Export to tape vs Save movie

Pagina: 1
Acties:

• evroekel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 17:56
Kan iemand mij uitleggen waarom de Save Movie optie in Adobe Premiere 6.0 mij 14 uur gaat kosten terwijl een export naar tape voor hetzelfde project minder dan een uur kost. In beide gevallen moeten de overgangen, titels e.d. worden gegenereerd, waarom dan toch dit aanzienlijke tijdsverschil ?

Alvast bedankt _/-\o_

Groeten,
Erik

Verwijderd

export to tape is toch het afspelen van de video naar een videorecorder of zoiets?

ik denk dat je bij het save movie gebeuren een codec gebruikt die nogal rekentijd nodig heeft...

verder om bij je volgende posts even rekening mee te houden:

uit de FAQ: "Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken. "

• evroekel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 17:56
Aha, bedankt, weer 2 zaken geleerd. Ik exporteer naar MS DV (PAL) Avi-formaat. Ik heb een boek van Adobe maar kom er niet helemaal uit met die codecs. Kun je codecs ergens downloaden ? Of is dit gekoppeld aan het exportformaat avi/quicktime ? Wat adviseer jij om te gebruiken voor aanmaak van een presentatie op PC in hoge kwaliteit ?

Verwijderd

Mischien moet je uitzoeken of ie ook DivX formaat (codec) ondersteunt!!!
Das superkwaliteit + heel compact formaat, maar het kost ook wat tijd om te renderen(*uitrekenen).