Toon posts:

comp gecrashed :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik starte een spelletje op en toen starte mijn computer opnieuw met als gevolg dat alleen mijn koelers bleven draaien en er voor de rest geen hol gebeurd :(

Als ik mijn pc uitzet. En daarna weer aanzet dan krijg ik niks op mijn beeldscherm. (hij staat wel aan maar geeft ook niet aan dat hij geen signaal krijgt) de computer piept niet en doet voor de rest niks |:( . Behalve dat mijn koelers dan wel draaien. En het powerledje van mijn mobo (Asus a7v266)

Ik heb al mijn videokaart verwisseld. En dat had geen effect. :X

Ik denk dus dat het aan mijn geheugen ligt ;( (ik kan niks anders bedenken) mar voordat ik een nieuwe plankje geheugen koop wil ik wel zeker weten dat dat het is. (en ik heb niet zo 1 2 3 een DDR DIMM beschikbaar om dat te testen)
Iemand die hier meer ervaringen mee heeft?

PS.
Ik heb 1 DDR DIMM van Apacer erin zitten van 256 MB (PC266)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij niet piepen denk ik eerder aan het mobo zelf :|
Had je iets overklokt :?

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
heb je de cmos al gecleared? Ik had eerst iets in m'n bios verneukt (dacht dat mijn oud Thunderbirdje 133 mhz FSB aankon, niet dus) en toen kreeg ik ook geen beeld meer, wel koelers. Jumpertje begruiken voor CMOS reset en alles was weer goed.

( aleen niet vergeten bios weer goed in te stellen)

maar misschien is het iets anders natuurlijk

heb je misschien een oude monitor (14 inch of zo) om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Niks overklokt. Mijn pc had de laatste tijd vaker de neiging om zomaar opnieuw op te starten.
En als mijn mobo kapot zou zijn dan zou het powerledje van mijn mobo ook niet branden? En mijn koelers draaien ook gewoon.

Verwijderd

toch wel je mobo ben ik bang.

Het ledje wil alleen zeggen dat er voltjes op rond rennen, niet dat alle lijntjes het nog doen.

sorry dude, heb zelf ook die probs gehad. zie een paar topics naar beneden het is om te :r soms

Verwijderd

kan ook nog je proc zijn... steek je neus is in je kast en kijk of je ergens een brandgeur kan ontdekken... je herkent het als je het ruikt, is nagal heftige geur ;)

Verwijderd

Geen piepje is idd vaak mobo. Kan eventueel nog je voeding zijn omdat je zegt dat hij ook wel 's reboot spontaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er net een andere voeding in gehangen en nou werkt ie weer!
Er zat dan ook wel een bout voeding in van Target.
Ik ga meteen een fatsoenlijke voeding bestellen op internet!

Verwijderd

had je dus waarschijnlijk een te zwakke voeding...

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:47
Als je een winkel als norrod in de buurt hebt, ff heen gaan met je pc en daar kun je dan ff uitzoeken wat er precies kapot is.

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:10
SCIxX schreef op 30 september 2002 @ 19:24:
Als je een winkel als norrod in de buurt hebt, ff heen gaan met je pc en daar kun je dan ff uitzoeken wat er precies kapot is.
ik denk dat het ondertussen al opgelost is :)
topicstarter: gefeliciteerd dat je pc weer heel is :)
Pagina: 1