Just as Good
Verwijderd
bij installeren zie je de melding al staan druk op de betreffende F toets en later vraagt hij erom
Hij vroeg om automatisch. Knopjes indrukken is dan niet echt handig.Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 23:06:
bij installeren zie je de melding al staan druk op de betreffende F toets en later vraagt hij erom
en die betreffende f toets is F6.
Zoek ff naar unattend.txt met googlen, dan kom je een heel eind.
Hou er wel rekening mee dat de cd bootable moet blijven, zoek een topic over een slipstream installatie (neem die dan ook meteen mee, scheelt je weer een hoop handmatige updates achteraf) daar zie je ook hoe je een cd bootable houdt na verandering. En je moet ook er voor zorgen dat setup anders gekickt wordt. (hij gebruikt standaard geen unattend.txt. (moet worden winnt /s::"driveletter":\i386 /u:"driveletter":\i386\unattend.txt /t:c) Je moet de bootable imagefile dus ook openen en aanpassen.
Voor de inhoud van unattend.txt klik hier op step 3: customize. Voor het activeren:
In the Unattended section, type AutoActivate = Yes.
Under the UserData section, type ProductID = yourProductID (your ProductID is located on the Certificate of Authenticity (COA) sticker).
PS wat ook kan en iets makkelijker is, is gewoon unattend.txt van cd kopieeren naar flop als winnt.sif. In de bios cdrom voor diskette als boot zetten en deze flop er tegelijk met de Windows cd indoen. Scheelt je een hoop moeite je hoeft niet meer op knoppen te drukken alleen nog maar cd en flop erin te stoppen. Verwerk je servicepack dan gewoon in unattend.txt (winnt.sif). Voor de inhoud: Klik hier op step 3: customize. Voor het activeren:
In the Unattended section, type AutoActivate = Yes.
Under the UserData section, type ProductID = yourProductID (your ProductID is located on the Certificate of Authenticity (COA) sticker).
Daarnaast is een ghost image naar cd natuurlijk ook nog een fijne optie. Kun je je programma's enzo ook meenemen en zet je ze op RW's dan kun je via ghost explorer een hoop aanpassen. Vergeet niet twee floppen te maken, op de tweede zet je ook de cdrom dos drivers en ghost + parameters (hint: config.sys en autoexec.bat). Boot met flop 1 start ghost en maak je image zodra hij vraagt om de diskette voor de bootable image stop je flop twee erin. Zo krijg je een ghost installatie die je door van cd te booten in 1 x installeerd. Een pause in de autoexec.bat is wel handig voor als je de cd er eens per ongeluk in laat zitten.
Zie ook deze guide van ghost.
Succes
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Wow
zo'n reactie heb ik wat aan.... Ik heb servicepack1 en winxp geslipstreamed. En de raid drivers naar de i386 dir gecopieerd. Ook heb ik aan txtsetup.sif regels toegevoegd. Ik heb de cd bootable gemaakt, en ervoor gezorgd dat ik tijdens de installatie de key niet in hoeft te vullen. Een complete unattende installatie wou ik niet.
Tijdens het opstarten bootte de cd gewoon. Ik drukte F6 tijdens het opstarten, maar hij kon de drivers niet vinden. Ik dacht dat ze dan wel automatisch geladen zouden worden en liet de cd nogmaals booten, maar dit keer drukte ik niet op F6. Ik zag ze inderdaad beneden in beeld voorbij komen maar helaas zonder resultaat.
Overigens erg dom van microsoft dat je die alleen van diskette af kunt halen. En omdat mijn versie van windows volgens mij niet helemaal zuiver is kan ik helaas ook niet met microsoft bellen.
Tijdens het opstarten bootte de cd gewoon. Ik drukte F6 tijdens het opstarten, maar hij kon de drivers niet vinden. Ik dacht dat ze dan wel automatisch geladen zouden worden en liet de cd nogmaals booten, maar dit keer drukte ik niet op F6. Ik zag ze inderdaad beneden in beeld voorbij komen maar helaas zonder resultaat.
Idd erg simpel, het probleem is alleen dat ik geen floppy drive heb/wil hebben in mijn pc. Ik kom nl nu al ruimte te kort. En anders moet ik bij ieder win installatie zo'n ding erin gaan hangen om mijn raid drivers te laden.PS wat ook kan en iets makkelijker is, is gewoon unattend.txt van cd kopieeren naar flop als winnt.sif. In de bios cdrom voor diskette als boot zetten en deze flop er tegelijk met de Windows cd indoen. Scheelt je een hoop moeite je hoeft niet meer op knoppen te drukken alleen nog maar cd en flop erin te stoppen.
Overigens erg dom van microsoft dat je die alleen van diskette af kunt halen. En omdat mijn versie van windows volgens mij niet helemaal zuiver is kan ik helaas ook niet met microsoft bellen.
Just as Good
Je kunt het ook zonder diskette doen, en die raid drivers moeten ook bij die unattend.txt in. Ik zal dat stukje eens op zoeken. Pas onderstaande aan aan jouw installatie: (dus als source je cd, en voor jouw raid drivers en winxp)iznogood schreef op 01 oktober 2002 @ 08:20:
Wowzo'n reactie heb ik wat aan.... -> That's why we're here
Tijdens het opstarten bootte de cd gewoon. Ik drukte F6 tijdens het opstarten-> Je hoeft na goed aanpassen niet meer op F6 te drukken.
Idd erg simpel, het probleem is alleen dat ik geen floppy drive heb/wil hebben in mijn pc. -> OK
Overigens erg dom van microsoft dat je die alleen van diskette af kunt halen. En omdat mijn versie van windows volgens mij niet helemaal zuiver is kan ik helaas ook niet met microsoft bellen.-> Ook OK
For this trick to work, you'll need to have drivers that use the TXTSETUP.OEM setup file (most of them do), and you must also use a distribution folder for NT/2K that's on a local drive.
Copy the distribution files to the machine's local hard drive (i.e., everything in the \i386 directory).
Inside the \i386 folder, create a folder named $OEM$.
In the $OEM$ folder, create a folder named TEXTMODE.
Copy all the third-party mass-storage driver files to the TEXTMODE folder. This must include the TXTSETUP.OEM file and at least one driver file (.sys). Be sure to preserve any existing directory hierarchies; copy folders as they are.
Open up Notepad (or your favorite text-only editor) and edit TXTSETUP.OEM. In the section labeled [Disks], replace any references to the root directory (\), to floppy drives, or any other pathnames with a . (that's a period).
Here's an example:
[disks]
d1 = "1394 Mass-Storage Controller", \w2kdsk1, \win2000\1394\
would become:
[disks]
d1 = "1394 Mass-Storage Controller", w2kdsk1, .
Again, note the period at the end of the line.
Edit the UNATTEND.TXT file and create the following section:
[MassStorageDrivers]
"Identifier" = "OEM".
The "Identifier" (enclosed in quotes) is whatever name you want to use for the driver to identify it, such as the make and model. For instance:
[MassStorageDrivers]
"BusLogic SCSI Controller" = "OEM"
Note that if you use this UNATTEND.TXT in a system that has IDE controllers that start using the in-box drivers, then add the following line to [MassStorageDrivers] as well:
"IDE CD-ROM (ATAPI 1.2)/PCI IDE Controller" = "RETAIL"
If you don't do this, you'll BSOD with an Inaccessible Boot Device, guaranteed.
Add an OemPreinstall=Yes to the [Unattended] section, or Setup won't recognize the drivers.
When you're done copying and editing, start the unattended install from the \I386 directory as you normally would.
Ik heb alles ooit eens zelf uitgezocht via een hele hoop links. Past hier het een en ander en laat een hoop overbodige dingen weg. Bij welke links alles vandaan komt is te veel om te pasten en daarnaast wie zegt dat zij de source zijn en het ook niet weer ergens anders vandaan hebben. Ik neem aan dat alle stukjes oorspronkelijk uit technet en de Knowledge base komen, maar door mensen bij elkaar geraapt zijn.LMD schreef op 01 oktober 2002 @ 09:38:
Heb je hier oon een link van sWORDs?? Of heb je het zelf uitgezocht??
Edit, daarnaast voor links, als je met google 2 minuten zoekt, heb je meer links dan je lief is.
Oke bedankt voor de informatie
Microsoft Technet vond ik ongeveer het zelfde als jij zei
Microsoft Technet vond ik ongeveer het zelfde als jij zei
[ Voor 0% gewijzigd door LMD op 01-10-2002 10:53 . Reden: typo's ]
Nothing more to say...
Ik heb dat stuk ook zien staan, ik heb het niet gedaan omdat ik niet zeker wist of dit alleen voor onder win2k is. Zou dit stuk ook werken voor winxp ?
Just as Good
Gaat voor beide op dacht ik omdat ze beide op de zelfde manier zijn opgebouwd kwa setup.
Ze hebben beiden de i386 map duzz zal bij beide wel werken.
Dit stuk is voor windows XP(kijk maar wat er in de adres balk komt te staan ww.blabla.com/bla/bla/default.asp?url=/bla/bla/winxppro/bla/bla)
Dit stuk is voor windows XP(kijk maar wat er in de adres balk komt te staan ww.blabla.com/bla/bla/default.asp?url=/bla/bla/winxppro/bla/bla)
Nothing more to say...
Mooi, dan zal ik het vanavond of morgen even proberen en laat ik wel ff weten of het gelukt is.LMD schreef op 01 oktober 2002 @ 14:56:
Gaat voor beide op dacht ik omdat ze beide op de zelfde manier zijn opgebouwd kwa setup.
Just as Good
Microsoft is lekker vaag, wat wordt er bedoelt met de answer file ?In the answer file, create an [OEMBootFiles] section, and include a list of the files in the $OEM$\Textmode folder. A possible entry to the [OEMBootFiles] section is shown in the following example:
[OEMBootFiles]
Driver.sys
Driver.dll
Driver.inf
Txtsetup.oem
Just as Good
setup engine van xp en 2000 zijn na genoeg gelijk.
Heb die van windows xp geprobeerd. Link staat een stukje terug in het topic, maar het werkte helaas niet. Zal later even posten wat ik precies gedaan heb. Ben nu aan het werk.
Hij geeft in ieder geval de melding dat hij geen schijven kan vinden. Ook als ik op F6 druk tijdens de textmode installatie krijg ik geen drivers waaruit ik kan kiezen.
Hij geeft in ieder geval de melding dat hij geen schijven kan vinden. Ook als ik op F6 druk tijdens de textmode installatie krijg ik geen drivers waaruit ik kan kiezen.
Just as Good
Als je hem goed invult hoef je helemaal niet op F6 te drukken, doet ie vanzelf.
Kun je die stukjes tekst wat je gewijzigd hebt ook effe hier neerzetten??
Bestandsnaam er boven en toevoeging eronder.
Alvast bedankt
Bestandsnaam er boven en toevoeging eronder.
Alvast bedankt
Nothing more to say...
Pagina: 1