Gezocht: Theorie over Minix/Unix Wie helpt??

Pagina: 1
Acties:

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik ben dus op zoek naar een bepaald boek..

Ik weet dat het Minix OS erin behandeld wordt en dat de schrijver van dit boek de lezer aan de hand van C code de hele ontwikkeling van een eigen OS uitlegd.

Weet iemand over welk boek ik het heb? Het is geloof ik al een aardig oud beestje.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klinkt interessant.. is het dit misschien?

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0136386776/o/qid=972587918/sr=2-1/103-4581739-6207008

(gewoon zoeken op minix bij amazon trouwens :) kan iedereen)

• The - DDD
Tannenbaum, die schrijver doet een belletje rinkelen. Ik heb namelijk met wat lui op school staan kletsen over OS. Eentje zij dat ie een tof boek had van ene schrijver bla bla. Nu weet ik het weer, hij zij Tannenbaum.

Da's dus dit boek, thanks man :) :) KOPPUH!!!
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0136386776.01.LZZZZZZZ.gif
Of heeft iemand hem nog thuis liggen??

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmm, nee, heb alleen "Moderne Operating Systems" van Tanenbaum. Ook wel een interessant boek. :)

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Sorry.. hier ook alleen maar MOS liggen en weer een ander: Distributed Operating Systems, maar die heb ik uitgeleend. (lees: die zie ik nooit meer terug :() Misschien ook een aanrader (alleen leen em nie uit :-)).

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• The - DDD
Shit als ik die allemaal ga nieuw ga kopen dan ben ik weer 400 piek kwijt, nah jah. Boeien, mijn ontwikkeling is ook wel wat waard :P

Verwijderd

Wuw dat boek heb ik hier ook liggen

Maar dan eerste druk ofzo, uit 1987...

let wel, het is _ontiegelijk_ theoretisch :) (alhoewel je de hele MINIX sourcecode erbij krijgt)

Bovenop dat boek ligt er nog zo een:
Operating System Concepts, van Petersson en Silberschatz

• Epidemi77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2021
ik ben ook op zoek naar zulke info. Ik heb laatst het boek "Leerboek Operating Systems" (vert. van "An Introduction to Operating Systems") van William A. Shay gekocht. Het is een mooi boek dat de theorie achter operating systems goed uitlegt. Er zit zelfs een soort simulator in Pascal in de appendix, om delen van je eigen OS uit te proberen. Verwacht geen technische gegevens of source codes, maar voor theorie is dit een goed boek. Er liggen nog een paar exemplaren bij de Slegte in R'dam voor f 47,50

mzzl!
Pagina: 1