[XP] euro teken onleesbaar en ander raars *

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• livingtale
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik heb zojuist (nou ja 2 week geleden) XP op mijn computer geinstalleerd.
Eerst had ik het niet door, maar zowel de weergave als het toetsenbord reageert volstrekt fout bij bijzondere tekens.
Het fraaist is dat te zien bij de Euro: dat wordt of een raar (cyrilisch?) teken of onbekend’.
Het doet zich voor in een heel scala van programma’s: explorer, home site, wordperfect 10, word xp.....
Zelfs de broncode is verneukt: Ђ, maar wellicht ziet dat er bij jullie wel heel keurig uit als een euro.
Oh ja: hij print zoals het eruit ziet.
En ook de normale procedure van de euro produceren werkt niet meer: Alt 0128, noch Ctrl Alt F5.
Ik heb het toetsenbord proberen te wijzigen, maar krijg geen andere opties dan Microsoft PS/2. Mijn Landinstelling is nederlands (en Nederlands-engels (amerikaans) maar dat veranderen haalt niets uit.
Wie kan helpen????
(ps ik zie dat mijn ' ook niet overkomt op het controle scherm)

rein van der meij

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welkom op GoT :)
Ik heb voor de duidelijkheid even je OS in je titel vermeld, zoals ook wordt aanbevolen in Windows Operated Systems - Policy, zou je daar in het vervolg op kunnen letten? ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 15:43

ErA

Zou je eens een screenie kunnen maken van zonne plaatje? Want ik heb eigenlijk nog niet helemaal door wat er nou psies is. Wat tevens ook al die &#3243 in je post doen?

Verwijderd

(ps ik zie dat mijn ' ook niet overkomt op het controle scherm)

rechter alt+5 ?
hmmz, hoe heb je nu die ' gemaakt?

• livingtale
rechter alt+5 doet het zowaar wel: €
en die ' die fout was werd, ontdek ik nu, veroorzaakt door WordPerfect, waar ik dat tekstje eerst had getypt.
Maar &#3243..... bij mij is dat niet te zien.
En een screenie.... hoe wil je dat ik dat doe?

rein van der meij

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 15:43

ErA

nah is goed zo. Het werkt dus het is opgelost :D

• livingtale
Helaas, was dat maar waar.
De meeste programma's laten nog steeds het foute teken zien: Ђ (uit Home Site gekopieerd, hier weer alleen in een codevorm zichtbaar als ik dit bericht wil bekijken via"bekijk bericht").
Ook de broncode geeft het fout weer.
Maar ook daar werkt het produreren van een euro. Maar is onleesbaar voor ieder ander.

Het is echt raar. Ik heb nu de "alt 5" euro (€) voor de onleesbare euro gezet in een html bestandje.
Bekijk je dat op een andere computer, dan wordt het juist omgekeerd: het eerste teken is een ^, het tweede een euro. Kijk zelf maar:
http://www.livingtale.nl/proefje.html
Dus: wie helpt verder......

rein van der meij

• livingtale
Overigens:
het is dus niet alleen de euro, het gaat om alle tekens, in alle programma's:
Dit was in Works database voorheen altijd een nette "e" accent egu (hoe spel je dat al weer): й (een omgekeerde N met een kapje erboven)

rein van der meij

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Check eens waar je toetsenbord instellingen op staan. Zelf gebruik ik VS-Internationaal, maar het is maar net wat je gewend bent.

[Nog even over dat 'screenie'] Daar bedoelen ze screenshot mee, die kun je maken door op Print Screen op je toetsenbord te drukken, die daarna is je foto-programma (of gewoon Paint) in te plakken, te uploaden naar bijv de webspace van je provider en dan hier neer te zetten. Zodat iedereen precies kan zien wat jij ziet.

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan Scholl op 30-09-2002 19:40 . Reden: meer info ]

• livingtale
Inderdaad, mijn idee: ik gebruikte altijd VS internationaal.
Alleen: waar stel ik dat in.
Niet bij toetsenbord, noch bij landinstellingen staat die mogelijkheid in XP.
Of bedoel je wellicht Nederlands (nederland) - Verenigde Staten (internationaal), te vinden onder Landinstellingen, Talen, details....
Maar zo staat het nu reeds ingesteld....

rein van der meij

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
livingtale schreef op 30 september 2002 @ 21:43:
Inderdaad, mijn idee: ik gebruikte altijd VS internationaal.
Alleen: waar stel ik dat in.
Niet bij toetsenbord, noch bij landinstellingen staat die mogelijkheid in XP.
Of bedoel je wellicht Nederlands (nederland) - Verenigde Staten (internationaal), te vinden onder Landinstellingen, Talen, details....
Maar zo staat het nu reeds ingesteld....
Dat is het inderdaad. Nu word het toch wel erg raar :P

• AikiNemesis
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:13
Ik heb de oplossing gevonden!
Ga in IE naar Extra -> Internet-opties. Klik nu in het tabblad "Algemeen" op "Lettertypen" en stel het taalscript in op "Latin-bebaseerd". Ik had hetzelfde probleem en nu is het opgelost bij mij. Suc6 ermee

Boudoir Art Studio -https://www.boudoirartstudio.nl/

• livingtale
Je hebt gelijk: het staat ingesteld op cyrillisch!!
Maar...... veranderen gaat niet. Wat je ook doet, het blijft op cyrillisch staan.
Oftewel: het is een gevolg, niet de oorzaak.
Wat klopt met het feit dat mijn toetsenbord ook volstrekt fout reageert.
Maar hoe krijg ik windows zo ver dat het een ander toetsenbord accepteert.
Of is er nog iets anders aan de hand??

rein van der meij

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sorry dat ik dit topic kick maar ik heb exact het zelfde probleem en in dit topic vind ik niet echt een bevredigende oplossing

Info
Computer: Fujitsu Siemens Notebook
Landinstellingen: Taal :Engels ( verenigde staten ) Toetsenbord verenigde staten ( internationaal )

Het veranderen van de lettertype in Internet explorer 6 gaat hier ook niet goed , als ik hem op latin zet en ik kijk later weer staat hij weer op Cyrillisch :(

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:55

Ankh

|true

hmm ik heb dit dus ook, alleen ik heb teveel met xplite lopen kloten.. (heb nog geenzin gehad om het er opnieuw op tezetten :P
hebje dat misschien gebruikt? (ik heb het dus ook alleen meijn fonts staan goed)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb mn notebook helemaal opnieuw geinstaleerd en verder niets speciaals geinstaleerd
Het vreende is dat het niet aleen in Ie6 is maar ook bij bijvoorbeeld een euro calculator zie ik het vreemde teken Ђ

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:55

Ankh

|true

het teken dat hij bij neer zet bij outlook kan hij niet eens :P
helemaal vaag maar goed

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Pagina: 1