Toon posts:

[win2k] Spoken? of Aardstralen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta nu op het punt een pc hier het raam uit te gooien. :'(
Het probleem is als volgt. Het gaat om een Compaq PC met Win2K. Als de PC ( A ) op z'n plek staat, geeft hij een mooie blauwe scherm in windows. Zet ik het op de plek van PC ( B ), dan werkt hij prima. Zet ik PC ( B ) op de plek van ( A ) dan werkt ( B ) niet meer. Ik heb bij ( A ) toetsenbord, muis, monitor en zelfs voedingskabel vervangen maar niks. Heb zelfs geprobeerd met een ander stopcontact. niks. Met of zonder netwerk maakt ook niet uit.

Volg iemand dit? 8)7 Nog ideëen :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat staat er op het blauwe scherm dan?
Misschien een faseverschil of hoe heet dat..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

JustDutch

was ambtenaar :)

Zit alles in de kast wel vast? Ik heb eens iets vreemds gehad met loszittend geheugen.

Forza Mucca

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het niet durven zeggen hoor... Ik zal het morgenochtend weer op z'n plek zetten en alles overnemen. Het is in ieder geval iets in memory block ofzo

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Tja, ik denk echt dat je spoken in huis hebt :+

Verwijderd

Lijkt iets te zijn met een bepaalde straling ofzo. EMI????

Probleem zelf eens keer meegemaakt met Compaqs en een keyboard error.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

Reptile209

- gers -

Magnetron, luidspreker, 500 W piratenzender van de buurman (m/v) ofzo in de buurt van het stekkie van ( A ) ?

Zo scherp als een voetbal!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Stopcontact op plaats B wel geaard en op plaats A niet?

Edit: dat er aardcontacten op het stopcontact zitten betekent niet automatisch dat er ook een aardkabel aan vastzit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Misschien draadloze zooi ?

Ik heb weleens een van me kasten openlaten staan (bijna altijd). De ontvanger van de muis was tussen de zijplaat en de PC ingevallen (meerdere PC's naast elkaar) en hing dus in de kast. Dat veroorzaakte ook de nodige vastlopers.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
logica
zoek nieuwe plek ( C ) ;)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Definitely aardstralen...
:D

nee, absoluut geen id, wat ontzettend vaag.

Toch iets met de stroomvoorziening en de voeding samen misschien?
mhm, maar je hebt ook meerdere stopcontacten geprobeerd, he..
vagze zooi, hoor.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Sjees wat een suggesties zeg, ik bedoel, welke idio.. euhh JOKER gaat er nu direct roepen dat het spoken of aardstralen zijn |:(

Wat is het verschil tussen punt A en B ?? Een verschuiving van de PC op het bureau, of daadwerkelijk een verplaatsing naar een andere omgeving?

Als het eerste het geval is, zal waarschijnlijk gewoon ergens een los contactje aan je PC of stopcontact zitten, aansluiting of wat dan ook.
In het tweede geval zal waarschijnlijk de oorzaak aan het stopcontact zelf liggen, maar kan idd ook nog een los contact (lees aansluiting) zijn.
Als je het verder niet kan vinden zal je alsnog genoodzaakt zijn om van punt A naar punt B te verhuizen.

(tip) kortste afstand tussen punt A en punt B is altijd een rechte lijn, vermijd ondertussen alle spoken, en aardstralen!! ;) ;)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Screec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07-2025
probeer ook eens de pc te verplaatsen, maar met verlengsnoer stroom van het andere stopcontact te nemen.
Dan weet je direct of het aan de plaats zelf ligt, of aan het stopcontact

Verwijderd

kzou een figuur in huren met zo'n roede :P
Kheb net Jomanda ff gebeld, en zitten er toevallig wellen onder je grond?
maak ff 50 € over op m'n rekening (a.kamphuis@home.nl voor bank. nr.) en ik straal je geheugen ff weer goed :)

\eind humor mode

ik zou het idd op niet geaarde stroom gooien.

Verplaats je alleen de kast, of ook kabels/muis/toetsenbord/beeldscherm?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Grote bureaulamp / geluidsboxen of iets anders met magnetische straling in de buurt?

Verwijderd

Loopt er toevallig geen dikke electriciteitsleiding onder plek A door. Heeft een vriend van me ook bij hen thuis (ooit een stuk aangebouwd). Dat geeft volgens mij een flink magnetisch veld. We hebben bij hem er eens een compas bij gehaald, en je wil niet weten hoe hard dat ding flipte boven een bepaalde lijn in zijn huiskamer. En dan zul je net zien, dat je je bureau, juist ja, bovenop die lijn gezet hebt. (Hij in ieder geval wel)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
--> Overige Hardware

Dit heeft weinig met Windows te maken ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Zal vast met een straling te maken hebbe... Zenders bv... of zware boxen.. noem maar op... kan vanalles zijn

Deze advertentieplaats is te huur!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
Johnny64 schreef op 30 september 2002 @ 17:17:
Stopcontact op plaats B wel geaard en op plaats A niet?
Inderdaad. Als je een aardlus hebt, kan dat hele rare effecten hebben. We wachten even af op de reactie 8)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Hmmm, mijn vraag is eigenlijk ook van:
verplaats je alleen de kast, of verplaats je ook je monitor / speakers / etc. etc. ?
Ook ik zou het eens proberen met stroom van plek A en kijken of het dan wel werkt.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Liam_xi schreef op 02 oktober 2002 @ 02:35:
Hmmm, mijn vraag is eigenlijk ook van:
verplaats je alleen de kast, of verplaats je ook je monitor / speakers / etc. etc. ?
Ook ik zou het eens proberen met stroom van plek A en kijken of het dan wel werkt.
ja dat is een goed idee.
een verlengsnoer van b naar a leggen en andersom
kan je zo controleren of het aan het stopcontact ligt

zoo jij hebt heldere ideeen op dit ogenblik

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren al stroom gehaald vanaf een heel andere plek ( E ) en.... NIKS. |:(
De PC ( A ) staat nu vrolijk te draaien op een plek geen 2 meter van z'n oorspronkelijke plek ( C ) Het gaat om een werkplek waar 4 Pc's in een kruisopstelling staan. En op alle plekken werken de PC's behalve op plekkie ( A ) :?

*edit* (meer info)
Dit is de opstelling
Afbeeldingslocatie: http://curdsign.com/images/opstelling.gif

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Rottige netwerk patch misschien ? Daar kunnen ook aardlussen mee ontstaan,
of heb je dit ook zonder netwerk kabels erin ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op 02 oktober 2002 @ 11:52:
Rottige netwerk patch misschien ? Daar kunnen ook aardlussen mee ontstaan,
of heb je dit ook zonder netwerk kabels erin ?
Met netwerk, zonder netwerk. met eigen monitor, ander monitor. ander toetsenbord. met muis, zonder muis, ander muis. andere stroomkabel van dichtbij, stroomkabel van 4 meter verder.

Er rest ons nog 1 ding te doen vanmiddag.... PC helemaal in de andere hoek opstellen. Maja.. da's alweer ombouwen van de werkplek. De PC's "hangen" onder de tafels, dus dat wordt ombouwen van de tafel en nieuwe gaten boren in de tussenschot. Niet mijn werk dus })

Verwijderd

GSM mast die storing geeft mischien. maar zo te horen kan je hier nog wel een paar maanden mee zoet zijn. Krijg je wel spierballen van al dat verplaatsen :)

Ik zou plek a nu toch echt gaan vergeten en er een mooie kast neer zetten

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er allemaal gebeurd vanmiddag?:

Een (oudere) PC van uit de kast gehaald en op plek A aangesloten en TADA!! hij werkt wel.. alleen ik met niet DIE PC op die plek hebben.

De PC van A zeg maar PC4 werd aangesloten op z'n eigen plek, doet 'm niet. Toen aangesloten met STROOM vanuit heel andere plek.. Doet 'm ook niet. Met STROOM vanuit B, doet 'm ook niet. Helemaal aangesloten op plek B, doet 'm ook niet, vorige week wel :?
Helemaal aangesloten op C en hij doet 'm wel. OK we laten het op C staan.
PC van C, zeg maar PC2, aangesloten op A, doet 'm NIET.
Toen had ik echt niks te doen en ik heb de hele stopscherm overgeschreven. Lees en huiver:

*** STOP: 0x0000001E (0xC0000005, 0xf04708D3,0x00000000, 0x0000000C)

*** Address F04708D3 base at F0470000, Datestamp 3a2561d2 _L8042pr2.sys

etc. etc

Ter verdere Info:
- de PC's op die vier werkplekken zijn, COMPAQ Deskpro P3 1Gig met 128Mb RAM en Win 2K Sp2.
- de "oude pc is een COMPAQ Deskpro P3 500 MHz met Win98 SE
- die werkplekken zijn maar 4 tafels gescheiden door een houten schot. Dus zo ver staan de PC's ook weer niet van elkaar. En ze staan in een lobby waar ze niet echt verplaatst kunnen worden ivm ruimte.

/edit type fouten /
Pagina: 1