Toon posts:

IBM 300 GL 6282 (p 200MMX) OC en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude IBM van mijn oom gehad en nu wil ik die gaan gebruiken om raduga( www.raduga.net ) op te draaien,dit in combinatie met win 98
er is extra level 2 cache mem bijgezet wat het totaal op 512 KB brengt
Het punt is nu dat ik de FSB niet hoger kan zetten dan 66MHZ en dat de multiplier niet hoger kan dan 3 dus dat zou dan 66 keer 3 =198MHZ maken wat overeenkomt met die 200 die hij nu loopt.
Nu heb ik weleens gehoord dat een andere muliplier ,een lagere ook een hogere kan zijn,op die manier kan je bijv een amd k6 400 erin stoppen.
Wie weet hier meer van want die 200 die hij nu loopt is net niet genoeg,met 233 zou het al goed lopen,er zit trouwens een dimm van 64 MB in
Google is niet echt de oplossing,daar kan ik wel genoeg vinden over het overklokken van de CPU maar niet over het mainboard van deze IBM.
Hetzelfde geld voor GOT
Wie O wie !!!??

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

dit gaat m niet worden, zonder bijvoorbeeld een Turbo PLL (en daar kan je een behoorlijke nieuwe bak voor halen ;) )
Dat verhaal van de K6-2 zit zo, die proc herkent een multiplier van 2x als zijnde hoger (bijv. 4x), waardoor hij dus op oudere mobo's gebruikt kan worden (mits dit moederbord de voltage-eisen van een k6-2 ondersteunt!).
Ik meen dat ondersteuning voor een vcore van 2.2 volt benodigd is voor het draaien van een K6-2, misschien dat Google je hiermee kan helpen :P

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens gaan kijken,ik heb hier nog wel een k6 233 liggen maar die gaat er denk ik ook niet op juist vanwege die voltage regulator,die is vast en daar kan ik dus ook al niks mee,ik heb m op de een of andere vage reden wel op 233 gekregen,toen heb ik m een tijdje laten staan en daarna heb ik nog een jumpertje veranderd ,toen starte ie niet meer op dus ik denk dat 233 de max is met dit mainboard maar ik ben er wel mee geholpen,zo
Kan ik geen PLL van een FM zender gebruiken,die kan ik afstemmen van 86MHZ tot 120 MHZ :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:11

LopeZ

Too much is never enough

Zet hem eens op een multiplier van 1,5 dan gaat hij vast en zeker op 233mhz lopen :)

Over de AMD k6-2, dat geld alleen voor een AMD k6-2 400+ met een CTX core, multiplier 2 wordt dan gezien als een multiplier van 6.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 17:07:
Ik heb een oude IBM van mijn oom gehad en nu wil ik die gaan gebruiken om raduga( www.raduga.net ) op te draaien,dit in combinatie met win 98
er is extra level 2 cache mem bijgezet wat het totaal op 512 KB brengt
Het punt is nu dat ik de FSB niet hoger kan zetten dan 66MHZ en dat de multiplier niet hoger kan dan 3 dus dat zou dan 66 keer 3 =198MHZ maken wat overeenkomt met die 200 die hij nu loopt.
Nu heb ik weleens gehoord dat een andere muliplier ,een lagere ook een hogere kan zijn,op die manier kan je bijv een amd k6 400 erin stoppen.
Wie weet hier meer van want die 200 die hij nu loopt is net niet genoeg,met 233 zou het al goed lopen,er zit trouwens een dimm van 64 MB in
Google is niet echt de oplossing,daar kan ik wel genoeg vinden over het overklokken van de CPU maar niet over het mainboard van deze IBM.
Hetzelfde geld voor GOT
Wie O wie !!!??
Heb ook zo'n dingetje. Bij mij zit er 256KB cache in via zo'n module. En een P200 zonder mmx. Heb eens gezocht maar alle jumper settings specificaties op internet gaan maar tot 200mhz. Voor een simpele webserver, router is dat echt wel voldoende hoor :) Verschil met 233mhz zal je niet merken denk ik :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

LopeZ schreef op 30 september 2002 @ 17:41:
Zet hem eens op een multiplier van 1,5 dan gaat hij vast en zeker op 233mhz lopen :)

Over de AMD k6-2, dat geld alleen voor een AMD k6-2 400+ met een CTX core, multiplier 2 wordt dan gezien als een multiplier van 6.
Offtopic, zou dat met een P166 ook werken ? Of wordt hij dan ehh gewoon 100mhz :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

FastBunny schreef op 30 september 2002 @ 17:44:
[...]

Offtopic, zou dat met een P166 ook werken ? Of wordt hij dan ehh gewoon 100mhz :?
ik zou zeggen... probeer t?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

FastBunny schreef op 30 september 2002 @ 17:44:
[...]

Als het een mmx is zal het werken anders niet

Verwijderd

Topicstarter
LopeZ schreef op 30 september 2002 @ 17:41:

Kan ik hem ook 266 laten lopen of heb ik dan echt een hogere FSB nodig?
Hij word voorlopig niet warm maar ik heb er nog geen OS niks opstaan dus hij staat nu idle op 233 en hij word amper lauw met passieve koelling,is wel een stevig koelichaam moet ik zeggen.
Overgens is het probleem juist dat ik niet weet welke jumpersetting bij welke muliplier hoort anders had ik jullie ook niet hoeven lastig te vallen.
Naar mijn weten kan ik niet hoger met een P1 dan 3,5 en dat staat ie dan dus nu met die 233MHZ
Jammer dat dat board geen hogere bussnelheid ondersteunt.
Wat die AMD k6 233 betreft:Jammer dan houd het op en ik geloof dat die proc toch geen overklokwonder is

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Voor 266 en hoger heb je echt een hogere fsb nodig, 75 of 83. Misschien dat je nog een turbo jumper hebt, dan loopt je fsb op 68 :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb mandrake 8.2 met KDE 3 en win 98 se erop staan en het werkt eigenlijk nog best lekker moet ik zeggen.
Raduga draait ook goed en er kan zelfs nog een direct x plugin bovenop ook I'M INPRESSED!!
Mensen allemaal bedankt voor de genomen moeite!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 21:13
LopeZ schreef op 30 september 2002 @ 17:47:

[...]

Als het een mmx is zal het werken anders niet
Ja en dan ook nog eens zonder ceramic pakkage,en een niet gelokte multiplier. dit waren eingelijk gewoon gerelabelde 233's dus hup op 1,5 en gaan met de banaan..

dit ten tijde van en heus tekort aan 166's

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1