Verwijderd

Topicstarter
Mijn Siemens S35i heeft na een goed jaar intensief gebruik wat moeite met z'n batterij. Hij geeft veel te snel aan dat de accu leeg is terwijl dit nog niet zo is en na 15 minuten in de lader is de accu volgens het toestel weer vol. Dit is echter (nog) niet mogelijk. Op de C35 zit een optie om de accu volledig te ontladen waarna hij weer wordt opgeladen (net als bij laptops). Op deze manier zouden deze problemen verholpen kunnen worden, maar op mijn toestel (en andere S35's) zit deze optie niet. Iemand een idee hoe ik het probleem kan verhelpen zonder een nieuwe accu te moeten kopen?

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:59

Gepperd

Burp!

Dat klopt, want een S35 maakt gebruik van een andere batterij type die geen last heeft van geheugeneffect ofzo.. (dat een batterij lui wordt)..Daarom is die functie niet aanwezig op een S35..Ik heb hetzelfde gehad met m'n C35, die zei ook constant dat de batterij volledig was opgeladen. Dit bleek dan niet zo te zijn, zodat ik na 5 minuten bellen met een piepende lege telefoon stond (handig..)..

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

Gepperd schreef op 30 september 2002 @ 19:36:
Dat klopt, want een S35 maakt gebruik van een andere batterij type die geen last heeft van geheugeneffect ofzo.. (dat een batterij lui wordt)..Daarom is die functie niet aanwezig op een S35..Ik heb hetzelfde gehad met m'n C35, die zei ook constant dat de batterij volledig was opgeladen. Dit bleek dan niet zo te zijn, zodat ik na 5 minuten bellen met een piepende lege telefoon stond (handig..)..
Dat heet een Lithium-ion batterij.

Helaas zijn de batterijen van de S35 serie toch wel vaker brak gebleken, is helaas weinig méér aan te doen dan een paar keer heel goed ontladen en weer opladen... en dan maar hopen dat 'ie t weer een beetje beter doet. Helemaal goed zul je 'm nooit krijgen.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 22:16

tomic

Smexylittlebabe!

ik heb dit probleem sinds kort ook, gelukkig heb ik nog een 2e accu die het probleem weer niet heeft :) maar voor hoe lang is de vraag...... ligt het nou aan het toestel of aan de accu?

Toch maar een weblog?

• Korakal

Korakal

Up up up!

tomic schreef op 30 september 2002 @ 19:57:
ik heb dit probleem sinds kort ook, gelukkig heb ik nog een 2e accu die het probleem weer niet heeft :) maar voor hoe lang is de vraag...... ligt het nou aan het toestel of aan de accu?
De accu is uiteindelijk gaar... maar het toestel sloopt 'm.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Vriend van mij had precies hetzelfde met zijn C35. Ikzelf heb een M35 en dus ook de ontlaadoptie, maar die heb ik nog nooit hoeven gebruiken. Het zou logisch zijn als de C35 een andere batterij had inderdaad.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 22:16

tomic

Smexylittlebabe!

DenniZ-X schreef op 30 september 2002 @ 20:15:
... Ikzelf heb een M35 en dus ook de ontlaadoptie, maar die heb ik nog nooit hoeven gebruiken. ...
Dus je kan een S35i accu in een M35 gooien en ontladen? Das wel handig toch? >:)

Toch maar een weblog?

• Korakal

Korakal

Up up up!

tomic schreef op 30 september 2002 @ 22:40:
[...]

Dus je kan een S35i accu in een M35 gooien en ontladen? Das wel handig toch? >:)
nop... dan is die optie weg.

Verwijderd

Hmm.. heb al een S35i vanaf juni 2000 en m'n accu werkt nog prima... bel er elke dag mee... ff afkloppen :)

Verwijderd

Ik heb een Li-ion, 1000mAh gekocht bij planetgsm.nl voor 29 euro, inclusief verzendkosten. Past zowel in de M/S35i

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 11:12
had ook zo'n lekkere gare C35i telefoon met een oude generatie batterij elke keer als ik hem oplaadde, ontlaadde ik hem eerst maar dat helpt ook geen zier... Heb uiteindelijk een nieuwe batterij gekocht, een Li-ion, maar die deed het nog minder lang als die Nimh :S:S. Heb nu een nieuwe telefoon met Li-ion batterij en die houdt het een week lang stand-by uit. Volgens mij ligt het dus ook aan het toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan het toestel kan liggen, want de accu heeft het meer dan een jaar perfect gedaan, lange standby tijd, lang gesprekstijd. Pas sinds kort heb ik er problemen mee.
Pagina: 1