Toon posts:

Draadloos en vaste draad bridgen

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb getracht een netwerk met de volgende configuratie draaiende te maken:

ADSL Modem
|
HUB-PC2
|
PC1+WLAN kaart
"
"
"
Laptop+WLAN kaart

Het is de bedoeling dat de laptop via PC1 ook bij PC2 en bij de rest van de computers aan de hub kan komen.

Dit is toch mogelijk? PC1 => Laptop (en andersom) ging goed, andersom ook, en PC1 => PC2 en andersom ook. Tot ik in WinXP op "Bridge connections" klikte, toen deed de WLAN verbinding het bijna niet meer. Ik kon nog wel pingen van de PC1 naar de Laptop, maar niet andersom.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik hoop't, dan kan ik er
aan verder werken....

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten,
>Paul

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zoek eens op Ad-hoc binnen de handleiding van je WLAN nic's... wat voor wlan merk heb je?

edit:

welkom op GoT

btw, niet steeds de groeten doen, anders worden de modjes boos ;)

[ Voor 0% gewijzigd door zwahiel op 30-09-2002 20:38 . Reden: Welkom! :) ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Bij de term "Ad-Hoc" kreeg ik uitleg over het verbinden van twee WLAN stations zonder tussen komende server/station. Dat lukt me wel. Ik heb namelijk twee goed werkende LAN's naast elkaar, één vaste lan en één wlan, en één pc heeft beiden.

Ik heb een Avaya en een Orinoco kaart.

Groeten,
>Paul

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Dus het probleem is opgelost?

BTW Avaya en Orinoco zijn 't zelfde! Eigenlijk beiden Lucent Tech...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
Lang geleden dat ik op dreef was met posten maar oke hier ook een poging ;)

wat jij wil is van je wireless netwerk kaart een soort accespoint maken zodat hij de computers in netwerk ziet en niet alleen de pc met de wireless kaart erin.

ik denk als je een echt antwoord wil hebben je het besturings systeem er maar eens bij moet vermelden van pc1 in jouw voorbeeld.

1 truukje wat je zou kunnen proberen .. (weet niet of windows het leuk vind) is ze in het zelfde segment te plaatsen horen ze normaal gesproken bij elkaar en zie je de broadcast (moeten ze wel forwarden met elkaar)

dus netwerk kaart 1 b.v. 192.168.1.1 en de wireless kaart 192.168.1.2 maar persoonlijk denk ik dat dat niet gaat werken maar was het 1e wat in me op kwam.

anders gewoon 1 van de vele internet deel proggels er op en een aantal poorten forwarden

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

werkt toch al zegt ie? :?

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
het netwerk wel 2 verschillende lans maar ik heb nog nergens de oplossing voor z'n probleem gezien.

hij wil van netwerk 1 de pc's van netwerk 2 zien
als ik z'n verhaal snap.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Pagina: 1