Toon posts:

[DC]Ixus V2 -> USB -> PC [PC reageert niet op USB]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week vrijdag een Ixus V2 gekocht.. nou was ik het hele weekend niet thuis, en dus zitten kutten op 2 PC's die niet van mij waren.

Ik plug de cam in, en op geen van de 3 PC's (ZELFS! mn eigen dus niet..) reageert ook maar minimaal het inpluggen van een nieuw USB device. Dus, geen ENKELE Pc reageert op geen ENKELE manier op het inpluggen van een USB device. Niets, noppa gebeurt er.

Ik heb de drivers van de bijgeleverde CD nog niet geinstalleerd, en het programma ook niet.. simpelweg omdat ik de drivers nog niet heb.. ik wacht op een NL handleiding, krijg ik dinsdag toegestuurd.

Ik heb wel de Canon WIA driver van de site geinstalleerd.

Ik heb het geprobeert met de Cam aan, met een reboot, alles. Maar geen reactie dus. Desondanks het feit dat ik geen reactie krijg van mn PC, heb ik via ACDSEE en via Photoshop geprobeert de TWAIN Source te benaderen. Lukt niet.

Ik heb al contact met Canon NL gehad, en ik heb recht op een nieuwe cam, als ik binnen 8 dagen hem terugbreng. Volgens haar is dit een DOA (?), Defect bij Aankoop. Omdat hij dus helemaal niet reageert op het inpluggen.

Maargoed, die verkoper kon ik vandaag niet bereiken, morgenochtend pas. En dan moet ik nog een stuk reizen voor het wegbrengen en ophalen van een nieuwe. En aangezien ik geen flashreader heb, maar wel het resultaat wil zien van de cam.. hoop ik dat iemand hier snapt wat het probleem is, of kan zijn!

Iig bij voorbaat dank..

Groetjes, Luuk

Verwijderd

Waarschijnlijk een Doa zoals Susan ;) van De Canon helpdesk al vertelde :P
Want als de camera op meerdere pc's niet wordt gevonden terwijl dat wel zou moeten gebeuren dan lijkt me dat een defect.
Staat de camera wel aan als je hem inplugd?
DOA = DEAD ON ARRIVAL

Verwijderd

Topicstarter
Cam staat gewoon aan als ik hem inplug.

En normaal geeft de PC iig een piepje, msg ofzow, als je een USB device inplugged. Helemaal met XP.

Heb hem op 2 Win98 machine's, op 2 XP machine's, en op 1 Win2k machine geprobeert. Dus terwijl de PC aanstond, de cam aangezet, en het USB snoertje tussen de Cam en de PC gelegt.

0,0 reactie op het inpluggen.

Kan ook via Wizard geen nieuwe hardware vinden, en als jehem aanwijst, zegtie dat het Device er niet inzit.

Geen teken van leven.

Terwijl hij verder perfect werkt.. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ligt het aan de kabel?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Moet hem volgens mij wel eerst op een bepaalde mode zetten voordat die gaar connecten

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Jah, idd, je moet de camera wel eerst aanzetten....heb je dat gedaan?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 20:48:
Jah, idd, je moet de camera wel eerst aanzetten....heb je dat gedaan?
Goed lezen staat in ze openings post, ja dus :p

Verwijderd

Topicstarter
Cam staat gewoon aan.. :).. en speciale modes? Geen idee.. ?

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb het zelfde gehad met mijn ixus (V1). Heeft het een tijd gedaan, ineens deed hij het op geen enkele pc meer, helemaal geen reactie als ik hem inplugde. Toen heb ik hem teruggebracht naar de winkel, en een paar weken later had ik hem perfect weer terug..

offtopic:
Ik heb inmiddels een sandisk cf-card reader, werkt perfect...nooit meer de ixus inpluggen, scheelt nog batterijen ook...

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 20:54:
Cam staat gewoon aan.. :).. en speciale modes? Geen idee.. ?
kdenk wel dat hij op een speciale modus moet staan hoor :)

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

Topicstarter
uzer schreef op 30 september 2002 @ 20:57:
[...]

kdenk wel dat hij op een speciale modus moet staan hoor :)
Vastwel.. maar desondanks zou hij wel een reactie moeten geven bij het inpluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed.. do of vrij naar A'dam, waar ik hem heb gekocht. 2 jaar garantie, en nu binnen 8 dagen terug = nieuw device.. dus geen probleem.
Pagina: 1