie tog?
eehm, waterwetter (een beetje) moet je mengen met demiwater, of gesteriliseerd demiwater, voor je we, maar why precies weet ik neit, kan beswel tegen corrosie zijn418O2 schreef op 30 september 2002 @ 22:02:
sja, dan wacht ik eerst wel en klooi ik ff aan met die maze2. ik heb ook nog een alu blokje liggen, misschien gebruik ik dat dingetje wel.. maar dan moet ik wel waterwetter hebben tegen corrosie tog?
kben enti echt bekend met wc
maar dat alu blokje, is dat ook een wc blokje?
of bedoel je voor je chipset ?
Alone at last
Just nostalgia and I
das een wc blok voor op de cpu... maar een echte tweaker mod alles ;]. En ik gebruik sowieso deminwater.
geoon die maze usen, das een fijn koper blokje toch?418O2 schreef op 30 september 2002 @ 22:12:
das een wc blok voor op de cpu... maar een echte tweaker mod alles ;]. En ik gebruik sowieso deminwater.
ik ga btw niet aan de wc, ik ga vrolijk een prometeia nemen denkik
nu een AX-7 met deltaEHE (herrie!!) (gelukkig) @ 7volt (dan valt t wel mee
Alone at last
Just nostalgia and I
ja niet iedereen heeft zoveel geld
. Maar die alu gebruik ik mebbe voor chipset, maar dat zie ik nog wel
Zo'n grote heatsink past toch nooit op je northbridge? Er zit helemaal geen ruimte omheen en je kunt hem ook niet vastmaken.
ja.. nu ik het echt bekijk..
najah.. kheb net waterkoelingsset binnen (alu blok+slangen+reservoir+pomp) dus ik ga dat installeren.. (temps volgen)
Da's mooi418O2 schreef op 01 oktober 2002 @ 17:20:
ja.. nu ik het echt bekijk..najah.. kheb net waterkoelingsset binnen (alu blok+slangen+reservoir+pomp) dus ik ga dat installeren.. (temps volgen)
ermm mail me maar, dan kunne we wel wat regelen
Verwijderd
Ik heb wel een maze 2.1 socket A op een socket 478
Chipset is bij mij gewoon passief gekoeld, loopt prima. Heb getest met ventilator erop maar dat scheelt niets.
oke ! ik heb de set bijelkaar inelkaar gezet. Het draait nu proef. Maar wat ik me afvroeg, hoe hard hoort de stroming te zijn in een set? mijne spuit nu een klein beetje. Moet dat echt hard zijn normaal, of gewoon "pis-straal" ( dat is serieus bedoeld ).
Verwijderd
als het maar goed doorstroomd..... zodat de warmte snel afgevoerd wordt....................
waarom een fan op de chipset, lekker passief koelen, ik haal overal fans af.
Zet desnoods een koolance (water)blokje op de northbridge. Blijft het lekker stil.
Zet desnoods een koolance (water)blokje op de northbridge. Blijft het lekker stil.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Met de nieuwe bios update zit de 333 bus er standaard in.Okyah schreef op 30 september 2002 @ 21:36:
Is in principe ook genoeg, hoor
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
het testdraait nu een uurtje en hij houdt het droog.. siehst gut aus. ik verwacht donderdag mijn maze2 met de post... maarja... donderdag van 8.15 > 17 uur stage en 18-2230 uur werk en vrijdag diezelfde grap....
Eej m8 nog ff tip doe voorzichtig ... bouw et op je gemak in.418O2 schreef op 01 oktober 2002 @ 22:47:
het testdraait nu een uurtje en hij houdt het droog.. siehst gut aus. ik verwacht donderdag mijn maze2 met de post... maarja... donderdag van 8.15 > 17 uur stage en 18-2230 uur werk en vrijdag diezelfde grap....
Morgen doe ik de Maze 2 op de post.
En namens /me veel suc6 en laat de resultaten weten
Turn it off and on again.
Verwijderd
Fock, wil jij soms dat jouw chipset 1mm dik wordt??418O2 schreef op 30 september 2002 @ 20:54:
Ik kan goedkoop (25 euro) een swiftech MW 462 kopen. Dat laat ik dus niet liggen. Maar nu had ik al een Maze2 geregeld met Smokey de bandiet. Dus nu vroeg ik me af of het met niet veel problemen mogelijk was een blokje als die swiftech op je chipset te krijgen. Iemand misschien al zoiets geprobeerd?
Dit gaat nooit passen, en je swiftech is veels te zwaar voor een chipset.
Ik had eerst mijn chipset watergekoeld, met een maze 1 erop om precies te zijn. Nu zit er een blue orb op, en hij word wel wat warmer, maar de prestaties zijn exact hetzelfde.
Dabit heeft met zijn phase change ook een waterblokje op de chipset. Bij hem heeft het wel nut, hij kan zijn FSB een paar Mhz'en hoger zetten. Maargoed, dan moet je dus wel een vloeistof van -20 door dat blokje heen pompen...
Dus, lekker luchtgekoeld laten die chipset, of je moet er een peltier/phase change opdoen!!
Dabit heeft met zijn phase change ook een waterblokje op de chipset. Bij hem heeft het wel nut, hij kan zijn FSB een paar Mhz'en hoger zetten. Maargoed, dan moet je dus wel een vloeistof van -20 door dat blokje heen pompen...
Dus, lekker luchtgekoeld laten die chipset, of je moet er een peltier/phase change opdoen!!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Damn die swift gebruik ik om me tbidje af te koelen ,ik vrees dat chipset en al eraf komt donderen als je een poging doet hem vast te maken LOL .
Forget it dude ,past niet en nooit niet .
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Tuurlijk kan je hem wel gebruiken, desnoods maak je een paar kussentjes voor op de hoeken.Speedy-J schreef op 03 oktober 2002 @ 11:00:
Damn die swift gebruik ik om me tbidje af te koelen ,ik vrees dat chipset en al eraf komt donderen als je een poging doet hem vast te maken LOL .
Maar of het zin heeft.......
UPDATE !
mijn dd maze2 is binnen,kan ik morgen ophalen op het postkantoor, er was nl. niemand thuis. Mijn waterkoeling draait sinds dinsdag te testen en lekt niet !!!
Ik heb ook een mini-mod uitgevoerd. Ik heb een gat gemaakt op de plaat achter mijn mobo, achter mijn cpu om precies te zijn. Zodoende kan ik zonder mijn mobo uit de kast te halen het koelblok plaatsen en verwijderen. dit is handig, want ik neem mijn waterkoeling niet mee naar lanpartys, want het is niet nodig. ik zet er op lans wel gewoon een spire op met 40 db, dat maakt daar toch niets uit.
Vandaag is mijn EpoX 8k3a+ binnengekomen ! Ideaal ! Maar kan hem nog niet installeren, want ik heb nog geen geheugen
dat komt morgen. Het is 256 mb PC2700 Samsung/Samsung van salland automatisering.
Dus ik neem morgenmiddag vrij en dan kan ik het installeren.
dan volgt er een update !
mijn dd maze2 is binnen,kan ik morgen ophalen op het postkantoor, er was nl. niemand thuis. Mijn waterkoeling draait sinds dinsdag te testen en lekt niet !!!
Ik heb ook een mini-mod uitgevoerd. Ik heb een gat gemaakt op de plaat achter mijn mobo, achter mijn cpu om precies te zijn. Zodoende kan ik zonder mijn mobo uit de kast te halen het koelblok plaatsen en verwijderen. dit is handig, want ik neem mijn waterkoeling niet mee naar lanpartys, want het is niet nodig. ik zet er op lans wel gewoon een spire op met 40 db, dat maakt daar toch niets uit.
Vandaag is mijn EpoX 8k3a+ binnengekomen ! Ideaal ! Maar kan hem nog niet installeren, want ik heb nog geen geheugen
Dus ik neem morgenmiddag vrij en dan kan ik het installeren.
dan volgt er een update !
Ai.. gisteren alles in mijn kast gebouwd en de maze2 in mijn setup gezet.
Vandaag heb ik met geheugen van een vriend testgedraaid.
temps: 29C eerst. dit was na 5 minuten in het bios zitten klooien. Dus dat is wel positief. Ik ga maandag mijn geheugen van het postkantoor halen (er was vrijdag niemand thuis
) en dan kan ik gaan tweaken !
Vandaag heb ik met geheugen van een vriend testgedraaid.
temps: 29C eerst. dit was na 5 minuten in het bios zitten klooien. Dus dat is wel positief. Ik ga maandag mijn geheugen van het postkantoor halen (er was vrijdag niemand thuis
ermm niks zitten klooien, alleen de vcore op 1.85 gezet, maar ik kon niks anders dan in het bios klooien omdat windows een error gaf.
Verwijderd
Ik heb zo'n Zalman apparaat op m'n chipset zitten met een 4x4 fannetje. Koelt als een gek! Normaal wordt m'n chipset echt heel heet, nu gewoon lauw.. Check m'n specs voor een foto ervan.
- het is goedkoop
- werkt als een trein
- het is goedkoop
- werkt als een trein
mhh ik ga eerst ff kijken hoe het zo loopt. Ik ben er toch over na aan het denken om een chipset waterkoeling te nemen..
maar mijn pomp is 300l/u... kweenie of hij nog een chipset er bij lief vind
maar mijn pomp is 300l/u... kweenie of hij nog een chipset er bij lief vind
edit:
die 30C was met 1.85Vcore
die 30C was met 1.85Vcore
Pagina: 1