samba profiel

Pagina: 1
Acties:

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
Ik heb een samba server (redhat7.3) de nieuwste versie. nu krijg ik deze foutmelding

Ik heb de XP machine toegevoegd aan het domein, dat is gelukt (ik zie welkom tot het domein schermpje) maar op het moment dat ik herstart en vervolgens inlog krijg ik wel het loginscript te zien maar krijg ik vervolgens deze foutmelding

Windows heeft uw zwervend profiel niet geladen en probeert u nu op basis van uw lokaal profiel aan te melden. Wijzigingen in het profiel worden niet naar de server gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Uw profiel werd niet geladen omdat er al een kopie van de profielmap op de server bestaat die niet de juiste beveiligingsinstellingen heeft. De huidige gebruiker of de groep Administrator dient de eigenaar van de map te zijn. Neem contact met de netwerkbeheerder op.

Kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt.

Ik heb de machine toegevoegd aan het samba domein dat is gelukt want ik krijg te zien dat hij aan het domein is toegevoegd.(welkom tot domein). Alleen als ik herstart krijg ik die foutmelding. Het loginscript wordt wel uitgevoerd. Ik krijg vervolgens een temp profiel wat doe ik fout... Heb de smb.conf op mijn webserver (http://wigwam.ath.cx/smb.conf)gezet mocht iemand intresse hebben.. Alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je hebt geen netlogon share ;)

• wigwam
sorry ik had te veel verwijderd. Heb hem er nu bij gezet.

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:16
Misschien een tikfout, maar moet [Homes] niet [Home] zijn? Waarschijnlijk werkt het dan wel

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wigwam schreef op 30 september 2002 @ 18:23:
sorry ik had te veel verwijderd. Heb hem er nu bij gezet.
de user heeft wel rechten in /home/netlogon :?
verder weet ik niet of het uitmaakt, maar netlogon heb ik read only (sowiso voor de security ff readonly maken ;))

verder:
logon path = \\%L\home\profile
logon home = \\%L\home\win-profile
iedereen heeft hetzelfde profiel :?
en je hebt een share "home" :? (ik zou er %m van maken)
Mrc4U schreef op 30 september 2002 @ 19:19:
Misschien een tikfout, maar moet [Homes] niet [Home] zijn? Waarschijnlijk werkt het dan wel
nee die moet "homes" heten, want dan heb je automatisch een share "username" ;)

• wigwam
Ik krijg bij alle gebruikers gewoon een home directory. Dat werkt perfect het gaat alleen om die profiele die niet willen werken. Maar hoe moet ik dan die profiele noemen nog een %u erachter

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wigwam schreef op 30 september 2002 @ 19:32:
Ik krijg bij alle gebruikers gewoon een home directory. Dat werkt perfect het gaat alleen om die profiele die niet willen werken. Maar hoe moet ik dan die profiele noemen nog een %u erachter
zelf sla ik de profielen op in de eigen home dir:

code:
1
2
logon path = \\server\%U\Profile\%m
logon home = \\server\%U\Profile\%m

o, wacht ik save er ook de machine naam bij, ik denk dat jij die %m niet nodig hebt ;)

• wigwam
als alleen de root gebruiker een profiel krijgt waar zit het dan fout. Als ik als administrator inlog krijg ik die foutmelding niet (administrator is ook root gebruiker zowel in linux als in xp)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wigwam schreef op 30 september 2002 @ 22:33:
als alleen de root gebruiker een profiel krijgt waar zit het dan fout. Als ik als administrator inlog krijg ik die foutmelding niet (administrator is ook root gebruiker zowel in linux als in xp)
uhm, ik denk dat je je rechten nog eens moet nalopen ;)
en kijk dan meteen of alle users+pass overeenkomen

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

En als je nou eens dit uitvoert :?
code:
1
testparm |  more

Wat krijg je dan voor output :?

• wigwam
Dat mijn smb.conf oke is, testparm is een controle om je smb.conf te controleren. En hij geeft geen fouten. Alle wachtwoorden heb ik al gecontroleerd en ze zijn hetzelfde op de linux bak en de windows bak. En de rechten bij profile staan op 0777 dus dat moet werken toch ??
Pagina: 1