Toon posts:

Welk OS voor te gamen? @ THG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tomshardware.com/consumer/02q3/020930/index.html
The tests show that there's no reason today to use Windows 98/ ME in a new system.[/ME] In many of the benchmarks, XP and 2000 are ahead - albeit only by a small margin. The biggest advantage of 2000 and XP, however, is in the more modern architecture, which, thanks to the increased stability and safety from crashes, allows for a much more relaxed work environment - and, of course, increased demands on the hardware as well.
EDIT: Heb gemerkt dat dit een veel voorkomende vraag is, daarom de link naar het uitgebreide artikel.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 11:53
Ik zou winxp gebruiken, en omdat je verder nix vraagt heb ik niet veel wat ik nog meer kan zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen vraag hé, anders ging hem al op slot! Het is een link naar het nieuw artikel van THG

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
xp :P

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 15:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Mwah, dan is dit een nutteloos topic ;) Maak er dan iets van: wat vindt jij en jij van dit en dit of zus en zo :Y)

Ik heb vrij lang vastgezeten op win2k proffesional, wat zeer goed beviel, vrijwel nooit crashes, bijna alles krijg je wel aan de praat enzo. Op een gegeven, duister, moment toch overgestapt op XP en dat is vrijwel hetzelfde als win2k alleen er zit een skin omheen en aangezien mijn oog wat wil ;) zit ik nu nog steeds bij XP.

• buzz
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 17:05:
Dit is geen vraag hé, anders ging hem al op slot! Het is een link naar het nieuw artikel van THG
Hoezo post je dit dan? Dit is een discussieforum hoor

Verwijderd

Ik had toch verwacht dan ME veel lager zou scoren dan xp of 2000, valt best mee.

• Koetjeboe
  • Laatst online: 21-01 15:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 17:14:
Ik had toch verwacht dan ME veel lager zou scoren dan xp of 2000, valt best mee.
ME heb ik van gemerkt dat dat heel erg aan je hardware ligt of het wel of niet goed draait. Op mijn pc draait het bijvoorbeeld ongelofelijk bagger (zeker als je win2k gewent bent) maar er zijn dus ook mensen waar het stabiel en snel draait.

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

* Tsuru :z

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:32

Mohy

Star Citizen

Even een beetje off topic. Het OS is dus bekent. Alleen nog welke versie ;)

Si vis pacem, para bellum

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 16:22
Denk toch dat Win XP het beste is.
Alleen jammer van de ouwe games, de nieuwe games draaien er gewoon veel beter op.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Voor oude games heeft de tweaker zijn oude pc bewaard :)

Flickr | Lego collectie

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb windows XP me en 98 nu een beetje zitten testen. Bij mij kwam als conclusie dat windows 98 het snelst is, daarna XP en als absoluut minpunt ME. ME draait zwaar instabiel en heeft de grootste lol aan crashen wat bij mij redelijk veel irritatie opwekt. ME is alleen "stabiel" met 128MB ram. 98 werkt het beste met 256MB ram hoewel dit redelijk vaak volloopt, maar daar heb je wel proggels voor. XP is veruit het stabielst (niet iex6 want die crasht aan een stuk door) en werkt ook goed met 384MB ram, maar weer slechter met 128MB. Ik draai nu 98 met 256MB ram om toch nog redelijk te kunnen games aangezien mijn harde schijf op sterven na d00d is. Mijn voorkeur gaat toch uit naar 98 voor games i.v.m. de compatibiliteit en snelheid. Voor desktop gebruik is XP weer veel fijner. Het crashen en de weinige features van 98 neem ik maar voor lief want het gamen weegt er voor mij toch tegenop.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

ik ga mee met de conclusie van THG, hier is een tijd geleden ook een topic over geweest, de algemene mening was: XP = stabieler, en in de meeste gevallen iets (2 fps misschien) sneller.

• mokumouse
  • Laatst online: 20-01 08:26

mokumouse

LOLstoel User

Ik denk ook dat het vooral bij 98 er aan ligt hoe vlekkeloos de installatie verloopt. Ik heb hem nou meerdere malen geinstalleerd, en als ik zonder problemen installeerde loopt 98(se) ook als een trein (weinig tot geen BSOD's en andere vage vastlopers. Als ik echt tegen ee probleem aanloop bij een installatie (laats gehad bij een maat). Dan is 98 ook een stuk minder stabiel.

dus mijn keus is toch 98 vanwege de snelhied en compabiliteit (sommige games zoals UT geven in xp bij mij nogal problemen)

Blaat...

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Tsjah, tis bij iedereen anders he, ik vindt persoonlijk win2k nog steeds lekkerder werken dan die opgepoetste XP versie van Bill. Al die automatisch snufjes doen me niets.

Maar me broertje draait em nu al bijna half jaar stabiel en bij mij houdt ie et geen maand uit.

Maar win98 is weer perfect voor al je oldskool spelletjes als C&C en Transport Tycoon (jah weet dat er een patch is, maar hij crasht nog steedsna een tijdje).

Tis maar wat je persoonlijk vindt, probeer ze allemaal es uit of probeer es een dualboot te maken, werkt ook perfect :D

Signature?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
2k en XP, de ene is weer net ietsje sneller in een bepaald snel en omgekeerd.

98 en ME waren ook redelijk goed voor games, alleen voor desktopgebruik weer zwaar minder door de niet al te stabiele 9x-kernel. En dual-boot vind ik niet echt wat, dus dan maar 2k of XP, heb op dit moment 2k :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-01 11:43

Bosmonster

*zucht*

XP roelt.. 2K heeft nog wel eens problemen met bepaalde games (zoals UT).

• Saekerhett
  • Laatst online: 22:23
Bosmonster schreef op 30 september 2002 @ 19:35:
XP roelt.. 2K heeft nog wel eens problemen met bepaalde games (zoals UT).
Problemen met UT komen bij mij ook voor, zoals het crashen van UT.exe als ik het spel sluit en weer terug ga naar Windows. Dit heeft XP niet.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:54:
ik ga mee met de conclusie van THG, hier is een tijd geleden ook een topic over geweest, de algemene mening was: XP = stabieler, en in de meeste gevallen iets (2 fps misschien) sneller.
ik heb graag 2fps extra als ik Mafia speel met m'n lullige 15fps hoor :o

Maar goed..
de keuze van mijn OS hangt niet alleen af van hoe games erop draaien. Ik schat zo dat ik die extra 2fps met mafia in W98 niet eens haal. :o
Dingen als stabiliteit en snelheid e.d. zijn imo ook belangrijk. Vandaar mijn keuze Windows 2000.

Win9x: Loopt te vaak vast
WinXP: Die troep haat ik
Win2000: Vrijwel geen crashes, geen onzinnige shit, bijna al m'n games werken erop.

🌞🍃

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 30 september 2002 @ 18:25:
Voor oude games heeft de tweaker zijn oude pc bewaard :)
Die draaien toch wel beter op je nieuwe bak hoor. :D Ik geniet zo af en toe op m'n p4 nog van een 64K spelletje 'Knightmare' das inclusief msx2 emulator :+

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33

Jag

Ik ben zooooooo blij dat ik van win98 af ben :). Wat een ellende was dat altijd. Even afgezien het vaak moeten installeren, had je gewoon altijd stabiliteits problemen. En ik heb win98 echt vele jaren lang gebruikt met vele verschillende hardware. Maar ik moet zeggen dat win98 met spellen nog niet eens zo erg was. Je kreeg vooral problemen als je iets eraan veranderde (zoals een netwerkaart proberen te installeren bijvoorbeeld). De meeste spellen waren wel redelijk stabiel. Ik heb wel een redelijke hoeveelheid crashes gehad, maar dat had ook te maken met de irongate (750) chipset die ik een tijd lang gebruikt heb.
Maar met LANs was win98se al helemaal een drama. Als je met 4 mensen speelt (kleine LAN bij mij thuis), dan heb je natuurlijk ook vier keer zoveel kans dat er bij iemand het spel vastloopt ( nog niet eens rekening houdend met de extra problemen die je kan krijgen doordat je in multiplayer speelde, wat ook nog wel eens voor problemen zorgde). En als het bij één iemand vastliep, dan konden er dus vier mensen opnieuw beginnen :P. Zo, dat heeft heel wat keren voor wat frustratie gezorgd :). Het was ook altijd maar afwachten of alles werkte in 98, meestal was je zoiezo wel een dag lang aan het troubleshooten om het helemaal voor alle vier de mensen aan de praat te krijgen (waarbij je meestal besloot om op alle vier de computers een verse install te zetten).
Pas de laatste LAN zijn we op win2k overgestapt (ik ben een hele tijd in de verkeerde veronderstelling geweest dat win2k een slechte games OS was), my god, wat een heerlijke OS. Ik kan me niet eens 1 crash in een spel herrineren in de tijd dat ik win2k gebruik. Nooit meer win98 voor mij :) (ik heb het overigens in dual boot erbij staan vanwege één stom programma dat het niet doet onder win2k :().

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

ikke draai hier w2k advanced server.. alles werkt perfect.. hier draaien spellen zoals bf1942 / wolfenstein zeeer goed.. dat in w98 of xp nou 2 of 3 frames sneller is, maakt mij gene hol uit. Je hebt ook het voordeel dat het OS zeeer stabiel is, en je kunt er alles mee. Ik heb hier best zware pakketten draaien (maya, xsi, apache, mysql4, iis) en allemaal tegelijkertijd! Ik denk, als je echt alleen maarwilt gamen, blijf dan bij xp / 98 .. wil je echter wat meer dan dat, bijna alles draait op w2k! zelfs sam&max !!! :) :) ps, ik heb hier dual boot : w2kpro w2k as wxp w98 rh7.2 .. en het werkt :) alleen gebruik ik echt alleen maar w2kas.. Alleen midi en geluids programma's kun je beter in 98 doen.. daar is w2k niet zo'n held in...

traktor scratch!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik draai XP. Volgende week gaat bij een format, mijn dualboot eraf. Windows 98SE is afgewezen. De performance onder XP is bijna net zo goed als onder 98SE. Voeg daar snelheid en stabiliteit aan toe en het is dag dag 98SE!

Verder, topicstarter, mooie toevoeging voor de search. Die vraag komt hoer vaak genoeg binnen.

Verwijderd

DataBeest schreef op 30 september 2002 @ 20:07:
[...]
Win9x: Loopt te vaak vast
WinXP: Die troep haat ik
Win2000: Vrijwel geen crashes, geen onzinnige shit, bijna al m'n games werken erop.
Ik ben toch blij te zien dat elke tweaker met sterke op feiten gebaseerde argumenten zijn standpunt duidelijk maakt.

Verder gebruik ik zelf XP voor alles behalve CD extracten (omdat mijn faavo appje niet werkt onder 2k/xp) maar daar hebben we VMWare voor uitgevonden. hele ouwe reut kun je onder vmware ook wel spelen (bijv quake2 of doom of zulks ouds) dus in principe heb ik niets nodig dan xp en vmw :)

• buzz
Daarom XP werkt prima, nergens last van, de fps is wat minder in CS maar dat word ook wel een keer opgelost door een GF4 :)
Pagina: 1