discussie op werk : dvd wel niet te kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ik had een discussie met iemand op mijn werk en wel deze :

dvd's te kopieren ???

de vraag is dus : zijn dvd's te kopieren ???

collega : nee kan niet.
ik : volgens mij wel maar dan krijg je meerdere dvd-r/+r schijfjes

wat is waar ????

want volgens mij had ik een X gelezen dat het wel mogelijk was op een dvd te kopieren maar dat er wel het 1 en andere moest gebeuren.

dus is het mogelijk ???
iemand er een linkje over of een artikel ?
kan ik dat doormailen naar collega :)

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik d8 dat je toch gewoon een 1 op 1 kopie kon maken met een DVD brander. Net zoals je met een cdrom doet. Of heb ik het nu fout :?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Jij hebt gelijk, het is op de 1 of andere manier wel te kopieeren.
Alleen kom je meestal tegen het probleem aan dat de bronDVD => 4,7Gbyte is. Dan kan je het zo oplossen:

1. Door middel van 2 of meer DVD's
2. Door middel van het downsizen van de film. Je hebt dan een film met bv. alleen nederlandse ondertiteling en engels gesproken ipv Du/En/Ne/Fr/Sp/etc ondertiteling en Duits/Engels/Frans gesproken. Het kan ook door het opnieuw comprimeren van de film met een lagere bitrate.
3. Het weglaten van menu's en dergelijke, dit levert ook ruimtebesparing op zodat het op 1 DVD+R/-R past.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Je hebt 2 manieren om een film op DVD te kopieren:
1) Met een DVD brander, dat werkt net zo als een cdwriter, alleen gebruik je ipv 700 MB cd's, DVD's met een grotere capaciteit. (dus heb je 1 DVD nodig)
2) Met speciale programma's (DVDeo) waarmee je een film van DVD kan kopieeren naar 1 of meerdere 700 MB cd's (afhankelijk van kwaliteit).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

BoyGenius schreef op 30 september 2002 @ 17:20:
Ik d8 dat je toch gewoon een 1 op 1 kopie kon maken met een DVD brander. Net zoals je met een cdrom doet. Of heb ik het nu fout :?
Dit kan zoiezo niet, aangezien de originele filmbestanden (VOB's) versleuteld zijn met CSS. Je moet ze dus eerst "ontsleutelen" met bijvoorbeeld DeCSS

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

foutje :/

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

B_O_S_S schreef op 30 september 2002 @ 17:24:
[...]

Dit kan zoiezo niet, aangezien de originele filmbestanden (VOB's) versleuteld zijn met CSS
Hebben ze het dan nog niet gekraakt? ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DVD's kun je met een fikkert zonder probs 1op1 kopieren.
Echter wat je bedoeld is waarschijnlijk DVD-Video, deze bestanden zijn vrijwel altijd met CSS beveiligd, dus diet kun je niet zomaar benaderen.

Echter een DVD schijfje, waar bestanden opstaan die je ook vanuit de WindowsVerwenner kunt benaderen (en niet meer ruimte innemen dan het schijfje waar je op gaat branden) kun je zonder probs 1op1 fikken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

B_O_S_S schreef op 30 september 2002 @ 17:24:
[...]

Dit kan zoiezo niet, aangezien de originele filmbestanden (VOB's) versleuteld zijn met CSS. Je moet ze dus eerst "ontsleutelen" met bijvoorbeeld DeCSS
Vroeger kon je bepaalde cdrom's ook niet kopieeren die tegenwoordig wel te branden zijn (zonder appart prog). Dus de DVD writers van de volgende generatie zullen ook wel zoiets hebben.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ah dus toch gelijk, mijn dag weer goed! :*)

Ennu, moet je niet werken op je werk ipv daarover te discussieren? ;)

• chevy78
ik heb het dus over de normale dvd's die je in de winkel koopt de films dan.
het is dus wel mogelijk.

beters.

ik zoek zelf wel even hoe en of er een artikel ergens is.

kan ikhem dat morgen gelijk geven hahahaha

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
en ik zeg dat een echte 1op1 kopie niet mogelijk is.
Film cd's zijn vrijwel altijd groter dan 4.7GB

Zelfs al zouden ze dat niet zijn dan nog kun je geen 1op1 kopie maken.

via truckjes gaat het wel.. maar direct.. nee.

• chevy78
hmmmmm kan niet echt linkjes vinden iemand een linkje naar een artikel/progje.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36

vinnie1908

Appel != peer

discussie op werk : dvd wel niet te kopieren

Denk dat er wel genoeg kennis hier is en als hij/zij het niet gelooft ... tsja

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• chevy78
ok dank je deze kan op slot :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

eMAeRCe schreef op 30 september 2002 @ 17:24:
Je hebt 2 manieren om een film op DVD te kopieren:
1) Met een DVD brander, dat werkt net zo als een cdwriter, alleen gebruik je ipv 700 MB cd's, DVD's met een grotere capaciteit. (dus heb je 1 DVD nodig)
2) Met speciale programma's (DVDeo) waarmee je een film van DVD kan kopieeren naar 1 of meerdere 700 MB cd's (afhankelijk van kwaliteit).
Dit is nou dus echt GROTE onzin... dat is hetzelfde als zeggen dat je een audio-CD kopieert naar een zip-diskette door het naar MP3 te converteren :/ Wat jij bedoelt is encoden naar divx, met als gevolg dat het niet meer op een DVD-speler is af te spelen.

Het is hier inderdaad al wel genoemd, om een DVD-film te kopieren moet je bijna altijd wat dingen weglaten. Menu's, buitenlands-talige audio-tracks, trailers, deleted scenes etcetera. Daarvoor heb je dan weer speciale software nodig, waarvan ik de naam niet weet :)

Mother, will they like this song?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
DVD kan je alleen branden op DVD-r's met een DVD-burnen.
Geen andere mogelijkheid

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Tja. kort samenvattend ligt het dus echt aan wat je onder kopieren verstaat.

Indien je zegt:
kopieren is een excacte kopie van origineel, dus alle features erop en dran && en het gaat om een film && het is beveiligd, dan kan het dus niet. Software, dus wel (mits niet beveiligd)

als je zegt:
kopieren == film dat je op ander formaat kan bekijken (SVCD, MPG, Divx) dan kan het zeker.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We hebben het hier over kopieren? Zo van, collega koopt DVDtje, en baas wil hem ook zien? Nou, dan kun je hem toch overspoelen op een vhsje? Kwaliteit is dan wel minder, maar ook weer niet slecht.

[offtopic cq disclaimer]
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/smilies/hooliesmile.gif Oke, dit mag dus niet, kopieren. Ik heb niets gezegd. Dit was mijn 'evil' broer, maxi-me

edit:

Zoals hierboven staat, je hebt dan niet de hele functionaliteit van de dvd. Maar als je verslaafd bent aan een film, dan koop je hem wel; wil je een film alleen maar kijken, dan kun je hem ook eh lenen.

==
hoi

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Komt ook nog eens bij dat je 'em gerust gewoon kunt kopieren, alleen is 'ie dan niet te bekijken... maar je hebt WEL een kopie, en daarmee dus ook je gelijk !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

met een dvd brander kan dat natuurlijk wel
echter, sommige dvd films zijn groter dan 4.3gb, vooral in europa (omdat er hier altijd veel talen en ondertitels zijn)

mits een beetje extra werk (overbodige talen en extra's weglaten) kan bijna elk dvd film gekopieerd worden op een dvd dus (dvd-r of dvd+r)

een "exacte" kopie zal dus (meestal) moeilijk zijn.

zoals hierboven beschreven zijn bijna alle dvd films versleuteld met css, maar overal kan je een programmatje vinden die dat kan kraken.

• chevy78
ok dus het is mogelijk,
en het ging wat ik dus al zij om een dvd ( film )
maar collega heeft de topic gelezen en geloofde het nog niet echt.
wel jammer, want ik ken niemand met een dvd brander :(
maarja mischien wat voor later

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

Croga

The Unreasonable Man

TheLunatic schreef op 01 oktober 2002 @ 09:53:
[...]

Dit is nou dus echt GROTE onzin... dat is hetzelfde als zeggen dat je een audio-CD kopieert naar een zip-diskette door het naar MP3 te converteren :/ Wat jij bedoelt is encoden naar divx, met als gevolg dat het niet meer op een DVD-speler is af te spelen.
Sorry TL, maar DivX is écht niet het enige formaat wat je hiervoor kunt gebruiken. Als je hem codeert naar MPEG2 krijg je hetzelfde effect (alleen minder compressie) en kun je hem zonder problemen ook op je DVD speler afspelen. SVCD is een soortgelijke optie, en ook die wordt door DVD spelers zonder meer afgespeeld. De enige vereiste in deze is dat de DVD speler CD-R ondersteund, en als het niet een érg goedkoop taiwanees plakmerk is, dan doet ie dat wel.

De opmerking "GROTE onzin" is dus een beetje overdreven.....

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-03 11:02

delorean7

Let's take the Aston toni

Croga schreef op 01 oktober 2002 @ 15:00:
[...]

Sorry TL, maar DivX is écht niet het enige formaat wat je hiervoor kunt gebruiken. Als je hem codeert naar MPEG2 krijg je hetzelfde effect (alleen minder compressie) en kun je hem zonder problemen ook op je DVD speler afspelen. SVCD is een soortgelijke optie, en ook die wordt door DVD spelers zonder meer afgespeeld. De enige vereiste in deze is dat de DVD speler CD-R ondersteund, en als het niet een érg goedkoop taiwanees plakmerk is, dan doet ie dat wel.

De opmerking "GROTE onzin" is dus een beetje overdreven.....
DVD= Mpeg2 -> en je zou juist meer compressie moeten toepassen om het op CDr's te branden (en er niet 7-10 krijgen) Svcd= Mpeg1 en ziet er niet al te best uit.
DivX is wel degelijk het enige 'viable' alternatief voor de DVD zelf als je kwaliteit wil.

Verwijderd

Koffie schreef op 30 september 2002 @ 17:26:
DVD's kun je met een fikkert zonder probs 1op1 kopieren.
Echter wat je bedoeld is waarschijnlijk DVD-Video, deze bestanden zijn vrijwel altijd met CSS beveiligd, dus diet kun je niet zomaar benaderen.
Toch heb ik diverse DVD-Roms, dus alleen data, die ik niet zomaar kan kopieren. Toch 1 of andere beveiliging dan. Verborgen bestanden ofzo. (Onyx).
Nero doet het in ieder geval niet, die is binnen 1 minuut klaar en ik kan dvdeetje weggooien.
Weet iemand een beter proggie?
Is er een dvd versie van cloneCD?

edit: nee, is er dus nog niet, maar komt er aan!
zie: http://elby.ch/english/products/clone_dvd/

Overigens, DVDXCOPY kan prima films kopieren....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 03:22 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 03:19:
[...]

Toch heb ik diverse DVD-Roms, dus alleen data, die ik niet zomaar kan kopieren. Toch 1 of andere beveiliging dan. Verborgen bestanden ofzo. (Onyx).
Nero doet het in ieder geval niet, die is binnen 1 minuut klaar en ik kan dvdeetje weggooien.
Weet iemand een beter proggie?
Is er een dvd versie van cloneCD?

edit: nee, is er dus nog niet, maar komt er aan!
zie: http://elby.ch/english/products/clone_dvd/

Overigens, DVDXCOPY kan prima films kopieren....
Tnx 4 sharing, maar had je niet beter even een nieuw topic kunnen openen - mocht het al interesant genoeg zijn - ipv een topic van een half jaar oud omhoog te kicken :?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

delorean7 schreef op 01 oktober 2002 @ 15:17:
[...]

DVD= Mpeg2 -> en je zou juist meer compressie moeten toepassen om het op CDr's te branden (en er niet 7-10 krijgen) Svcd= Mpeg1 en ziet er niet al te best uit.
DivX is wel degelijk het enige 'viable' alternatief voor de DVD zelf als je kwaliteit wil.

Kruip eens onder die steen vandaan ;)

SVCD (let op de S die ervoor staat) is MPEG 2.
De MPEG 1 die jij bedoelt is een 'ouderwetse' VCD.

De kwaliteit van MPEG2 kan je vele malen beter maken dan van een DivX. Je zal voor 1 film wel zo'n 4 tot 5 CD's nodig hebben, maar het kan wel.

DivX is zeker geen alternatief voor een DVD, omdat je DivX niet in standalone DVD spelers kan afspelen.

edit: Ik zie net dat dit wel een erg oude post is :(

[ Voor 4% gewijzigd door dreeke op 27-01-2003 03:34 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude }:O }:O }:O zou je eigenlijk in de sloot moeten laten zitten..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.