XP Cpu verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb bijna een deal met iemand om een AMD XP tweedehands
te kopen, en hij is op zich wel bereid hem te versturen.

Is het veilig een CPU te verzenden via de post? (ptt oid)
En hoe kun je dit het beste fixen? Is het risico op beschadigingen
enzo niet heel erg groot?

Iemand ervaring?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Als je de cpu kaal verzend is er idd kans op beschadiging.
Maar als je hem inpakt in een doosje met wat piepschuim oid dan is er niets aan de hand.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je hebt van die mooie zwarte kartone doosjes met aan de binnenkant een schuimachtig zooitje, waar je de cpu in kan prikken en als je hem dan dichtdoen is die veilig voor vervoer :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Verder kan je em misschien verzekerd versturen, alle beetjes helpen :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

cpu in een antistatisch zakje, en het geheel in een dikke laag schuimrubber verpakken gewoon... Zo kwam de CPU die ik online 2ehands had gekocht iig prima en schadevrij aan

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Men neme een klein stukje piepschuim. Daar legt men de CPU op en drukt deze voorzichtig een stukje in het piepschuim (pinnetjes in het piepschuim). Tapie eromheen.
Het zooitje in een antistatisch zakje gooien en versturen in zo'n mooie bubbelenvelop van de PTT/TPG...

Verwijderd

iig een stevig doosje gebruiken om de cpu in te doen, er kan nogal ruw met post om worden gegaan ;)

Verwijderd

ah joh, gewoon los in een envelopje versturen, die pinnetjes buig je wel weer bij :P

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 17:41:
Verder kan je em misschien verzekerd versturen, alle beetjes helpen :)
ik weet uit ervaring dat tpg bijna nooit uitkeert want er staat in de kleine lettertjes dat ze alleen het inkoop bedrag vergoeden en je een inkoopfactuur moet overleggen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:08:
ah joh, gewoon los in een envelopje versturen, die pinnetjes buig je wel weer bij :P
http://forum.fok.nl misschien iets voor jou?
Ik bedoel... ik zie dat je net geregged bent en OF het doel van GoT niet begrijpt, OF daar gewoon schijt aan hebt.. In ieder geval zou ik je als mede-user willen vragen om iig niet zulke nutteloze posts te doen :/

Verwijderd

kan je niet gewoon langs gaan bij hem? Of ff wachten tot er een tweaker dichter in de buurt een cpu in de aanbieding heeft?

Ik heb het niet zo op 2e hands verzonden spul, nooit wat mis gegaan maar ben toch een beetje paranoide in dat opzicht....

verder als je het wel besluit, idd gewoon in een antistatisch zakje stoppen en in een stevig doosje (desnoods met wat piepschuim ofzo om te voorkomen dat ie teveel kan bewegen) dan moet het goed gaan

Verwijderd

m-m schreef op 30 september 2002 @ 19:09:
[...]

http://forum.fok.nl misschien iets voor jou?
Ik bedoel... ik zie dat je net geregged bent en OF het doel van GoT niet begrijpt, OF daar gewoon schijt aan hebt.. In ieder geval zou ik je als mede-user willen vragen om iig niet zulke nutteloze posts te doen :/
euh, geintje tussendoor? er zijn al genoeg serieuze antwoorden gegeven, hij weet inmiddels wel hoe het moet

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
en jullie zeggen dat het xp1,6ktje dan gewoon goed aankomt, no probs.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Bar-Le-Duc schreef op 30 september 2002 @ 19:13:
en jullie zeggen dat het xp1,6ktje dan gewoon goed aankomt, no probs.
Er kunnen altijd problemen zijn uiteraard, maar op die manier heb je toch wel al het mogelijke gedaan de proc goed te laten aankomen :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
ik zou hem in een soort van ringendoosje doen.
over piepschuim en tape erom: helaas heb ik toen een cpu ontvangen met scheve pootjes (was maar een 486 en gratis), maar toch...

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53
FF naar een PC shop gaan, die hebben vast wel doosjes liggen waarin zij ze aangeleverd krijgen van hun leveranciers (wij in elk geval wel)... Dan nog in een doosje doen waarin je watten en kranten stopt en er kan weinig mee gebeuren..
Alhoewel die watten misschien voor statische elec. zorgen, laat die er maar uit bij nader inzien ...

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Die van mij kwam in een sigaren doosje in krantenpapier, wel in anti-statisch zakje. Niks mis mee :)

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
het beste kan je naar een computerwinkel(tje) gaan en vragen om een tray, daarin worden die dingen aangeleverd en komen ze altijd veilig aan.
ik zal ffies een piccie maken

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Los van het verzenden, ik heb eerder gezien dat mensen een opgeblazen processor verkopen en later zeggen "Tja, dat heb je zelf gedaan zeker".

Pas daar mee op !

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tray.jpg

dit is een stukje van een tray, ik heb hier nu geen hele liggen. normaal zijn ze 10X2 groot

en wat Fairy zegt, kijk uit met wat je koopt!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

johnny.xxx schreef op 30 september 2002 @ 20:29:
[afbeelding]

dit is een stukje van een tray, ik heb hier nu geen hele liggen. normaal zijn ze 10X2 groot

en wat Fairy zegt, kijk uit met wat je koopt!
Zo'n traytje beschermd de pootjes, als je hem daarna in wat schuim en een klein doosje inpakt kan er practisch niks misgaan.

Je zou hem evt in een stevige bubbelplastic/kartonnen envelop (Die ook voor diskettes word gebruikt) kunnen sturen maar dat moet je zelf beslissen. Via een pakket is veiliger en je hebt bewijs, als de 'brief' in de sorteermachine wegraakt zit je met niks.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Doe 'm in ieder geval niet in (harde) piepschuim, want ik heb ooit zo es pootjes weer recht moeten buigen. :(
Het best is om 'm te versturen in het doosje waarin je ze gekocht hebt. Op zich hoeft er geen risico bij te zitten, maar zelf wil ik het meestal wel onder rembours krijgen..

Oh ja, zelf heb ik zoiets van ik ga (mits het niet TE ver uit de buurt is) het ding wel ophalen, kan ik meteen zien dat het werkt. Heb toch een OV-jaarkaart, oftewel reizen is gratis.

[ Voor 0% gewijzigd door Toewan op 30-09-2002 23:48 . Reden: aanvulling ]

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 16:44
idd, ophalen lijkt me in dit geval ook het beste, mits het niet te ver is natuurlijk. Kan de persoon je gelijk laten zien of hij werkt.

* nimmolon is niet zo fan van tweedehands spullen over het inet kopen.

En zeker geen procs ;)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Een duidelijkere pic van zo'n tray:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/tray.jpg

Ik heb m'n PC in onderdelen besteld, m'n CPU zat in een (deel van) een tray. Dus inderdaad ff naar de lokale PC boer gaan en een tray vragen. CPU erin, samenbinden met tape en klaar om te verzenden.
Pagina: 1