Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] com controls voor winamp

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Ben op zoek naar de plugin + schema's nou heb ik hier eens een topic er over gelezen. En aan de hand van dat topic kwam ik op deze site uit (weet alleen het topic niet meer, en kan hem ook niet vinden) http://diba.by.ru/comctrl/

Maar als ik daar versie 1.42 download, het is de enigste download krijg ik een installer error dat de file corrupt is.

Vraag: heeft iemand die schema's en software ergens anders staan die wel werkt ?

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 13:51
Kijk eens op www.winamp.com

bij de plugins, staatie wel tussen (Comcontrol het het ofzo)

... Life is what happens when you are busy planning other things...

• fleppuhstein
Rinusch schreef op 30 september 2002 @ 18:05:
Kijk eens op www.winamp.com

bij de plugins, staatie wel tussen (Comcontrol het het ofzo)
Had ik ook al gedaan, kreeg 0 op rekest

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 09:22
Das jammer das maar 4 knoppen en ik wil graag meer, ik heb een veel belovend programmatje, comcontrol, alleen snap ik dat schema niet echt kan iemand mij het uitleggen?
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebz.com/hobbes2002/Casemod/KabelWinamp.GIF

Verwijderd

Die groene dingen zijn knopjes (4 dus)
Ik weet niet waar de afkortingen voor staan.

Maar je kan ook gewoon een gamepad gebruiken daar is ook een plugin voor.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
HobbeS schreef op 30 september 2002 @ 20:41:
Das jammer das maar 4 knoppen en ik wil graag meer, ik heb een veel belovend programmatje, comcontrol, alleen snap ik dat schema niet echt kan iemand mij het uitleggen?
[afbeelding]
Het komt erop neer dat alle knopjes met pin4 verbonden zijn en voor het signaal van de afzondelijke knoppen worden
knop 1 = pin 1 (Data Carry Detect, DTD),
knop 2 = pin 6 (Data Set Ready, DTS),
knop 6 = pin 8 (Clear To Send, CTS) en
knop 4 = pin 9 (Ring Indicate, RI) gebruikt. Eventueel kun je een LED'je met voor voorschakelweerstand van 680Ohm tot 1KOhm verbinden met pin 5. Er wordt ook uitgelegd dat een lagere weerstand resulteert in een helderder brandend LED'je en dat een hogere weerstand leidt tot een gevoeligere reactie van de toetsen.

Je kunt ook wel 8 knoppen gebruiken maar dan heb je wel 2 compoorten nodig. Tot slot wil ik even melden dat de pinnen die ik noemde voor 9-pins compoorten zijn.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

COM-control werkt idd perfect!!! 4 buttons op de seriele poort, die je overal mee kan instellen. bijvoorbeeld play, next, pause, stop. Ook kun je er een applicatie aan verbinden. Bijvoorbeeld Outlook ofzo. te downloaden op winamp.com

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

dunno of het progje dat ook kan ( iig die zijn er wel)
dat je com1& 2 tegelijk gebruikt... dan heb je 8 knoppen :)

Verwijderd

Is het niet mogelijk om 8 knoppen op 1 com-poort aan te sluiten ??? :X
Ik wil er ook 1 maken maar 4 knoppen vind ik net te weinig, en ik heb al mn ontvanger van Pinneacle op een com-poort aangesloten. :)

• tomvleeuwen
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Comctrl 1.42 werkt bij mij ok, kan met diodes max 15 knoppen hebben. Schema staat bij help. Als je er meerdere tegelijk indrukt heb je een probleem: hij ziet het als een andere knop.
Zou het niet leuk zijn om een progje te maken dat je een matrix keyboard kan maken?
Dus dat de pc heel snel achter elkaar een binaire code van 0 t/m 15 uitzend (we hebben toch 4 uitgangen op de com?) dat je dus 16 rijen hebt en dat via diodes op de 4 ingangskanalen aansluit dat je zo 16*4 = 64 knoppen hebtb >:)
Volgens mij moet het kunnen, maar ik kan alleen in VB programmeren en daarmee kun je RI niet uitlezen en zo.

Online LED calculator

• fleppuhstein
tomvleeuwen schreef op 01 oktober 2002 @ 15:34:
Comctrl 1.42 werkt bij mij ok, kan met diodes max 15 knoppen hebben. Schema staat bij help. Als je er meerdere tegelijk indrukt heb je een probleem: hij ziet het als een andere knop.
Zou het niet leuk zijn om een progje te maken dat je een matrix keyboard kan maken?
Dus dat de pc heel snel achter elkaar een binaire code van 0 t/m 15 uitzend (we hebben toch 4 uitgangen op de com?) dat je dus 16 rijen hebt en dat via diodes op de 4 ingangskanalen aansluit dat je zo 16*4 = 64 knoppen hebtb >:)
Volgens mij moet het kunnen, maar ik kan alleen in VB programmeren en daarmee kun je RI niet uitlezen en zo.
Kan je die install van 1.42 niet ff online zetten, ik heb er problemen mee.

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:30:
Is het niet mogelijk om 8 knoppen op 1 com-poort aan te sluiten ??? :X
Ik wil er ook 1 maken maar 4 knoppen vind ik net te weinig, en ik heb al mn ontvanger van Pinneacle op een com-poort aangesloten. :)
Ze hebben het bij com control wel over een shift 1 en shift 2 en shift 1 + 2 en dan default, das 4 X 4 = 16. Maar hoe krijg je de shift enz omhoog ? En waar in het schema ?

Verwijderd

heeft iemand ook pics ervan hoe dat in de hardware in elkaar zit??

want ik vind het ook wel stoer om zoiets te maken
maar snap het niet echt

en wat heb je er allemaal ervoor nodig

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2002 20:02 . Reden: blaat hoef je niet te weten ]

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 20:01:
heeft iemand ook pics ervan hoe dat in de hardware in elkaar zit??

want ik vind het ook wel stoer om zoiets te maken
maar snap het niet echt

en wat heb je er allemaal ervoor nodig
$ druk knopjes, een stukje printplaat en wat draad, en ohja een compoort connector. En eventueel een ledje.

Verwijderd

ja.. ik was ook al van plan om een afstandbediening'ke te maken... maar dan wel met 4 knoppen, play,stop,next, en back. heeft er iemand een simpel schema'tje + werkend progie van?

Verwijderd

Met 4 buttons kan je toch 8 funties maken, zie pic.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/t8m3s/comportwinamp.jpg
Ga morgen maar ff onderdelen halen, gaan ik het weekend zo'n dingetje maken.

Verwijderd

uhhhhhh, plaatje wil nu al niet meer werken bij mij.
Dan maar in tekst vorm.
tabblab winamp -> vervolgens zie je staan 1]slingle click 2]double click.
Beetje irritand zo, maar je hebt nu toch 4x2=8 functies.

Verwijderd

Ehm, maar er voor 4 knoppen maar 12 van, inclusief Turbo, uitleg

Knop 1 klikken: Vorige
Knop 1 dubbelklikken: begin Playlist
Knop 1 inhouden: Terugspoelen
Knop 2 klikken: Play
Knop 2 dubbelklikken: Pauze
Knop 2 inhouden: Volume zachter
Knop 3 klikken: Stop
Knop 3 dubbelklikken: Winamp Sluiten
Knop 3 inhouden: Volume harder
Knop 4 klikken: Volgende
Knop 4 dubbelklikken: eind Playlist
Knop 4 inhouden: Doorspoelen

En dan wil jij meer knoppen??? Genoeg functies zo denk???:P:P:P

Verwijderd

oops

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 14:14 . Reden: 2x gepost ]

Verwijderd

Was me niet eens opgevallen |:(
Nee, 12 is wel voldoende :Y)
Ben er ook nog niet aanbegonnen, het regende zat. en ik had geen zin om er 4 km door de regen te fietsen voor een paar onderdeeltjes. Pokke weer altijd in NL :(

• fleppuhstein
K heb nu onderdeeltjes zal een skijken of ik vanavond tijd heb om te solderen, moet trouwens ook mn ccfl throbber solderen.

• NoTo
  • Laatst online: 04-06-2024
ehm als ik jullie was zou ik ff verder zoeken op winamp site, ik heb er eens een gevonden voor 15 knoppen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/noto/Images/casemod/schema/schema%20-%2015button.jpg

ik weet alleen niet meer welk programma erbij hoort :P :P

dude... wait... what...

• fleppuhstein
Lijkt er op dat die gewoon voor de Com port winamp control is. Het is precies de zelfde tekenstijl. en ook de zelfde pin aansluitingen. Heb helaas niet 15 knopjes slecht 4 en geen diodes, dus kan het niet testen.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
hmm :/ zou het ook met een joystick op de gameport kunnen of is serieel een vereiste... zat er namelijk aan te denken iets vergelijkbaars in mn bay'tje te planten.

Verwijderd

Is ook een joystick plug-in verkrijgbaar, zoeken is het sleutelwoord....

• tomvleeuwen

tomvleeuwen

Whiee!

NoTo schreef op 07 oktober 2002 @ 18:13:
ehm als ik jullie was zou ik ff verder zoeken op winamp site, ik heb er eens een gevonden voor 15 knoppen

[afbeelding]

ik weet alleen niet meer welk programma erbij hoort :P :P
Deze is i.d.d. van comcontrol, maar dan een nieuwe(re) versie:
http://www.tomvanleeuwen.nl/COMctrl142.exe

Online LED calculator

• tomvleeuwen

tomvleeuwen

Whiee!

Joystick plugin is voor bestuuring met Joystick volgens mij, niet voor besturing met knopjes die op de gamepoort zitten aangesloten.
Programmatje moet wel te maken zijn maar ik kan het niet......

Online LED calculator

Pagina: 1