Toon posts:

Monitor doet heel vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude monitor van een jaar of 9 die het tot gister nog prima deed..
Hij zit normaal aan een 486-dx2 bakkie waar ik nog DOS spellen op speel.. (Ja, ik weet het).. Opeens ging ie uit.. Ik denk , stekkertje ofzo, maar alles zat er nog goed in.. Ik de monitor handmatig uitgezet, en weer aan, Begint ie heel raar te flikkeren met het power-ledje op de monitor, en ik hoorde ook een vaag geluid , zoiets als dit "Tsk klik tsk klik tsk klik" en zo door.. Hij blijft dat nu doen tot ik hem uit zet, En beeld krijg ik niet.

Iemand enig idee?? is hij nog te maken (ALS ie kapot is?)

Barracuda

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??? Zou toch echt heel verrot zijn als in stunts en Master of Orion 1 niet meer kon spelen :( :( :(

Barracuda

Verwijderd

I had the same thing met een Philips monitor vorig jaar (snik!) alhoewel ik hem wel een beetje 'betweakt' had...tja het zal wel een kleine-inch analoger zijn en waarschijnlijk is er een verbinding kaput gegaan maar omdat de monitor nog zoweinig waard is kun je beter een nieuwe (evt. digitaal) kopen

Verwijderd

Ik weet niet of dit het probleem oplost; zet je resolutie in 640x480 o.i.d.; ik heb hier een oud beeldscherm welke geen resoluties aankan hoger dan 640x480... bij 800x600 maakt 'ie zo'n tsssk tssssk tssssk geluid of soms een hoogfrequente toon.

En ga anders eens rond op een rommelmarkt ofzo... een klasgenoot van me had daar voor 5 piek een kleurenbeeldscherm gekocht :)

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
ik heb ook nog een monitor staan die dat doet.. ik heb al een andere.. maar als je weet wat het was en hoe je het op moet lossen... laat me ff weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik krijg helemaal geen beeld meer.. alleen dat tsk tsk geluid.. ik denk dat ie z'n beste tijd gehad heeft (9 .. nee, 9,5 jaar heeft ie het gedaan en da's respectabel voor een monitor).. Ik ga wel 'ns kijken of ik ergens een oud lor vandaan kan plukken..

heeft iemand hier er toevallig niet nog een staan?? ik wil er 25 tot 50 piek voor betalen

Barracuda

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Dat probleem heb ik ok gehad .. Bij mij ging i ook een keer uit en dat lampje ging ook nog knipperen. Bij mij kwam er ook nog eens rook en stank uit. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Verwijderd

= kapot duss :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Lijkt op het niet kunnen schakelen van de hoogspanning.

Als je durft kan je proberen om de hoogspanningsgenerator te controleren en eventueel de contacten te hersolderen dan geef ik je nog een kans mits je jezelf niet electrocuteerd.

Anders gewoon wegdonderen

Meh ...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Probeer 't es bij de vage electronica/reparatieshop om de hoek. Als ze weten hoe ze 'n TV moeten repareren moet een monitor ook wel redelijk lukken :).
Gewoon vragen of 't voor weinig gerepareerd kan worden anders kan je 'm altijd nog wegmikken. Defecten zijn heel moeilijk zelf te vinden, bovendien nog link ook om met je hoogspanning bezig te gaan, ik raad het je in ieder geval af om het zelf te doen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

had ik oowk me de ouwe 486 van mun zussie, maar dat lag aan de voeding. Nieuwe ingedouwd en voila ut werkte weer..., maar bij mij kreeg ik wit beeld knipperend, dus kweenie of ut utzelfde probleem is

I see dead pixels...

Pagina: 1