Toon posts:

Mandrake 8.2 --> Men lilo werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt dat lilo niet werkt.. ik heb een p4s8x mobo van asus, met 2 harde schijven op IDE 1ste = 80 gb, 2de is 20 Gb

Een een derde hd op raid 0

Ik moet nu grub gebruiken maar das nie zo mooi....

Ps iok ben nu 9.0 aan het downen

kan iemand vertellen hoe ik die nvidea display drivers installeer of zitten die er al in voor een gf3 ti 200 _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ps oe doe je een link in je signature

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:59:
ps oe doe je een link in je signature
Lees FAQ

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:59:
Hij zegt dat lilo niet werkt..
Misschien kun je ietsje specifieker zijn :z
kan iemand vertellen hoe ik die nvidea display drivers installeer of zitten die er al in voor een gf3 ti 200 _/-\o_
Beetje lui.... staat allemaal haarfijn uitlegd op de nVidia site, en in de README file die geleverd zit bij de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je? het zegt iets dat men sectors ofzo te groot is ofzo :) niet duidelijk he

Verwijderd

Topicstarter
das nie lui ik wist het niet ik denk vraag meteen ff maar bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
kay ff lange faq lezen ;)

//edit

K dan ;), lalalaala dit werkt beter ik zal morgen ff alles opzoeken geen zin om te gaan booten ps weten jullie of seti@home werkt onder linux d8 van wel en mirc?

//edit

// edit2

GRUB IS fokking lelijk kijk naar die dos interface ffs das nie liev ik wil grote pengiun die mooi en liev is voor men pctje

// edit2

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 20:11:
wat bedoel je? het zegt iets dat men sectors ofzo te groot is ofzo :) niet duidelijk he
Nee, jij bent inderdaad niet duidelijk. Als je nou eens de precieze foutmelding zou posten, dan kunnen we je misschien helpen. Maar goed, hoe heb je lilo geconfigureerd? Hoe ziet je partitietabel eruit? Besides, wat is er mis met Grub? En, als je toch Mdk9 downloadt, waarom probeer je het daar dan niet eerst mee?

Verder, voor je nVidia-drivers kijk je hier, daar staat precies hoe je die dingen installeert. Verder wil ik je nog even op het edit-knopje (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) attenderen, zodat je niet telkens op jezelf hoeft te reply'en cq kicken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

Nog ff iets.. Als je zulke berichten snel achter elkaar post. Post ze dan als een edit. :)

Als je de FAQ (van GoT) hebt gelezen zijn zulke dingen wel duidelijk :)

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je geen /boot partitie gemaakt die binnen de eerste 1024 cylinders van de schijf ligt. Je kunt proberen om de mode van de schijf in de bios op "normal" te zetten (als je er geen windows op hebt staan) of misschien helpt het om "linear" in /etc/lilo.conf op te nemen. Zie ook deze howto.

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb je gelijk ik denk niet dat die boot partitie binnen de eerste 1024 secors is

//edit

Ik vindt dit forum heel erg vet gaaf gewoon problemen worden on the fly opgelost... Jullie ZIJN Liev en GoT 0wnzors

//edit

//edit2

Ik zie ook gasten met links in hun signature maar die laten dan hun specs zien via een soort got schermpje das heel mooi enzo hoe werkt dat? ik zag het niet in de faq of ben ik blind?

//edit2

Verwijderd

Ik kon ook op een gegeven moment geen Lilo plaatsen maar bij bij zaten er nog bestanden in de MBR ( hda1)
Lilo opnieuw instaleren lukt misschien?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 20:25:
Volgens mij heb je gelijk ik denk niet dat die boot partitie binnen de eerste 1024 secors is
Dit maakt voor zover ik weet niet meer uit, vroeger was het een probleem maar dat kwam dacht ik door een bios limitatie. Dit is vandaag de dag dus niet meer een probleem met moderne systemen.
Ik zie ook gasten met links in hun signature maar die laten dan hun specs zien via een soort got schermpje das heel mooi enzo hoe werkt dat? ik zag het niet in de faq of ben ik blind?

//edit2
nu word het toch echt tijd om de search te gebruiken.

• Fatal-Error
  • Niet online
stiena schreef op 30 september 2002 @ 20:35:
[...]
Dit maakt voor zover ik weet niet meer uit, vroeger was het een probleem maar dat kwam dacht ik door een bios limitatie. Dit is vandaag de dag dus niet meer een probleem met moderne systemen.
Dat dacht ik ook, maar na het lezen van die howto denk ik dat het zo zit:
BIOS heeft LBA of LARGE modes, die vereisen dat de kernel binnen de eerste 1024 cylinders ligt. Recente versies van LILO snappen die LBA en LARGE modes ook, maar de kernel moet nog steeds binnen die 1024 cylinders liggen, omdat dat door de BIOS wordt afgedwongen. Hoe dat met nieuwe BIOSs ziet zou ik niet weten. In de documentatie van LILO staat dat alle BIOSs dat probleem hebben, maar even later staat er dat je een nieuwe BIOS moet proberen als je dat probleem hebt :? Voor de zekerheid maak ik altijd een aparte partitie aan voor /boot. Tot dusver heb ik nog nooit (dit soort) problemen met LILO gehad,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fatal-Error schreef op 30 september 2002 @ 21:25:
[...]

Dat dacht ik ook, maar na het lezen van die howto denk ik dat het zo zit:
BIOS heeft LBA of LARGE modes, die vereisen dat de kernel binnen de eerste 1024 cylinders ligt. Recente versies van LILO snappen die LBA en LARGE modes ook, maar de kernel moet nog steeds binnen die 1024 cylinders liggen, omdat dat door de BIOS wordt afgedwongen.
Waarom kan ik dan een distro booten met LILO als er eerst nog 4 NTFS partities á 5GB (dus 20GB van de 30) zitten en daarna pas / ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fatal-Error
  • Niet online
Hm, dan zal het wel een combinatie van BIOS en LILO zijn.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nu vind ik het mooi geweest, ga de search maar eens gebruiken... en wil je als-je-blieft even je message doorlezen voor je submit? Ik begrijp er echt pas na 4x lezen iets van.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.