Mensen, vraagje
Zit op een bedrijfsnetwerk met de volgende uitrusting:
- een Sony Laptop en
- NIC (PCMCIA)
- W2K Proffesional
Netwerk
- TCP/IP
- DHCP server
Ik werk hier al drie weken met volle tevredenheid, maar nu, vanavond, druk druk druk, kom ik niet meer op het netwerk??? Ik zat lekker te werken... plots geen TCP/IP verbinding meer (lampje op de NIC brandt, dus wel verbinding hardwarematig, maar niet op software) Ik zit hier samen met een paar collega's en die zitten nog wel op het netwerk. Systeembeheer is naar huis (het is hier nu 23:00).
De volgende zaken geprobeerd/gecheckt:
- Geen hardwareconflict in device manager
- ipconfig -renew zegt: geen DHCP server te vinden.
- Heb een wireless LAN adapter (USB) gebruikt die ik vorige week ook al gebruikt heb, zelfde probleem (geen DHCP server gevonden)
En mijn collega's zitten nog wel vrolijk op het netwerk.......
Iemand TIPS?
BTW ik heb wel de drivers van mijn NIC lokaal, maar geen W2K install bij me... heb dus niet zoveel trek om bv TCP/IP eraf te smijten.....
Zit op een bedrijfsnetwerk met de volgende uitrusting:
- een Sony Laptop en
- NIC (PCMCIA)
- W2K Proffesional
Netwerk
- TCP/IP
- DHCP server
Ik werk hier al drie weken met volle tevredenheid, maar nu, vanavond, druk druk druk, kom ik niet meer op het netwerk??? Ik zat lekker te werken... plots geen TCP/IP verbinding meer (lampje op de NIC brandt, dus wel verbinding hardwarematig, maar niet op software) Ik zit hier samen met een paar collega's en die zitten nog wel op het netwerk. Systeembeheer is naar huis (het is hier nu 23:00).
De volgende zaken geprobeerd/gecheckt:
- Geen hardwareconflict in device manager
- ipconfig -renew zegt: geen DHCP server te vinden.
- Heb een wireless LAN adapter (USB) gebruikt die ik vorige week ook al gebruikt heb, zelfde probleem (geen DHCP server gevonden)
En mijn collega's zitten nog wel vrolijk op het netwerk.......
Iemand TIPS?
BTW ik heb wel de drivers van mijn NIC lokaal, maar geen W2K install bij me... heb dus niet zoveel trek om bv TCP/IP eraf te smijten.....
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!