Met m'n digitale camera naar Griekenland (Kreta).

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Zoals de titel al zegt, neem ik op m'n vakantie m'n digitale camera mee.

Nu wil ik de foto's meteen overzetten op m'n pc of m'n webspace, die heeft ten minste lekker veel geheugen, in tegenstelling tot de SM-kaartjes. en nee, ik ga geen SM-kaartje bijkopen: het geld is op :).

Na alle reacties ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
1. M'n laptop neem ik niet mee naar Griekenland, das me teveel gesjouw en te risicovol.
2. Uploaden kan lastig worden, want het is wel erg traag de meeste verbidingen in een i-net cafe.
3. Ook USB inpluggen kan lastig worden, weet niet of het kan.

Kortom, misschien is het maar beter om ze in een fotozaak op CD te laten zetten. Das iig het simpelste. Hoewel ik tog zal kijken of ik ze zelf ff kan uploaden.

Als je er nog iets aan toe te voegen hebt dan hoor ik het graag.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ehm.... heb je dit al eens gelezen??? Zomerspecial: GTers op vakantie FAQ!

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

van.der.schulting schreef op 30 september 2002 @ 17:22:

Nu wil ik de foto's meteen overzetten op m'n pc/laptop, die heeft ten minste lekker veel geheugen, in tegenstelling tot de SM-kaartjes. en nee, ik ga geen SM-kaartje bijkopen: het geld is op :).

Twee mogelijkheden heb ik om mijn foto's op mijn pc/laptop te zetten.
1. Via een internet-cafe, de foto's uploaden naar mijn server thuis. (via SSH ipv FTP, want ik krijg m'n FTP-server niet aan de praat)
2. M'n laptop meesjouwen naar Kreta.

Oplossing 1 is de meest pratische oplossing, maar ik vraag me af of ze het fenomeen internetcafe wel kennen op Kreta, althans in voldoende mate.
Helaas heb ik nog wat eisen gesteld aan het internetcafe, namelijk:
1. Een beetje snelle (upload) verbinding (1 Mbit upload ofzo, want anders duurt het uploaden van de foto's naar huis wel heel lang).
2. Het moet mogelijk zijn een SSH File Transfer Client te installeren in het i-net cafe.
3. Belangrijkste: ik moet m'n camera wel kunnen aansluiten :) (via USB).

Oplossing 2 is minder praktisch, maar goed.
Het belangrijkste wat ik mij afvraag is of ik mijn laptop zonder problemen meekrijg als handbagage in het vliegtuig of dat ze gaan zeuren ivm bijvoorbeeld straling.

BvD
Nee, ze gaan niet zeuren, er nemen zoveel mensen hun laptop mee, als je dat ding maar niet aanzet..

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Oops sorry

Dan rest mij nog 1 vraag, zijn er wel wat i-net cafe's in Griekenland?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
1 tip: geenvliegtuigen fotograferen!

No production networks were harmed during this posting

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 09:06
In Griekenland zijn vast wel redelijk wat i-net café's. Moet je even checken bij de lokale vvv daar. Weet wel dat toen ik op cyprus zat er al een in mijn plaatsje er een stuk of 3 a 4 zaten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 20:55
Laptop aanzetten in het vliegtuig mag ook. Waarom zitten er anders laptopaansluitingen in business class??? Als het maar niet is tijdens opstijgen/landen.

Dus laat om die reden je laptop niet thuis.

Verwijderd

Eigenlijk heb ik op Kreta geen internet cafés gezien... Maar ik ben dan ook niet lang in de grotere steden geweest.

Verwijderd

't lijkt me handiger om gewoon je laptop mee te nemen, ergens in het midden van je tas/koffer in bubbeltjes plastic tussen de kleren, dat moet geen probleem opleveren :)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:20
Leuk idee,

Om je laptop tussen de bagage te doen........

No way!!!! Mij niet gezien hoor! Heb ik net voor veel geld een laptop zal ik het zeker in iets doen waar om het "zachtjes" uitgedrukt mee gegooid gaat worden.Waarom denk je dat koffers tegenwoordig van hard en meebuigend plastic zijn?En kijk eens naar koffers van deze en gene om je heen.Overal krassen butsen etc,etc..

Nee gewoon bij je handbagage, ik heb een tas gekocht waar ie in kan met al mijn andere zooi die ik graag heel op en vanaf mijn vakantieadres wil hebben.Dat is misschien een beter idee.

Verder lees even de vakantie f.a.q( 8) )

Ik zou zelf mijn piccies op de hdd van mijn laptop zetten,immers ik denk niet dat als er een i-net café in de buurt is dat je;
  • *usb mag inpluggen *allerlei progsels mag installen
vaak zijn het geen t lijnen maar gewoon dsl lijnen daar, de infrastuctuur is daar niet zoals in Nl

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik kom net van kos (kos stad) en daar werd je bijna dood gegooid met internet cafe's. Hoogstwaarschijnlijk zullen er op kreta ook zat zijn. Een dikke pijp naar internet zullen deze gasten wel niet hebben denk ik (niet geprobeerd, ik was op vakantie).

Maar ja, als jouw server aan de kabel hangt of langzaam ADSL zit je nog te kijken met je eigen upload beperkingen...

Wat je ook kan doen... de foto's laten overzetten in een fotowinkel van je kaart naar een CD...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
ik weet niet waar je naartoe gaat in kreta,
maar ben vorig jaar in Chersonissos geweest
en daar was toen een internetcafe op de boulevard.

Dus grote kans dat er op kreta ook internetcafe`s aanwezig zijn ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben 2 jaar geleden op Kreta geweest, en heb er welgeteld 1 internetcafe gezien :D.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik ga elk jaar naar kkriti en heb er zat gezien in chersonissos zijn er een stuk of 3 en waar ik altijd naar toega (malia) zitten er ook 2. Daartussen zit stalis en die heeft er ook 2. Keuze zat dus

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Internetcafe's vind je bijna overal, maar het is vaak wel een geklooi om je USB cardreadertje of connectie met je digicam aangesloten en werkend te krijgen (je ziet veel win98 in inetcafe's, en dan heb je een driver nodig). Daarnaast is in sommige inetcafe's de windowsinterface helemaal dichtgetimmerd, zodat je je eerst daar een weg doorheen moet zien te hacken (is niet moeilijk, maar kost wel tijd, en die tijd betaal je). Tenslotte is er het al genoemde probleem van snelheid. die is meestal niet erg hoog, reken op max 10kb/sec upload. De oplossing is om gewoon even een fotowinkel binnen te stappen en de inhoud van je kaartje op een cd te laten branden. Je kunt ook ff slim nadenken en zo'n nerd achter de balie van een inetcafe vragen of ie een pc met brander heeft staan en het voor de helft van de prijs in een fotowinkel laten doen :7

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kom net terug uit turkije en ik heb mijn laptop gewoon als handbagage meegenomen. De foto's die ik maak zijn op fine minimaal 2 MB en vaker 2,5.
Dit ga ik niet uploaden. Ik heb in 15 dagen ruim 300 foto's geschoten. Dat is dus gemiddeld 20 foto's op een dag. Wat dus tenminste een grootte heeft van 40 MB.
Dit vindt ik teveel om te versturen. En om telkens te vragen of iemand het kan branden ben ik ook geen voorstander van. Nu hoef ik me geen zorgen te maken over het aantal te nemen foto's op een dag. En pomp ik iedere avond de gemaakte foto's gewoon op mijn laptop. Kan ik ze ook meteen goed bekijken en de mindere meteen deleten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

1Mbit upload kun je dus echt wel vergeten. De meeste buitenlandse internetcafe's die ik gezien heb werken fijn met dial-up. Als je mazzel hebt met ISDN. Zeker geen huurlijnen.

Verder vraag ik het me erg af of ze er blij mee zijn als jij allerlei fijne progsels van je cam gaat installeren op hun pc. :)

Blijft dus over: laptop of image-tank :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

van.der.schulting schreef op 30 september 2002 @ 17:22:

Nu wil ik de foto's meteen overzetten op m'n pc of m'n webspace, die heeft ten minste lekker veel geheugen, in tegenstelling tot de SM-kaartjes. en nee, ik ga geen SM-kaartje bijkopen: het geld is op :).

Na alle reacties ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
1. M'n laptop neem ik niet mee naar Griekenland, das me teveel gesjouw en te risicovol.
2. Uploaden kan lastig worden, want het is wel erg traag de meeste verbidingen in een i-net cafe.
3. Ook USB inpluggen kan lastig worden, weet niet of het kan.

Kortom, misschien is het maar beter om ze in een fotozaak op CD te laten zetten. Das iig het simpelste. Hoewel ik tog zal kijken of ik ze zelf ff kan uploaden.

Als je er nog iets aan toe te voegen hebt dan hoor ik het graag.
ik kon in 10 dagen Kreta nog net m'n 128mb kaartje vol krijgen :) dit waren dan wel foto's op 1600*1200 dus niet de allebeste kwaliteit voor afdrukken... er passen er dan +/ 110 op. misshcien heb je hier genoeg aan...
anders zou ik ze op cd zetten ja...
Pagina: 1