Toon posts:

Dell Inspiron 8200 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello

M'n Dell Inspiron 8200 is zopas toegekomen en ik had enkele vraagjes:

- Hoe lang duurt het vooraleer die batterij vanaf 0 volledig is opgeladen?

- Het valt me op dat de laptop wat meebuigt als ie op een schuine tafel staat, en het keyboard op z'n geheel ook wat ingeduwt kan worden...
Normaal of zouden er enkele schroeven niet goed aangespannen zijn?

- Voor het ogenblik zit er 1 latje DDR van 256mb in, nu heb ik ff de laptop omgedraaid en daar zitten 2 plaatjes die je kan openen.
Rechts zit het huidige latje ram, waar er juist naast nog eentje bij kan.
Maar aan de linkerkant zit er ook nog een soort slot voor geheugen, is dit ook voor geheugen, of voor iets anders? Als je goed kijkt op de 3e foto zie je ook dat er nog een klein kabeltje los ligt.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/images/dell1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/images/dell2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/images/dell3.jpg

Thx!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

het opladen hangt een beetje af van het feit of je de laptop gebruikt op het moment dat je 'm oplaadt of niet. Kan varieren van 2,5 tot 3 uur (als je 'm niet gebruikt) tot 5 a 6 uur als je 'm wel gebruikt.

Volgens mij is het meebuigen niet een gigantisch probleem...maar je gebruikt het ding neem ik aan op een vlakke ondergrond. Ik kan me niet voorstellen dat het prettig werkt als je op een schuine ondergrond werkt/ als de laptop scheef staat.
Het keyboard...mijn laptop heeft het ook een beetje (is overigens geen dell)

Het extra slotje lijkt mij een uitbreidingsmogelijkheid voor een draadloos LAN

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 09:09
Extra slotje is inderdaad een uitbreidingsmogelijkheid met de naam miniPCI. Er zijn slechts enkel type miniPCI kaartjes op dit moment. Voornamelijk voor netwerk. Al dan niet draadloos.
Ik heb in mijn Dell latitude C600 een 3com 10/100+56k6 kaart zitten.

Het losse snoertje is de antenne. Zit er bij mij ook nog in, dus ik zou kunnen omwisselen. Niet elke miniPCI kaart werkt overigens in elke laptop. Als je geen aansluitmogelijkheden hebt op je laptop voor de connectors, dan wordt het sowieso lastig.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:21:
- Het valt me op dat de laptop wat meebuigt als ie op een schuine tafel staat, en het keyboard op z'n geheel ook wat ingeduwt kan worden...
Normaal of zouden er enkele schroeven niet goed aangespannen zijn?
mn moeder heeft dezelfde laptop en dat kan ook... ziet er niet uit alsof t iets ernstigs is ofzo... ziet er niet uit als een zwak punt ofzo
- Voor het ogenblik zit er 1 latje DDR van 256mb in, nu heb ik ff de laptop omgedraaid en daar zitten 2 plaatjes die je kan openen.
Rechts zit het huidige latje ram, waar er juist naast nog eentje bij kan.
Maar aan de linkerkant zit er ook nog een soort slot voor geheugen, is dit ook voor geheugen, of voor iets anders? Als je goed kijkt op de 3e foto zie je ook dat er nog een klein kabeltje los ligt.
De ene is idd een geheugenuitbereidingsslot (SO-DIMM) die ander niet....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies mensen!

Dat minipci slotje kan wel van pas komen aangezien ik toch van plan ben om een wireless lan card te steken.

Men vertelde me bij Dell dat ik de laptop eerst 24u moet opladen vooraleer ik er mag op werken :(.
Hopelijk hou ik dit zolang uit (reeds 3u totnogtoe ;)).