"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
[Edit]

Eentje int duister
Soz wist niet welke ik moest hebben
Verwijderd
die leds gaan gewoon aan en uit op een apparte volgorde, verkeer = knipperen en geen verkeer is uit.chromeeh schreef op 30 september 2002 @ 18:59:
W8 ik zal ff een pic shooten van m'n hub
[Edit]
[afbeelding]
Eentje int duister
hij knippert maar op 1 snelheid en meer niet(heb die hub zelf, ik er nu ook via the GoTten)
whoei....chromeeh schreef op 30 september 2002 @ 18:59:
W8 ik zal ff een pic shooten van m'n hub
[Edit]
[afbeelding]
Eentje int duister
sitecom
da ding heb toch best wel wa ruimte? schroef hem es open?
1/25/50/100 ofzo..
niks
Dala wie is dat op dat icoontje van jou??
Maar hier zijn de pics van de ingewanden:

Wederom erg duister maar anders overruled de flits
Een VU-Meter heb ik wel das het probleem niet3lmowww schreef op 01 oktober 2002 @ 13:12:
ruimte zat... moet je een hdd vu meter achtigs maken, en de condensator die er voorop zit (d8 ik) vergroten, zodat hij wat langzamer uitfaded
btw.. ik heb ook zoon1 en internet er mee ... een UNEX geval
HobbeS schreef op 30 september 2002 @ 19:44:
Dat is toch een switch die daar staat die heb ik hier zelf ook thuis gehad.. Daar gaat toch gewoon een groen lampje branden als je 100m/bit gebruikt en een oranje bij 10 toch?
offtopic:
Dala wie is dat op dat icoontje van jou??
hmmm
daar wil ik wel een beschuitje mee eten
[/off-topic]
sorry verder niets toe te voegen, mijn 3com heeft ut al wel mss zijn het dezelfde tjipjes? als ik eraan denk schroef ik m morgen ff open voor je (dus toch wel een klein beetje toe te voegen
met een hamer past alles
Ok deze info stond @ the chip:ThaHandy schreef op 01 oktober 2002 @ 17:43:
bekijk de specs van die IC ofzow, meschien heeft i die optie wel maar niet aangeslotensuc 6
btw.. ik heb ook zoon1 en internet er mee ... een UNEX geval
----------------------------
Winbond
W89C982AF
0140D200882602RA
Verwijderd
gefeliciteerd, de chip kan het... (zie datasheet van winbond http://www.winbond.com/PDF/sheet/w89c982a.pdf )chromeeh schreef op 02 oktober 2002 @ 10:42:
[...]
Ok deze info stond @ the chip:
Winbond
W89C982AF
0140D200882602RA
maar zie dat er maar eens in te klussen.
't zal neerkomen op het solderen van ledjes oid? (heb niet de moeite genomen om de hele datasheet door te lezen)
maar 't wordt iig aan die smd chip solderen dus
Verwijderd
Verwijderd
Hmmm, weet je dit zeker?Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:19:
[...]
die leds gaan gewoon aan en uit op een apparte volgorde, verkeer = knipperen en geen verkeer is uit.
hij knippert maar op 1 snelheid en meer niet(heb die hub zelf, ik er nu ook via the GoTten)
Bij een normale hub is het zo:
Geen kabel (of geen aangesloten netwerkkaart aan de andere kant) = lampie uit
Geen verkeer = aan
Verkeer = knipperen, iedere keer als ie van een 0 naar een 1 of andersom gaat knippert het lampje en iedere 9e bit is een sync bit dus dan knippert ie zoiezo.
ok ok hier heb ik wat:
Wat ik hier uit begrijp is dat ik pin M1 & M0 'hoog' of 'laag' kan maken en dan de output kan bepalen op m'n leds....."Using Pins M1 and M0 and external transistors, the IMPR II can drive leds to indicate the status of the AUI/TP ports sequentially; the application circuit is shown below. If a simple decoder is connected to pins M1 and M0 and a switch circuit is connected to TP0RTP to TP07RTP, the TP port link / activity, partition, polarity, and network utilization can be displayed simultaneously"
Nu vond ik nog het volgende tabelletje:

En dan zou dit de output zijn:

Maar hoe op aarde maak ik die pins 'hoog' ?
Weet je dat wel 100% zeker? Ik heb weinig zijn om dat hubje op te blazenVerwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:42:
hoog maken kan door en 5v op te planten, laag maken door er ground aan te hangen
Eerst ff 2 switches vinden om tussen de modes te kunnen switchen
Verwijderd
Kom net aan het tellen op die Winbond chip....
Die pin 25 (zou M1 zijn) & pin 26 (zou M0) zijn kloppen volgens mij niet helemaal....
Pin 26 zit verbonden aan zo'n kristal ding....
heuh... een hub ziet geen bits, maar pakketjes. Wat je zegt klopt dus niet.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:41:
[...]
Verkeer = knipperen, iedere keer als ie van een 0 naar een 1 of andersom gaat knippert het lampje en iedere 9e bit is een sync bit dus dan knippert ie zoiezo.
Ik frut, dus ik epibreer
Check die specs van die chip (vorige blz.) op page 3 staat een lay out van de pin bezetting....
Verwijderd
dan kan ik ook ff meedenken
(Ben rond 14.30 thuis
Uhm... een hub is een Layer 1 (repeater); volgende komt uit CCNA -->pistole schreef op 02 oktober 2002 @ 23:07:
[...]heuh... een hub ziet geen bits, maar pakketjes. Wat je zegt klopt dus niet.
Physical -- This layer provides the electrical, mechanical, procedural, and functional means for activating and maintaining the physical link between systems. This layer uses physical media such as twisted-pair, coaxial, and fiber-optic cable.
Met andere woorden een HUB stuurt alleen maar 1'tjes en 0'lletjes door
En doet dus nix met packets....
Verwijderd
heb je een scanner thuis?
zou je dan misschien een scan kunnen maken van de boven en onderkant van 't printje en dant naar mij mailen? (vraag ff het goeie mail adres via ICQ.
Nee want dan geef je niet de network load (utilization) niet weer....technocow schreef op 07 oktober 2002 @ 12:14:
kun je niet gewoon alle leds aan elkaar knopen (diode ertussen) en dan een HDled VU meter er op bakken
Kep zoals belooft ff scans van het printje gemaakt:

Achterkant

De andere kant
Als t wil en tis niet al te moeilijk moet ik t ook maar eens proberen... *bookmarkt thread*
Kun je anders ff Pin 1 duidelijk markeren in de pic?Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 14:45:
ah, nu zie ik het, ping 1 zit niet links onder, maar rechts boven!
Lijkt me iets makkelijker
Maar ff een (domme) vraag waar haal je die wijsheid vandaan???
Verwijderd
en als ik kijk waar de aansluitingen van die leds naartoegaan..
dan kom ik ook daarboven uit
Verwijderd
't 1tje staat op op z'n kop tov de nummer v/d chip (U5)
dus L>R plaatje 1 = R>L op plaatje 2
Wou net zeggen lijkt me niet een best plan....Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 00:13:
eene optocoupler om een poort aan de ground te hangen![]()
![]()
Maar ik wil beide pootjes toch alleen maar hoog kunnen maken, want als je de spanning er af haal gaat tie automatisch op laag staan....
Verwijderd
/me Een echte patomaan
Zekers....zekers..... Als ik wat heb dan krijgen jullie pixCaMmY schreef op 10 oktober 2002 @ 01:34:
Dan willen wij wel wat pics =]