all in one of los? (telefoon,fax,printer) (isdn of anoloog)

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb hier op mijn kamer een isdnlijn liggen.
Ik draai een kleinschalig slaapkamerbedrijfje, wel begin ik een fax steeds meer te missen. Daarnaast zou een goede printer ook wel van pas komen.

Wat kan ik het beste aanschaffen ?? een all in one of losse apparaten.

budget speelt sterk mee !

kan zo'n apparaat op isdn of moet er een centrale tussen ? en wat kost zo'n centrale (ook hier zo goedkoop mogelijk !)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik ken geen AIO die ISDN ondersteunen. Ik weet dus niet zeker of die bestaan.

Het is natuurlijk een persoonlijke keuze of je een all-in-one wilt of niet. Is het voor jou belangrijk dat je er mee kunt kopieren? Als het printgedeelte kapot gaat en gerepareerd moet worden, kun je de fax dan missen? Dan zijn er sowieso nog een hoop keuzes die gemaakt moeten worden (flatbed, doorvoor van papier). Ik denk dat je je toch het beste kunt laten adviseren in een winkel zodat je gelijk kunt zien wat voor jou belangrijk is :).

En als je naar het budget kijkt is een AIO wel goedkoper in aanschaf, maar als je een heleboel normaal print is een laserprinter goedkoper in gebruik.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik print hoogstens 5 pagina's per dag (is ruim genomen maar 1 groot doc maakt zo een maand vol :P ) ik doe het vooral om de fax, deze kan ik wel een of meerdere dagen missen maar ik word er zat van om iedere keer bij mijn pa op het kantoor te moeten verschijnen als ik een formuliertje moet faxen.

Eigenlijk wil ik hem ook vanuit linux/bsd kunnen gebruiken.

kopieren is leuk maar niet noodzakelijk (voor die ene keer rijd ik wel naar de c1000 of fax ik het naar mezelf :P )

ik heb gezocht voor kleine centrales maar ik kom telkens op die KPN dingen uit en die zijn veel te duur vind ik !

p.s. kan zo'n AIO ook als telefoon dienen ? zit er ALTIJD een hoorn bij ? kan hij dan ook onderscheid maken tussen meerder tel nr's (een als fax aannemen en een gewoon over laten gaan.)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

xychix schreef op 30 september 2002 @ 18:41:
ik print hoogstens 5 pagina's per dag (is ruim genomen maar 1 groot doc maakt zo een maand vol :P ) ik doe het vooral om de fax, deze kan ik wel een of meerdere dagen missen maar ik word er zat van om iedere keer bij mijn pa op het kantoor te moeten verschijnen als ik een formuliertje moet faxen.
Volgens mij heb je dan geen all-in-one nodig, maar gewoon een fax. Misschien een losse inktjetprinter, maar een all-in-one is wat overdreven. Fax zou je zelfs thermisch kunnen kopen, vooral als je alleen maar verstuurd.
Eigenlijk wil ik hem ook vanuit linux/bsd kunnen gebruiken.
Als je een simpel printertje neemt weet ik niet zeker of dit kan. De HP940C die ik hier heb wordt zonder problemen herkend door SuSE 8.0, maar of dit voor alle distro's geldt en voor alle printers weet ik niet zeker.
ik heb gezocht voor kleine centrales maar ik kom telkens op die KPN dingen uit en die zijn veel te duur vind ik !
Centrales heb ik geen verstand van, maar daar zal vast wel iets over in de search of alternatieve search :).
p.s. kan zo'n AIO ook als telefoon dienen ? zit er ALTIJD een hoorn bij ? kan hij dan ook onderscheid maken tussen meerder tel nr's (een als fax aannemen en een gewoon over laten gaan.)
Pff, tijd geleden dat ik die heb gezien. In de winkel waar ik gewerkt heb verkochten we geen losse faxen, maar wel all-in-ones.

Mijn advies is dus: Neem een goedkope fax (je gebruikt hem voornamelijk om te versturen dus) en een (simpele) losse printer.

Verwijderd

xychix schreef op 30 september 2002 @ 18:41:

zoals hierboven gezegt kan je voor jou geval het beste een losse fax en evt inktjet kopen. en een kpn-kastje (duovox, quatrovox spul)

ik heb nog wel een duovox en quatrovox 2e hands liggen, mail me even als je intresse hebt... [ decrypt AT planet PUNT nl ]