Winamp 3.x of 2.80?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mp3-bak hier voor de flat met win98se UK erop en nu nog winamp 2.80. Tis een AMD K6-300Mhz met 128MB RAM.

Waarom 3.x nou ja, eigenlijk zie ik nu ineens dat je wel hele vette skins voor winamp 3.x hebt en sja, dat ziet er natuurlijk wel cool uit in de woonkamer ;)

Wel hoor ik van veel kanten dat Winamp3 een stuk meer van je pc eist en sja, dat ding moet natuurlijk terwijl de muziek loopt wel soepel in IE6 mp3-tjes kunnen downloaden etc. Tis niet de bedoeling dat de muziek steeds hapert als je via een 100Mbit netwerk (@ campus @ Twente hiero) mp3-tjes aan het kopiëren bent.

Wat raden jullie aan, toch maar 2.80 omdat dat gewoon een stuk beter draait, of kan ik me hier wel de schoonheid van Winamp3 veroorloven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 14:57
zou voor 2.8 gaan stuk minder buggie dan 3 :)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:45
toen ik winamp 3 instalde crashde hij meteen. En ik vond em erg belastend voor mijn systeem. Ik blijf dus zelf voorlopig nog bij versie 2.xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik zou voorlopig nog met 3.x wachten. Zitten nog massa's bugs in, en hij vraagt idd een hoop meer van je compu. Als je alleen mp3's wil afspelen zou ik het bij Winamp 2.x houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
2.8 nog steeds....3 heeft veel teveel extra's..... :r En zoals Fostar82 zegt minder bugs...

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor idd ook wel veel over crashes, dat moeten we echt niet hebben en deze skin voor 2.xx ruled idd ook wel:

Afbeeldingslocatie: http://classic.winamp.com/components/archive/2001/10/11/S/large_image/Nucleo_NLog_v102_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 22:42
3 crasht bij mij eens in de 24h draaien, maar neem geen 2 meer omdat de features van 3 te goed zijn (media library).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De-Fault schreef op 30 september 2002 @ 16:45:
3 crasht bij mij eens in de 24h draaien, maar neem geen 2 meer omdat de features van 3 te goed zijn (media library).
Media library :? Heb je meegekregen dat het om een mp3bak gaat voor in de woonkamer (ipv stereotoren + cd-speler) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik zou gewoon voor de 2.81 gaan. Voor praktisch dezelfde config gebruik ik dat ook. Versie 3 wil je op die config echt niet draaien, en waarvoor het je al die extra functionaliteit nodig?

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
Ik vind Winamp 3 wel strak. Ziet er goed uit en ik vind het wel vet goed die van nummers verwisseld.

Maar bij mij start hij zo traag op. Daarom heb ik maar weer 2.80 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Definitly 2.81 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zekers 2.72 2.xx Die heegt toch wel erg mooie skins, tenminste ze sommigen zijn zeer strak en daar kan je ook de blits mee maken

is anders Kjofol of sonique niet een idee?
dit is ook een vraag aan anderen, want ik weet niet of die dingen net zoveel of meer geheugen vreten als Winamp 3 :?
blackd schreef op 30 september 2002 @ 17:07:
Beetje onderbouwing zou je post niet misstaan wanneer je een reply neerzet ;)
ik was er al mee bezig maar de telefoon ging...maar bij de vraag staat natuurlijk de uitleg al. Onderbouwing is verder niet meer nodig omdat het al duidelijk is dat wanneer je winamp 3 neerzet het best kan voorkomen dat het geluid af en toe zal haperen..
127.0.0.1: Ik zag dat je net voor mij had replied ;) Sloeg niet op alleen jouw post btw, maar je hebt een mooi verhaaltje getypt :)
Phew, ik was al bang dat ik in kwaad daglicht bij een modje stond _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beetje onderbouwing zou je post niet misstaan wanneer je een reply neerzet ;)

127.0.0.1: Ik zag dat je net voor mij had replied ;) Sloeg niet op alleen jouw post btw, maar je hebt een mooi verhaaltje getypt :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 werkt een stuk irritanter door een shitload aan bugs, laat ze die er eerst maar es uithalen voordat ik em ga gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind 3 eigenlijk wel lekker werken weinig last van bugs gehad alleen het nadeel is dat hij flink wat meer eist van je pc. Dus ik denk dat je het beste toch 2.8 kan blijven gebruiken zodat je geen last van haperingen hebt. Van andere kant zou je het natuurlijk ook gewoon kunnen proberen en kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai ook 3 en heb geen last van hoge eisen (XP200+) maar ik mis wel een aantal instelmogelijkheden. die mediamanager daarintegen vind ik wel prettig.
van die bugs heb ik ook geen last, maar het kan ook zijn dat ik gewoon geluk heb gehad.

eigenlijk gebruik ik liever misicmatch, maar dat is zeker weer offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
het ligt eraan wat je met die mp3 speler wil doen, wil je alle playlists enzow hebben toegevoegd dan zou ik voor 3 gaan. Maar als je het niet erg vind om elke x een nieuwe playlist toe te gaan voegen dan winamp 2.

Je kan ze ook alle 2 gaan installeren...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 08:38
Ik vind Winamp 2 ook beter dan 3, alleen al omdat 3 bij mij ongeveer 5 seconden nodig heeft om op te starten, en het is gewoon erg buggy, maar dat komt natuurlijk omdat het de allereerste release is van Winamp 3, over een tijdje komen er wel betere versies, bv Winamp 3.01 enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je de computer alleen maar voor mp3 gebruikt kan je natuurlijk ook een mooi mp3-dj programma gebruiken zoals je in kroegen ziet (misschien ook in de VB?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik gebruik nog Winamp 2.22, probleemloos. En voor de goede geluidskwaliteit uiteraard zonder de Nitrane-decoder, maar met de Shibatch in_mpg123-decoder. Ongeëvenaarde kwaliteit!

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:42

BramT

Rule #1

voor gewoon "woonkamer"-muziek-speler zou ik toch echt gewoon winamp 2.8x aanraden. Heeft standaard een zeer fatsoenlijke (DirectSound) cross-fading output plug-in en er zijn ontzettend veel extra plug-ins beschikbaar voor het "op afstand besturen" van het geluid. (Jah, ok.. deze kan je via-via ook op winamp 3 laten werken... maar toch... als speler die je niet hoeft te zien / snel werken / makkelijk bestuurbaar is 2.8x nog steeds beter)

Ik ben overigens wel zeer benieuwd naar winamp 3.1 of 3.2 ofzo. Zodra de lekker snelle functionaliteit van 2 (b.v. Jump "j"!!!) er weer fatsoenlijk in zit, lijkt 3 me ook weer leuk... vooralsnog is winamp3 een flauwe poging om een MS MediaPlayer ter worden/zijn... (en MS doet dat zelf al niet eens al te best (BSPlayer rules!))

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik heb ze allebei geinstalleerd, maar ik vind 2.81 toch fijner werken dan 3.
3 is op het moment idd te zwaar en ik mis gewoon functionaliteit. (zoals BramT verteld de "j") Verder vind ik het irri dat winamp nu ook probeert om avi files enzo af te spelen.
Voor de rest zijn er ook een stuk minder scripts beschikbaar voor 3 dan voor 2.x. (at the moment)
Een van de volgende versies van winamp zal vast wel een groot deel van de irritaties fixen.
De eventule voordelen van 3 vind ik (nog) niet opwegen tegen de nadelen

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Pagina: 1