Falende DHCP of TCP/IP kapot - en dat in Thailand

Pagina: 1
Acties:

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Mensen, vraagje

Zit op een bedrijfsnetwerk met de volgende uitrusting:
- een Sony Laptop en
- NIC (PCMCIA)
- W2K Proffesional

Netwerk
- TCP/IP
- DHCP server

Ik werk hier al drie weken met volle tevredenheid, maar nu, vanavond, druk druk druk, kom ik niet meer op het netwerk??? Ik zat lekker te werken... plots geen TCP/IP verbinding meer (lampje op de NIC brandt, dus wel verbinding hardwarematig, maar niet op software) Ik zit hier samen met een paar collega's en die zitten nog wel op het netwerk. Systeembeheer is naar huis (het is hier nu 23:00).

De volgende zaken geprobeerd/gecheckt:
- Geen hardwareconflict in device manager
- ipconfig -renew zegt: geen DHCP server te vinden.
- Heb een wireless LAN adapter (USB) gebruikt die ik vorige week ook al gebruikt heb, zelfde probleem (geen DHCP server gevonden)

En mijn collega's zitten nog wel vrolijk op het netwerk.......

Iemand TIPS?

BTW ik heb wel de drivers van mijn NIC lokaal, maar geen W2K install bij me... heb dus niet zoveel trek om bv TCP/IP eraf te smijten.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je bij je collega's kijkt welke ip settings ze hebben neem deze over (ip wel veranderen) en kijk of het zo wel werkt, dan werkt het iig tot dat er weer een systeembeheer is.

• Spyro_the_Dragon
Heb al handmatig een IP / DNS erin geknalt.... geen resultaat
Ga nu kappen en zie het morgen wel weer....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spyro_the_Dragon schreef op 30 september 2002 @ 18:18:
Heb al handmatig een IP / DNS erin geknalt.... geen resultaat
Ga nu kappen en zie het morgen wel weer....
ik denk dat je eigen settings dan niet meer werken, of de kabel werkt niet meer (hub/switch defect/uit :?)

• Spyro_the_Dragon
Ik verdenk het enigszins gammele netwerk hier...... Alleen maar 10MB hubs, all over the network PCs die geinfecteerd zijn met W32/KLEZ...... niet normaal. Powerfailure 2* per dag.... Lekker als je een paar SAP servers hebt draaien. Geloof me, UPS boeren doen goede zaken hier.....

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat de DHCP-client service aan?

offtopic:
Had ik eens op een lanparty

[ Voor 0% gewijzigd door Skaah op 30-09-2002 19:15 . Reden: aan! ]

• Spyro_the_Dragon
Probleem opgelost.... de lease was op de een of andere manier verlopen... dus ik was mijn IP kwijt. Ik kon geen nieuwe krijgen omdat de verbinding (huurlijn) met de locatie waar de NTserver (met DHCP server) staat down was. Dus geen nieuw IP adres. En vanochten was de lijn weer up en kon ik dus weer aan de slag.

Wat is DHCP-client service?

Pagina: 1