Toon posts:

[javascript] pagina per email versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De meeste browsers bieden de mogelijkheid om als je op een pagina bent, deze te versturen met de standaard email client.
Bestaat er in javascript een stukje code wat deze mogelijkheid biedt, zodat je daar een link van kan maken op je website? (Die dus zeg maar hetzelfde doet als "Bestand > Verzenden > Pagina via Email").
Heb al met de zoekmachine gezocht en bij hotscripts gekeken, maar kon nix vinden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

als je dit toepast in je form-tag kun je je email versturen dmv de emailclient van de bezoeker;behoorlijk ranzig, maar het kan.
code:
1
<form name="mijnformpje" method="post" action="mailto:jouwnaam@jouwdomein.nl" enctype="text/plain">

als je met JS een submit-actie in elkaar schroeft dan kun je um mbv een href versturen...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
dat resulteert in niets anders dan een
<a href="mailto:jouwnaam@jouwdomein.nl"></a> zou doen.

De bedoeling is dat de huidige html pagina als email verstuurd wordt

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

pff, wat willen mensen soms toch vage dingen :? ben ik nou zo'n suffe webdevver en jullie zo high-tech of lijkt dat zo?

anyways; als je een schone oplossing wilt moet je denk toch met serverside scripting gaan werken, temeer omdat die methode boven genoemd z'n data in een attachment stalt en dat wil je niet als je een volledige pagina verzendt...

Abders zul je iets moeten verzinnen waarbij je de hele broncode in een input-type douwt en die met form-submission iemand in z'n maag splitst, welliswaar in een postdata.att...

Misschien wil de echte JS guru nu opstaan en het verlossende antwoordt geven ;)
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:24:
dat resulteert in niets anders dan een
<a href="mailto:jouwnaam@jouwdomein.nl"></a> zou doen.

De bedoeling is dat de huidige html pagina als email verstuurd wordt
da's niet waar.
Als ik bovenstaande form-tag toepas en in een hidden field m'n te versturen data zet en ik druk dan op onderstaande button dan is je form dus mooi verstuurd!
code:
1
<a href="javascript://" onclick="document.forms['mijnformpje'].submit();">verstuur</a>

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil je de achterliggende gedachte wel geven. Ik wil het gebruiken op een pagina waar je profielschetsen van iemand kan opvragen. Die moeten verstuurd kunnen worden.
Ik kan natuurlijk wel in php een onwijze functie gaan schrijven die allemaal output genereert en daar een email van maakt, maar het leek me een stuk simpeler als het in javascript kon, met zo'n simuleer-buttontje van een functie die toch al in je browser zit

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ah, toch blijf ik erbij dat je met PHP en zo'n fat-ass functie een beter, betrouwbaarder en professioneler resultaat krijgt.

Het antwoordt of het kan met JS en hoe moet ik je schuldig blijven :)
next!

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet de bedoeling dat er een formulier verstuurd wordt, maar de gehele html pagina, inclusief achtergrond kleur, etc.

Het staat allicht stoerder als ik het in PHP ga doen, maar als er zo'n javascript functie is lijkt me die toch beter. Immers, als ik de content van de pagina aanpas zal ik ook die functie weer moeten aanpassen. Dat hoeft bij die javascript functie niet.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49
Hangloozz schreef op 30 september 2002 @ 19:10:
als je dit toepast in je form-tag kun je je email versturen dmv de emailclient van de bezoeker;behoorlijk ranzig, maar het kan.
code:
1
<form name="mijnformpje" method="post" action="mailto:jouwnaam@jouwdomein.nl" enctype="text/plain">

als je met JS een submit-actie in elkaar schroeft dan kun je um mbv een href versturen...
Kgeloof dat dit de enige manier is zonder een server-sided scripttaal te gebruiken..

Mooi gezegd hé ;)

|>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:44:
Het is dus niet de bedoeling dat er een formulier verstuurd wordt, maar de gehele html pagina, inclusief achtergrond kleur, etc.

Het staat allicht stoerder als ik het in PHP ga doen, maar als er zo'n javascript functie is lijkt me die toch beter. Immers, als ik de content van de pagina aanpas zal ik ook die functie weer moeten aanpassen. Dat hoeft bij die javascript functie niet.
Dat gaat je dus client side niet lukken. Ten tweede moet je dat ook niet willen, want wie zegt dat er een mailclient op die pc staat?
Met javascript kan je hooguit het starten van de mailclient triggeren met een mailto: eventueel met een aantal additionele parameters zoals subject en een simpele body zonder opmaak, of wat form data in plain text. That's it and that's that, en ga nou maar gauw een 1337 mailscriptje in PHP schrijven compleet met html mimetypes etcetera ;)

Intentionally left blank

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Hangloozz schreef op 30 september 2002 @ 19:30:
Misschien wil de echte JS guru nu opstaan en het verlossende antwoordt geven ;)
gelukkig liet m'n relativeringsvermogen me dus niet in de steek ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Wanneer die profiles op verschillende pagina's staan kun je wel een link opgeven, die dan bij de email gevoegd wordt. Wanneer daar op geklikt wordt krijg je (online) dat profiel te zien (de pagina dus). Wanneer dat de bedoeling is kijk dan bij :

[rml][ HTML] mail link met in body een link[/rml]
Pagina: 1