Toon posts:

mp3's afspelen op een 486dx2 66mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus een beetje aan het onderzoekn met welke players je vloeiend een mp3 kunt spelen op een 486dx2 66mhz.
Ik heb nu al een programma dat heet XTC-player (DOS), en die speelt de mp3's zonder schokken af, maar je hoort er wel friemels door het geluid heen, en soms een "klok klok" geluid.
Weet iemand een heel efficient geprogrammeerde player?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je hebt een mooi icoon (kheb zelf een CX 8-)), maar toch: utfs. :-/

Siditamentis astuentis pactum.

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 14:55
Ben bang dat het niets gaat worden! M'n oude P-133 had er al af en toe moeite mee (Winamp) Succes met het zoeken / vinden van een progje dat het voor alkaar krijgt (ik denk dat je daarbij wel wat geluk kan gebruiken!).

...

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn Pentium 133 speelde MP3 met 20% load, als je een pentium hebt, ben je klaar.

Een snelle 486 schijnt het te kunnen, en aan weide55 z'n verhaal te horen werkt 't inderdaad. Ik beveel nogmaals aan, om even flink te googlen, en searchen op GoT. Er staat genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Varienaja schreef op 30 september 2002 @ 16:36:
Je hebt een mooi icoon (kheb zelf een CX 8-)), maar toch: utfs. :-/
offtopic:
Kun je hem aanraden voor een beginende rijder (ik word bij 18 :) ), en ik zie zo'n Cx wel zitten

[ontopic]
Het verbaasde mij dat die XTC-player er nog zo goed op draaide, maar er zijn toch nog wel betere (Dos) Players?
[/ontopic]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik kreeg het op een 486-100mhz in dos draaiend, vraag me niet hoe, maar het werkte op 128kbit :)

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal schreef op 30 september 2002 @ 16:41:
ik kreeg het op een 486-100mhz in dos draaiend, vraag me niet hoe, maar het werkte op 128kbit :)
Maar deze is 34 mhz langzamer :| , is het ding over te klokken?

Verwijderd

Dat gaat zeker lukken, mits voldoende RAM geheugen aanwezig. 16 MB+, liever 32 MB.
Een 486DX2 66 MHz is overigens wel het absolute minimum. Soms moet je wel afspelen in MONO, downsamplen, etc.

Kijk even hier voor een player die onder Windows 3.1 werkt:
http://www.iis.fraunhofer.de/amm/download/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:47:
Dat gaat zeker lukken, mits voldoende RAM geheugen aanwezig. 16 MB+, liever 32 MB.
Een 486DX2 66 MHz is overigens wel het absolute minimum. Soms moet je wel afspelen in MONO, downsamplen, etc.

Kijk even hier voor een player die onder Windows 3.1 werkt:
http://www.iis.fraunhofer.de/amm/download/index.html
Hij heeft 16 mb, zal ie het redden? Het gaat me niet eens om de geluidskwaliteit, om een mp3 vloeiend draaiende krijgen zou al leuk zijn!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Kost downsampling enzo niet juist alleen maar meer kracht van je processor ? Ik bedoel, het is weer een extra stap die moet worden genomen ...

Mother, will they like this song?

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

TheLunatic schreef op 30 september 2002 @ 16:51:
Kost downsampling enzo niet juist alleen maar meer kracht van je processor ? Ik bedoel, het is weer een extra stap die moet worden genomen ...
Nee, want in MP3 zit geen informatie over samples. Die rekent ie juist weer uit op het moment van uitpakken. En samples die je niet speelt, hoef je ook niet uit te pakken.
Kun je hem aanraden voor een beginende rijder (ik word bij 18 ), en ik zie zo'n Cx wel zitten
msn: varienaja@hotmail.com, of icq: 66423828, dat praat wat makkelijker.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:42:
[...]

Maar deze is 34 mhz langzamer :| , is het ding over te klokken?
Zou je kunnen proberen :). Het kan middels jumpers. Ligt eraan wat voor moederbord je hebt.

Zet er gewoon een socket370 koeler op.(gewoon zorgen dat ie past). Dan kom je wel tot 100MHz. Ik weet alleen niet of dat moederbord zo ver gaat :|. even uitzoeken dus. Voor een tweaker geen probleem :P.

specs

Verwijderd

Topicstarter
executor schreef op 30 september 2002 @ 16:56:
[...]

Zou je kunnen proberen :). Het kan middels jumpers. Ligt eraan wat voor moederbord je hebt.

Zet er gewoon een socket370 koeler op.(gewoon zorgen dat ie past). Dan kom je wel tot 100MHz. Ik weet alleen niet of dat moederbord zo ver gaat :|. even uitzoeken dus. Voor een tweaker geen probleem :P.
Ik weet dat er een via-chipset opzit, en dat de bios van september 94 is.
Ik heb nog wel een superrock liggen, zal ik die eens proberen!

Verwijderd

Topicstarter
ik word echt niks wijs uit die jumpersettings!
Hier staan ze:
http://www.fic.com.tw/tec...6/486-VIP-IO/vipiocpu.htm

Weet iemand hoe ik de proc hoger kan krijgen?

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik zou het zowieso in dos doen, met MPXPlayer.
Deze ondersteund ook LCD's.
Dat is mischienook wel handig.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 18:12:
ik word echt niks wijs uit die jumpersettings!
Hier staan ze:
http://www.fic.com.tw/tec...6/486-VIP-IO/vipiocpu.htm

Weet iemand hoe ik de proc hoger kan krijgen?
Ten eerste kan ik mp3blaster aanraden, dat draait wel op linux...

Een 486DX2-66 heeft een multiplier van 2, dus je moet die jumpers op de 50MHz variant zetten.

deze dus: CPU Clock Jumpers JK1-JK4

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15

Aidix

Geluidspietlut

Volgens mij deed winamp het gewoon goed destijds (jaaaaaaaaaaaaaaren terug) op een DX2.

winamp 1.0 ikbedoel WinPlay ofzo echt super antiek.

Later met een P120 notebook en die had 20% load, en een P133mmx deed nog minder, 17% ofzo. Dat was met winamp.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15

Aidix

Geluidspietlut

.

Verwijderd

zoek even met google/tucows oid. dan vind je er denk wel een paar voor dos. Ik heb zelf ook nog wel eens met een mp3speler voor dos geknoeid volgens mij was dat DOSAMP. Je kan denk ik het beste kijken of er een is die wat opties heeft voor het verlagen van de bitrate en mono afspeel functies dan gaat het zeker lukken

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet!
Het overklokken gaf ook niks.
Dan moet ik maar eens om kijken naar een simpele pentium!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Mm heb zelf ook is geprobeerd, lukte me echt niet. Op geen enkele mp3 speler. Het zal vast wel kunnen (80kpbs :P) Maar of je dat wilt

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik heb het voor elkaar gekregen met winamp 1.7x ofzo en de kaliteit kan niet op 100%...maar dan speelt ie zonder schokken (tenzij je de muis beweegt :P )

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:56
K'weet dat er een mini bewerking van linux bestaat waarbij je boot van diskette direct in een mp3 player. Zit nu in delft, en die diskette ligt nu bij mijn ouders thuis. Kan hem zo snel niet vinden op het net. Maar misschien heb je wat aan deze info.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost, ik heb een Pentium 100 PC op de beurs gekocht met 16 mb geheugen, en die speelt het perfect af.
Het ding kostte maar 25 euro!
Pagina: 1