kan ik dit domein claimen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Van een klant kreeg ik het verzoek om te kijken wat de mogelijkheden zijn om op het gebied van de autohandel eea via internet te doen. Hij dacht aan een eigen domein etc.

nu heb ik ff zitten kijken en de betreffende website staat al op naam van zo'n kaper....

Kijk ik nu goed en is dit domein eigelijk al verlopen en kan mijn klant er iets aan doen...

[whois.domain-registry.nl]

Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
holsappel.nl (second domain)

Organisation:
PARKNET BV
Kerkdijk 6
6576 CE OOIJ

Administrative Contact:
R.L.M. Broekman
Phone: +31 24 3551592
E-mail: postmaster@parknet.nl

Technical Contact:
Domein Beheerder
Phone: +31 243605040
E-mail: hostmaster@parknet.nl

Technical Contact:
BliXem Internet Services
Phone: +31 24 3605040
E-mail: info@blixem.nl

Registrar:
BliXem Internet Services *)
Toernooiveld 222
6525 EC NIJMEGEN

Domain Nameservers:
ns.blixem.net 209.15.85.161
ns1.blixem.net 212.79.232.4
ns2.blixem.net 209.15.85.162

Domain first registered: 02-05-2000
Record last updated: 15-03-2001
Record maintained by: NL Domain Registry

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37134

Ik kan uit deze info niet halen of het domein verlopen is, maar als degene die het domein heeft gewoon betaald, dan kun je daar helemaal niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als een domein al is geclaimed kan je het toch alleen maar van de "claimer" kopen?
Als het zo is dat claims aflopen na een jaar ofzo zou dat heel mooi zijn.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
http://www.domeinenbank.nl/
Er staat daar gewoon dat je het voor zoveel per maand kan registreren.

Ik heb het idee dat het dan wel op hun naam staat maar dat je daar weinig aan kan doen.
Ja opzich, je zou een gerechtelijke procedure kunnen beginnen, als jij meent dat je meer recht op dat domein heb als hun. Maar ik denk dat je dan veel meer geld kwijt bent dan het gewoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 15:16

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik zou gewoon contact op nemen met de persoon die het domein nu in handen heeft en vraag es vriendlijk of hij intresse heeft in de verkoop van dit domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

BliXem lol, Nederlands grootste domeinkapers op NameSpace na. Ik zou nevernooitniet gaan betalen voor dit domein aan BliXem, daarmee werk je domeinkaping in de hand namenlijk. Laat een advocaat een brief schrijven dat jullie de rechtmatige eigenaar zijn en ze het domein moeten afstaan binnen 7 dagen. Daarna zullen ze een bericht terug doen dat je het kunt kopen of dat ze een zogenaamde 'onkosten vergoeding' willen. Laat je advocaat daarna even een brief terug sturen dat ze 250 euro kunnen krijgen en als ze het domein niet binnen 7 dagen afstaan, je een dwangsom van bijvoorbeeld 500 euro per dag gaat claimen bij hun. Gaan ze er niet mee akkoord, laat dan je advocaat een civiele procedure beginnen jegens deze kapers. Win je absoluut.

Advocaat te duur? Dit kun je ook zelf, beetje uitzoek werk (en vraag eventueel het eea in de nieuwsgroep nl.juridisch of hier), en dan kun je het ook zelf. Het is namenlijk alleen maar papier werk. Alleen op het moment een advocaat de brief zal schrijven kom je gelijk een stuk serieuzer over...

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32332

Als jou bedraf parknet heet en al eerder bestond zou je kunnen proberen hem op te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
heb net even zitten bellen en wat blijkt...

Parknet compleet met antwoord apparaat verwijst je door naar blixem, hun provider. Blixem, stelt dat "hun klant" de domein naam voor overname beschikbaar stelt voor de som van €249 ex. btw.

Het is geen wereldschokkend bedrag maar ik moet wel zeggen dat ik er goed pissig om ben dat de naam enkel en alleen voor dit doel geregistreerd is.

Ik las laatst ergens dat als dat het geval is een rechter dat niet accepteerd, klopt dat of, kan ik het schudden? Punt is dat zowel ik en mijn klant niet van dit soort praktijken houden en van mening zijn dat zaken doen met deze personen hun aanmoedigt hier mee door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Laatst online: 02:20

Kettrick

Rantmeister!

Gompy58 schreef op 01 oktober 2002 @ 12:08:
Ik las laatst ergens dat als dat het geval is een rechter dat niet accepteerd, klopt dat of, kan ik het schudden?
Ik denk dat dat soort procedures je meer geld en tijd gaan kosten dan gewoon €249 lappen.

Triest dat dit soort dingen gebeuren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Je kan een civiele procedure opstarten. Het is handig als je klant zijn merknaam heeft gedeponeerd (€125,00 +-). Dan sta je een flink stuk sterker.

Verder ben ik voor suen. Alleen om die hufters een flink pak voor de broek te geven. Grrr

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
uit principe wil ik nu een work-arround niet bij blixem registreren. Heb net even de lijst via NIC.NL bekeken van categorie I providers die dit voor me kunnen doen.

Iemand een sugestie/goede ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Laatst online: 02:20

Kettrick

Rantmeister!

Gompy58 schreef op 01 oktober 2002 @ 12:15:

Iemand een sugestie/goede ervaring ?
Dit heeft meestal een boel spam als gevolg ;)

op http://www.webselect.nl/ staan erg veel hosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

250 euro is een vrij redelijk bedrag, echter heb je helemaal gelijk dat je beter niet het domeinnaam kunt overkopen als je de keus hebt, want op die manier werk je dit soort praktijken inderdaad in de hand. Verder is Parknet gewoon van Blixem, netzoals Geldersch beheer, stichting Domeinbank (dit is de walgelijkste domeinkapers methode van allemaal) en nog wat 'bedrijven'. Dat is hun manier van doen alsof ze geen domein kapers zijn.

Nogmaals, je kunt een civiele procedure beginnen en ook de kosten hiervan verhalen op BliXem c.q. Parknet, het hoeft je dus niets te kosten en je wint het vrijwel 100% zeker. Alleen is het erg veel papier werk en gaat het wat sneller en makkelijker als je een advocaat hiervoor in handen neemt. Je hebt grote kans dat BliXem het domein direct afstaat op het moment dat je serieus gaat dreigen met een procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
heb net even op de kvk handel site gekeken. Blixem zit in nijmegen(bekend) en parknet bv in ooij wat er vlakbij ligt. Ik heb idd het stevige vermoeden dat deze aan elkaar vastzitten. IS er toevallig iemand hier die verder kan kijken in dat register en daardoor te weten kan komen wie de echte rechtspersonen hierachter zijn?

Ik denk dat het namelijk gewoon een principe zaak gaat worden! enneuh principe zaken wil ik graag winnen want hiervan |:( ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:36
Het zou mooi zijn als je meer 'gedupeerden' (bij voorkeur merkhouders) kent en dan gezamenlijk in een rechtzaak de zaak op kan eisen tegen minimale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nevermind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
Als ik de naam Broekman zie staan dan weet ik het altijd al.

En dan te bedenken dat ik nog ooit bij deze heren heb gesolliciteerd en dat ik er pas naderhand ECHT achterkwam wat voor een domeinkaaphonden het zijn.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
ben er al achter, ze zijn aan elkaar verbonden B)

}) LET the game begin! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even nog wat extra informatie:

Geldersch beheer B.V. is ook van Blixem:
Organisation:
PARKNET BV
Kerkdijk 6
6576 CE OOIJ

Administrative Contact:
R.L.M. Broekman
E-mail: postmaster@parknet.nl
Organisation:
Geldersch Beheer BV
Kerkdijk 6
6576 CE OOIJ

Administrative Contact:
R. Broekman
E-mail: postmaster@ooij.nl
en dan het totale bewijs:
Domain name:
blixem.nl (first domain)

Organisation:
Netstate Holdings BV
Kerkdijk 6
6576 CE OOIJ

Administrative Contact:
R.L.M. Broekman
Phone: +31 24 3605040
E-mail: postmaster@blixem.nl
Wel erg vaak hetzelfde adres van deze beste meneer Broekman niet?

Verder zie:
http://groups.google.com/...&hl=nl&btnG=Google+zoeken

http://groups.google.com/...oe=UTF-8&q=parknet+blixem

Dit is echt te zielig voor woorden:
Domain name:
ooij.nl (first domain)

Organisation:
Geldersch Beheer BV
Kerkdijk 6
6576 CE OOIJ
Hij heeft zelfs de domeinnaam gekaapt van zijn eigen woonplaats! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Parknet doet me wel erg denken aan 'domeinen parkeren', toevallig de corebusiness van Blixem e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 14-05 14:32
Wat is er gekaapt aan?
Is helemaal niet gekapt,. is gewoon eerder gergistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triloxigen schreef op 01 oktober 2002 @ 15:45:
Wat is er gekaapt aan?
Als unilever.nl nog vrij was, en ik registreer hem nu met als doel hem aan unilever te verkopen, dan is het wel degelijk domeinkaping. Dit is wat nu ook gebeurd met de domeinnaam van de topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:36
Triloxigen schreef op 01 oktober 2002 @ 15:45:
Wat is er gekaapt aan?
Elk domein dat is geregistreerd met als oogpunt het in de toekomst door te kunnen verkopen voor een bedrag hoger dan de initiele registratiekosten is niet in goed vertrouwen geregistreerd (bad faith) en een geval van domeinkaping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Gompy58 schreef op 01 oktober 2002 @ 12:47:
Ik denk dat het namelijk gewoon een principe zaak gaat worden! enneuh principe zaken wil ik graag winnen want hiervan |:( ik....
Heel veel succes. Ik ben niet de enige die wil die dit soort handel stopt.

Je weet ons altijd te vinden, maar voorlopig ga ik mijn nest in :O

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

maarre, dat domein is toch verlopen op 15-03-2002?
dan kan je hem toch gewoon laten registreren?

of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39017

.nl domeinen verlopen niet, je moet ze expliciet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
damster schreef op 02 oktober 2002 @ 02:29:
maarre, dat domein is toch verlopen op 15-03-2002?
dan kan je hem toch gewoon laten registreren?

of niet...
ja, dat dacht ik ook , maar waarschijnlijk vergis ik me daarin.

Vanmiddag een paar keer zitten bellen en wat zaken uitgezocht

UIteindelijk wist ik dus welke linken er tussen de bedrijven zaten. Weer bellen, en gewoon met de deur in huis gevallen. Toen werd het ff stil stond ik wel van te kijken trouwens want ik zal toch niet de eerste zijn hiermee? Maar ik kreeg echt de indruk dat die miep dara ff geen reactie wist dan "ze zijn ff luchen..."

De klant van mij is op dehoogte van de boel en van hem mogen ze het domein in de haren smeren. Althans dat was zijn eerste reactie. Nadat we een walk-arround hadden gevonden wild ehij tocyh graga dta ik ermee doorging op voorwaard edta ik elke minuut schreef :) die ik eraan betseede aangezien hij die gaat claimen... !! grijnzzzzzz

ik hou u op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:27

Jimbolino

troep.com

gezocht: mensen die een officiele brief willen schrijven. ik moet nl ook nog een domeintje kopen van bliksem. had gebeld, 2000 euro... pff, maarja het ging wel over jim.nl :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 15:51
Even een grote kick omdat naar mijn weten dit topic redelijk overeen komt me mijn vraag.

Ik wil een domeinnaam registreren voor particulier gebruik, mijn familienaam die niet vaak voorkomt en ook niets te maken heeft met bedrijven etc... Daardoor dus relatief oninteressant voor eventuele kapers.

Begin van het jaar heb ik gemaild dat ik interesse heb in het domein. Als reactie kreeg ik dat de houder met een project bezig was en dit domein wil gebruiken, maar voor 750e wou die het wel van de hand doen.

Nu wist ik dat dit onzin is en Bliksem gewoon de houder is van dit domein, dus ik heb even gewacht en vorige week een mail gestuurd dat het domein nog steeds niet wordt gebruikt door hen, en dat ik nog steeds interesse heb. Nu krijg ik de reactie dat ik een tegenbod mag doen.

Het gaat om een .eu domein die ik wil gebruiken voor prive doeleinden.

Wat zijn de mogelijkheden en wat is een schappelijk bod. Ik heb absoluut geen zin om de kas van zo`n kaper te spekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pff bied gewoon wat je ervoor over hebt en geen cent meer. Desnoods registreer je een .net, .org, .com, .biz adres of wat dan ook. Ik zou in elk geval blixem niet sponsoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:05
Andere domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Ik heb ook mijn achternaam.nl ook laten registreren. Ik gebruik dit alleen voor e-mail. Staat iets profesioneler om voornaam@achternaam.nl te hebben ipv IWANTSEX@HOTMAIL.COM oid :D Plus het feit dat als je van provider wisselt blijf je altijd hetzelfde adres houden. Je kan bijvoorbeeld in dit geval kiezen voor .nl of .com oid.

No guts, no glory!

Pagina: 1