[Cooling] Wat is de beste Enermax voeding, stil systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
Ik ben dus bezig met een nw systeem en wil een Lian - Li PC82 kast nemen, maar de voeding is daar een probleem in. Het moet een 431 Watt Enermax worden, en hij moet stil zijn en veel features hebben. Nu hoorde ik van de Whisper, Silent en ActivePro. Maar welk type is dan het beste?

Ik ben dus uit op gebruikerservaringen van mensen met een stille Enermax voeding met veel features. Wie kan mij die geven, want die G** Search is zo brak als wat :( ,jammerlijk genoeg wel!

En hoe zijn die Lian - Li standaard fan's? Zijn die stil? Want ik wil er anders wel 4 x een Enermax inhangen, ben toch van plan een Rheobus te maken/kopen. Enermaxxen op 1400 RPM hoor je nauwelijks, en een Alpha PIV cooler met een Enermax erop hoor je ook amper. Daar ben k dus op uit!

..::System Specs::..

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

wat komt er allemaal in je pc??

als je geen gekke dingen erin hebt zitten zou ik persoonlijk voor een zalman voeding gaan die staan goed heel erg stil (eigen ervaring) nadeel is dat het 300watt is (dit moet op zich geen probleem opleveren als je dus geen gekke dingen erin hebt zitten.)

http://arethusa.tweakers....ng&DEFAULTOP=or&FMT=query

om nog maar eens ff te searchen

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 30-09-2002 17:50 . Reden: link toegevoegd ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Hier al gekeken ?

http://www.enermax.nl/f_power.htm

Staat precies wat die drie types zijn en welke voor jouw het beste is is toch echt wel een eigen keuze.

En misschien dat hier wat tussen staat wat betreft de fan's;

nieuws: Lian-Li PC-82 midi-tower review

• Ibidem
Ja had al gekeken op de site van Enermax, maar wil hoe dan ook een stille Enermax voeding die veel features bevat. Kan zelf nie echt kiezen, omdat het er gewoon best veel verschillende type's zijn en ik nie weet welke nou echt stil is!

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 18-02 12:04
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 30 september 2002 @ 18:13:
Ja had al gekeken op de site van Enermax, maar wil hoe dan ook een stille Enermax voeding die veel features bevat. Kan zelf nie echt kiezen, omdat het er gewoon best veel verschillende type's zijn en ik nie weet welke nou echt stil is!
Zo te zien zijn ze allemaal vrij het zelfde,

ze hebben allemaal deze specs;
* Meet ATX 2.03 & ATX +12V 1.1 Version. Pentium 4 supported !
AMD Recommended Mechanical Design!! Approved by AMD
* Gold plated connectors provide perfect conduction.
* Compliant with AMD K7.
* Dual fan design of E type PSU
* Thermal control function.
* +5Vsb output current 2.2A output
* Cable tube tied design for neatness.
* Noiseless
* High MTBF (Mean Time Before Failure)
* Circuit protection - auto shutdown during power and/or current overload to protect power supply components from damage as well as motherboard and components in the PC system
het verschil zit hem volgens mij in de fan's;

Silent versie:

EG365P-VE(FM) 350watt met standaart fan
EG465P-VE(FM) 450watt met standaart fan
EG365P-VE(FMA) 350watt met regelbare fan
EG465P-VE(FMA) 450watt met regelbare fan
EG-651P-VE(FMA) 550watt met regelbare fan
EG365AX-VE(G)(FMA) 350watt met automatische fan controle
EG465AX-VE(G)(FMA) 450watt met automatische fan controle

Wisper

EG365P-VE(FC) 350 watt met regelbare fan en fanmonitor
EG465P-VE(FC) 450 watt met regelbare fan en fanmonitor

ActivePro

EG365P-VE(FCA) 350watt met fan monitor en regelbaar per fan
EG465P-VE(FCA) 450watt met fan monitor en regelbaar per fan
EG365AX-VE(FCA)350watt met fan monitor en regelbaar per fan en automatisch regelen van fansnelheid
EG465AX-VE(FCA)450watt met fan monitor en regelbaar per fan en automatisch regelen van fansnelheid

Als ik jou was zou ik dus een Active pro nemen omdat beter regelbaar zijn en omdat jij niet altijd 2 fans hoeft aan te hebben.

Verwijderd

Die nieuwste zalman psu is stiller en beter. Aldus een test die ik hier laatst langs zag komen.
In GOT dan he! Er werd getest op stabieliteit en geluid en deze kwanm er het beste uit. Daarna een paar onbekende duitse merken en op 4 ANTEC. Die is ook best wel stil en erg goed. Keb um nl zelf.

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 12:48

FXR1340

WTSHTF

Zou voor de Silent EG465AX-VE(G)(FMA) 450watt met automatische fan controle gaan. Heb ik zelf ook en is gewoon stil en tot op dit moment stabiel, ook met oc'en.
Mijn voeding is nu 3 maanden oud en ik hoor alleen de std Intel koeler er boven uit en soms mijn Maxtors D740X LB.
Die Zalman 300 W is ietsje stiller idd, maar ja iets minder Watt, is maar net hoeveel de voeding moet trekken. Beide zijn geen slechte keus.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Verwijderd

snakeeye_nl schreef op 04 oktober 2002 @ 12:29:
Zou voor de Silent EG465AX-VE(G)(FMA) 450watt met automatische fan controle gaan.
Die heb ik ook en die zijn goed genoeg en ik vind ze opzich niet super veel lawaai maken

• Ibidem
heb je een PW link? Want daar staan er zo veel :( Is deze van 109 euro of van 146 euro :?

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

offtopic:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4588300

lol @ iMpULzIvE_KiLLaH
uber 1337 FSB :)

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 12:48

FXR1340

WTSHTF

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 04 oktober 2002 @ 16:11:
heb je een PW link? Want daar staan er zo veel :( Is deze van 109 euro of van 146 euro :?
Heb de voeding bij Freezing hardware gekocht voor 136,99 euro: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=153

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Verwijderd

enermax 431 watt activepro-active EG465AX-VE(FCA)
136 euro bij www.stbcomputers.nl

Verwijderd

Dit gaat weer een opsomtopic worden -> slotje
Ik vind het meer een persoonlijke keuze. Ik ben dik tevreden met mijn Enermax 431W (-VE uitvoering), anderen hebben liever een Antec. Met geen van deze voedingen doe je een slechte keus.

De Antects kunnen wel nog casefans geregeld aansturen. Dat zou best eens een doorslaggevend argument kunnen zijn voor je.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.